Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag!
Jag svarar på många undersökningar och enkäter, allt från "Hur nöjd är du med din bank" till "Vad tycker du om vår webbplats". Hjälper även gärna studenter, doktorander och forskare med deras enkäter så ofta jag kan, både genom att svara och sprida.
Bra, ge mig din mailadress så kan jag skicka vidare så att du kan svara på om jag är nöjd med mina köpDet händer att jag gör det. Beror lite på, oftast inte dock. Men jag tycker det är lite kul med sånt ibland.
Fast du jobbar väl i branschen, så att säga? Då förstår jag du är hjälpsam
Jag svarar bara om jag får något för det.
Sifo ringde mig för ett tag sedan och jag blev överlycklig och kände mig jätteviktig, äntligen skulle jag få dissa SD i en opinionsundersökning. Men jag fick bara svara på en massa frågor om vilka köpcenter jag brukar användaJag fick förresten ett tjockt jäkla häfte från sifoo i mars som jag faktiskt tråcklade mig igenom och skickade in. Dock fick jag några påminnelser och sen erbjudande om biobiljetter eller skraplotter. Då skickade jag in det.
Jag fick förresten ett tjockt jäkla häfte från sifo i mars som jag faktiskt tråcklade mig igenom och skickade in. Dock fick jag några påminnelser och sen erbjudande om biobiljetter eller skraplotter. Då skickade jag in det.
Sifo ringde mig för ett tag sedan och jag blev överlycklig och kände mig jätteviktig, äntligen skulle jag få dissa SD i en opinionsundersökning. Men jag fick bara svara på en massa frågor om vilka köpcenter jag brukar använda
Det var vad häftet hade frågor om också och vad jag tittar på och läser för tidningar osv. Handlar jag där eller där... Typ nej på allt.
Jag svarar i stort sett aldrig på enkäter. Jag hyser en alltför stor skepsis till anonymiseringen, särskilt med digitala enkäter. På mitt jobb har man en medarbetarundersökning där man ska meddela var man jobbar, med vilken titel, vilket kön man har och i vilket åldersspann man är. Anonym? Nä. Inte ett skit. Det blir en jäkla åsiktsregistrering.
Min ena dotter gjorde dessa undersökningar när hon pendlade ett par timmar om dagen med buss mellan skola och hemmet under gymnasietiden. Ett par kronor här och där blev till reda saker genom det paypal-konto pengarna gick in på. Ett par hundralappar då och då. Småpengar som tillsammans blev kapital.Jag svarar bara om jag får något för det.