Disktrasor i tvättmaskinen?

Sv: Disktrasor i tvättmaskinen?

*KL*

När min bror sommarjobbade som städare fick han lära sig hur viktigt det är att alltid skölja alla trasor i riktigt kallt vatten som avslutning för att hindra bakterietillväxt. Första dagen tyckte han det lät fånigt, struntade i saken... och nästa morgon luktade hela städförrådet jätteunket! Sedan dess gör jag också alltid så!

Jag använder disktrasor i lin - som bara blir bättre och bättre ju fler gånger man tvättar dem!

För ett tag sedan läste jag ett smart tips i en annan tråd här. När man värmt t ex tevatten i vattenkokaren kan det ofta bli en "skvätt" över - då kan man passa på att hälla det över disktrasan så får man den desinficerad!
 
Sv: Disktrasor i tvättmaskinen?

För ett tag sedan läste jag ett smart tips i en annan tråd här. När man värmt t ex tevatten i vattenkokaren kan det ofta bli en "skvätt" över - då kan man passa på att hälla det över disktrasan så får man den desinficerad!

Det brukade jag göra förut! :D Men märkte ingen skillnad :p
 
Sv: Disktrasor i tvättmaskinen?

slänger dom, känns inte som dom blir rena oavsett hur man tvättar.
 
Sv: Disktrasor i tvättmaskinen?

Hur länge använder du en disktrasa om den inte blir ren i 60 grader? Jag byter 1-3 ggr per dag och de blir absolut inte så äckliga att de inte blir rena i tvättmaskinen. Jag har väl en 10-15 trasor så de går med tvätten när jag tvättar.

Känns fjuttigt att återvinna och gno och så kör folk med sådant här resursslöseri. Min sambo tappade också hakan...
 
Sv: Disktrasor i tvättmaskinen?

jag tvättar mina två hemstickade bomullstrasor i tvättmaskin (60 grader) varje gång jag tvättar. det blir var tredje vecka ungefär så varje trasa används ungefär en och en halv vecka. de luktar aldrig sådär illa som wettextrasor gör.
diskborsten kör jag i diskmaskin efter tips från en kompis :)
 
Sv: Disktrasor i tvättmaskinen?

brukar torka upp allt äckel med papper i stället, tex spilld yogurt och liknande, använder min trasan nästan bara till torrtork. slänger dem dock efter ett tag. brukar köpa en förpakning ca 3 gånger i året :P
 
Sv: Disktrasor i tvättmaskinen?

För ett tag sedan läste jag ett smart tips i en annan tråd här. När man värmt t ex tevatten i vattenkokaren kan det ofta bli en "skvätt" över - då kan man passa på att hälla det över disktrasan så får man den desinficerad!

Japp, kokvatten från pasta och potatis funkar oxå. Häll över, o skölj sen i kallt vatten o häng på tork.
 

Liknande trådar

Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 820
Senast: Krålus
·
Hemmet Vår tvättmaskin har gått sönder och vi behöver köpa en ny. Problemet är att vi behöver ha en högerhängd och jag hittar ingen i det nedre...
Svar
11
· Visningar
418
Senast: Smulu
·
Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 228
Senast: hollypolly
·
Hemmet Sambon och jag är båda hopplösa på att få tvätten från hängställningen till garderoben/byrå med lådor... Vi har inte torktumlare så...
2
Svar
23
· Visningar
1 110
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp