Dina bästa renoveringstips för transporten, del II

Hej
Har ett bojsläp med alugolv och gjuten gummimatta. Tyvärr har mycket av gummimattan släppt baktill. Skulle säkert behöva gjuta om 1/3 av golvet.
Funderar därför på att byta till en "vanlig" lös matta istället.
Skulle det fungera?

Hej
Har ett bojsläp med alugolv och gjuten gummimatta. Tyvärr har mycket av gummimattan släppt baktill. Skulle säkert behöva gjuta om 1/3 av golvet.
Funderar därför på att byta till en "vanlig" lös matta istället.
Skulle det fungera?

Varför inte bara köpa reparationskitt för gummimattan och reparera den?
Det blev skitbra när jag gjorde det på mitt gamla släp!
Garanterat mycket bättre än en lös matta kan jag tycka.

Varför inte bara köpa reparationskitt för gummimattan och reparera den?
Det blev skitbra när jag gjorde det på mitt gamla släp!
Garanterat mycket bättre än en lös matta kan jag tycka.

Hej
Jag joag vet att det finns, men 'r mer nyfiken på om det är någon som har erfarenhet av att ha nytt gjuten gummimatta mot en "lös"

Hej
Jag joag vet att det finns, men 'r mer nyfiken på om det är någon som har erfarenhet av att ha nytt gjuten gummimatta mot en "lös"
Jag har gjuten gummimatta i min och det är väl bra så länge den är hel, men inte bra när det går hål på den och vatten tränger ner i träet under, det ruttnar då, så jag skulle nog välja något som "andas" så fukten inte blir instängd.

Jag har gjuten gummimatta i min och det är väl bra så länge den är hel, men inte bra när det går hål på den och vatten tränger ner i träet under, det ruttnar då, så jag skulle nog välja något som "andas" så fukten inte blir instängd.

Nu har jag ju alugolv i mitt släp.

Ska lämna in det på söndag, så får snacka lite med dem om vad som blir bäst faktiskt.

Behöver byta matta på baklämmen på min transport. Idag är det typ tygmatta men den är fullkomligt värdelös och jag vill ha något annat innan hästen halkar ihjäl sig. Tips?

Behöver byta matta på baklämmen på min transport. Idag är det typ tygmatta men den är fullkomligt värdelös och jag vill ha något annat innan hästen halkar ihjäl sig. Tips?
http://www.stallmagasinet.se/stallmattor/produkter/trailerlastbil/
Denna? De är en gummimatta med med mycket räfflor... så det nästan aldrig är en plan och platt yta. De gummimattorna med plan o platta ytor med några få "upphöjningar" tycker jag är rätt dålig, ungefär såhär:
__ __ __ __ __ __
_| |__| |__| |__| |__| |__| |__

vet att dem finns på Värmlandsvagnens baklämmar med gummimatta.

Tack för länken @fridaxi !! Gummi blir inte halt om det blir blött? Pållan ifråga har skor runt om vilket kanske kan påverka negativt.
Jo blir det blött och plan gummi blir det halt! Därför jg länkade till den som hade som "spetsar" och aldrig riktigt någon plan yta... Det borde va mindre halt. Sen beror det nog också på villen "typ" av gummi det är i. Du kan inte annars gjuta gummimassa på lämmen som har typ asfaltsstruktur? :)

Såg att min fina teckning i föregående inlägg inte böev som den skulle direkt :p

Tack för länken @fridaxi !! Gummi blir inte halt om det blir blött? Pållan ifråga har skor runt om vilket kanske kan påverka negativt.
Det är inte alls halt om det är blött eller tort, men det blir halt om det kommer häst skit på den eller om det är mycket frost på rampen.
Ribborna är ju horisontella vilket ger grepp även på skodda hästar. Min häst har skor runt om och är svårlastad, går fram och tillbaka, in och ut osv. De gånger hon halkar är när hon lagt en ordentligt blöt hög på rampen.

Det buck sa stämmer nog :) det är öera/skit på plan gummi som blir halt... Men en välribbad matts borde funka fint :)

Min matta består bara av små ribbor, är när mellanrummen korkas igen av skit som det blir halt.
Men min häst är också ett klantarsle som snubblade över de stora ribborna som fanns på böckmannsläpet vi hade, fanns också "stopp klossar på sidorna som hon snubblade över :banghead:. Föredrar de enkla småribbade utan stora ribbor/bjälkar.

Bilden lånad. Men det är denna gummimatta jag tycker väldigt
Lätt blir hal, krävs alltså inte mycket smuts emellan ribborna. Föredrar också de små :)
DdTpU754M4oMqx6VP29dZNJGNOsEec7_hrSrMbw7xGbpuzguWVynPxyx7WgYFLMHvJbRLEJWrX-hL55zROwCdpiXrmj4TCMZZZhYPmREQ8PuBhCVW956jHwqH7VfZfgzw-kGOgE3fzY1=w313-h470-nc

Vilken av alla mattorna är bäst på den sidan som länkades? Det fanns ju många olika. Den mattan på den lånade bilden ser som sagt snorhal ut men jag föstår nog inte riktigt skillnaden. :banghead:

Liknande trådar

Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Elo
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 485
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 750
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V