Disktrasor i tvättmaskinen?

Barbabelle

Trådstartare
Om ni tvättar era disktrasor i tvättmaskinen, hur varmt tvättar ni dem i då? Eller hur gör ni för att göra rent dem?
 
Sv: Disktrasor i tvättmaskinen?

jag kör dem i 60 grader, bland den andra tvätten, men det kanske inte är rätt:o
 
Sv: Disktrasor i tvättmaskinen?

vi kör med disktrasor av lin -> dom kör vi i tvärrmaskin. Rekomenderar dom starkt!
 
Sv: Disktrasor i tvättmaskinen?

de krymper så mkt så jag köper nya, är ju nästintill gratis.
 
Sv: Disktrasor i tvättmaskinen?

Jag kör dom i 95 grader för att döda så mycket bakterier som möjligt. Och utan sköljmedel då, annars suger de inte upp nåt sen. Jag tycker de blir bättre efter tvätt än när de är alldeles nya, och jag gillar inte alls doften från nya disktrasor... Och så känner jag mig lite miljövänlig med som återanvänder:laugh:
 
Sv: Disktrasor i tvättmaskinen?

Hoppar in från U:arna

Jag kokar dom! :D Funkar utmärkt, de blir som nya! Gör även detsamma med diskborstar osv - det behövs göras ofta när man bor på internat med bönder :angel:
 
Sv: Disktrasor i tvättmaskinen?

Här tvättas de i diskmaskinen på antingen 50 eller 65 grader. :)
 
Sv: Disktrasor i tvättmaskinen?

Det blir så oekonomiskt att byta disktrasa en gång om dagen/varje dag tycker jag, vilket ofta behövs om de inte sköts exemplariskt. Mer ekonomiskt att köpa dyra disktrasor i tyg som sedan tvättas. Plus att det är svårare att få dem så där äckliga som engångsdisktrasor blir på en gång.

TS: Jag tvättar mina i 60 grader tillsammans med strumpor och underkläder. Enligt vad jag lärde mig när jag arbetade i vården krävs 60 grader för att få bort allt som bor i kläderna, då borde det vara samma med vad som bor i disktrasorna. Funderar på att tvätta dem i 90 grader ibland, men har inte kommit så långt ännu. Blir så omständigt då jag inte tvättar något annat i 90 grader.
 
Sv: Disktrasor i tvättmaskinen?

Ja men såna här Wettex och Skona och vad de nu heter i olika färger som säljs på ICA? Sådana finns ju överallt?
 
Sv: Disktrasor i tvättmaskinen?

haha, tvätta?
urk..
byter trasa varje dag jag använt.
arbetsskadad dock.. skulle aldrig röra en stel gammal trasa... uuuh
 
Sv: Disktrasor i tvättmaskinen?

Joo, för mig går det bara att använda dem någon dag - engångs. :p

Och de är meningen att slänga efter användning att de använts ett par gånger, inte att tvätta och använda igen. Då blir det ju engångs.
 
Sv: Disktrasor i tvättmaskinen?

Sådana går utmärkt att tvätta ett par gånger. :)
 
Sv: Disktrasor i tvättmaskinen?

Urk vilken miljöslösare du verkar vara. :crazy:
Disktrasor räcker gott och väl mer än en dag...

Microfiber trasor är dock guld värda. Gör rent bättre och går att tvätta mååånga gånger i maskin. :)
 
Sv: Disktrasor i tvättmaskinen?

Jo, men det är fortfarande inte ekonomiskt ur miljösynpunkt eller ekonomisk synpunkt att använda, imo. Iaf inte så länge de inte sköts ordentligt. En disktrasa som inte sköts kan inte användas (av mig) mer än en dag. Att köpa en disktrasa som kan användas tre-fyra dagar är för mig lika ekonomiskt som engångsgrejer som alla andra. Imo som sagt.
 

Liknande trådar

Hemmet Har nyss flyttat och körde tvättmaskinen för första gången idag. Den är ur funktion, centrifugeringen fungerar inte. Vad jag kan läsa...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
3 820
Senast: Krålus
·
Hemmet Vår tvättmaskin har gått sönder och vi behöver köpa en ny. Problemet är att vi behöver ha en högerhängd och jag hittar ingen i det nedre...
Svar
11
· Visningar
418
Senast: Smulu
·
Hemmet Jag ska flytta till hus där det inte finns torktumlare. Det är tveksamt om det ens får plats en (huset är litet). Jag har tvättmaskin i...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
2 228
Senast: hollypolly
·
Hemmet Sambon och jag är båda hopplösa på att få tvätten från hängställningen till garderoben/byrå med lådor... Vi har inte torktumlare så...
2
Svar
23
· Visningar
1 110
Senast: Svartkatt
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp