Dinnerdate i Uppsala?

Jag har fått bekräftelse på bokningen men dom undrar om vi kan komma 18 eller 18.30 stället.
Är man över 10 önskar dom också att man förbeställer man. Hon som mailade föreslog i så fall att man beställer paella och tar tapas som förrätt/komplettering.

Åsikter tack!
Jag har inga problem med att äta tidigare, småbarnsförälder med normal middagstid 17 liksom :angel: :D
Har inte heller något alls emot paella, tvärtom så blev jag sugen på det när jag såg menyn! Vi kan väl skriva upp de olika sorterna som fanns så kan man skriva in sig på den man blir sugen på? :)

De här olika varianterna finns:
55. de Mariscos (havspaella)
2 pers, 390kr/4 pers 780kr/8 pers, 1560kr

56. de Pollo (kycklingpaella)
2 pers, 330kr/4 pers, 660kr/ 8 pers, 1320kr

57. de Verduras (grönsakspaella)
2 pers, 250kr/ 4 pers, 500kr/ 8 pers, 1000 kr

58. Mixta de la casa (husets mix)
2 pers, 450kr/ 4 pers, 900kr/ 8 pers, 1800kr

58. Husets mixpaella låter gott.
Det blir en sådan till mig.

Jag försöker låta bli att äta djur så grönsakspaella om det ska vara paella för mig! :)

Tidigare funkar absolut för mig! :) Paella har jag inte ätit på 15 år nästan så jag kommer inte ihåg hur det smakar :angel: Men det blir nog bra, jag har inte så stora krav! Vilken som av de som finns att välja på.

Tidigare fungerar även bra för min del!:)
Aldrig tidigare ätit paella så blir spännande! Antingen grönsaks- eller kycklingpaella för min del:)

Undrar om jag skulle orka släpa mig iväg till Uppsala den 14? Ska ni ses vid 19 så hinner jag nog, frågan är bara hur det är med energin...
Åååh! Jag vill ju träffa dig! :love:
Kanske får omprioritera...om det finns plats.
Om nån kan förklara det där med maten för mig, hur det är tänkt...? Paella för två? Om man är ensam då? :eek:

Åååh! Jag vill ju träffa dig! :love:
Kanske får omprioritera...om det finns plats.
Om nån kan förklara det där med maten för mig, hur det är tänkt...? Paella för två? Om man är ensam då? :eek:

Jag tror såhär:

Vi beställer in så mycket paella som behövs till alla. T ex om vi är 8 pers och 4 vill ha den med kyckling så tar man en sån för 4, resten vill ha vegetariskt, då tar man en sån för 4.

Sedan när vi är på plats får man även beställa tapas om man vill som förrätt och/eller tilltugg till paellan.

Nja, paella gilara jag inte (inte de jag ätit) så jag hoppar över om det är det som gäller..
Har knappt hunnit andas sedan söndag så inte hunnit in i tråden i tid för att tala om det tyvärr.

Senast ändrad:
Nja, paella gilara jag inte (inte de jag ätit) så jag hoppar över om det är det som gäller..
Har knappt hunnit andas sedan söndag så inte hunnit in i tråden i tid för att tala om det tyvärr.
Jag tror nog att det går bra att du tar annat om du inte gillar paella!

Bra, då kommer jag :).
Borde kunna beställa ett gäng med vanliga tapas bara? :)
Det behöver inte förbeställning eller?
Lät som goda varma tapas.

Vi gör så här, skriv ert namn efter den ni vill äta, välj bara en. Fyller vi inte så kanske någon kan hoppa runt efter :)

-Ninnurur

2 pers, 450kr/ 4 pers, 900kr/ 8 pers, 1800kr[/QUOTE]

Enbart varma tapas eller annat:
-Cattis_E

Och just ja...det där med absolut tomatfritt (förutom rena tomater så tomatpuré, kryddor, buljong o.s.v) i paellan, som jag gärna vill äta...är det någon av er som haft kontakt med dem som kan ringa och fråga om det, även i alternativ om paellan är helt "körd"? Bara så det inte blir någon miss där och då? Blir så otroligt trist annars, det är oftast det som gör att jag står över såna här saker för att det brukar bli struligt :(

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 571
Senast: Gabby_Ossi
·
Mat Jag firar ju egentligen aldrig jul, tycker julen tappade sin mening för mig redan innan jag var 12 år, men nu blir det kanske min sista...
Svar
19
· Visningar
1 556
Senast: Acto
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 370
Senast: Gabby_Ossi
·
Fritid Kanske fel att prata tåg just nu, men jag behöver bukes samlade kunskap. ;) Jag hade tänkt åka till NY i september, men nu när jag...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 260
Senast: ameo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar