Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Hej
Har ett bojsläp med alugolv och gjuten gummimatta. Tyvärr har mycket av gummimattan släppt baktill. Skulle säkert behöva gjuta om 1/3 av golvet.
Funderar därför på att byta till en "vanlig" lös matta istället.
Skulle det fungera?
Varför inte bara köpa reparationskitt för gummimattan och reparera den?
Det blev skitbra när jag gjorde det på mitt gamla släp!
Garanterat mycket bättre än en lös matta kan jag tycka.
Jag har gjuten gummimatta i min och det är väl bra så länge den är hel, men inte bra när det går hål på den och vatten tränger ner i träet under, det ruttnar då, så jag skulle nog välja något som "andas" så fukten inte blir instängd.Hej
Jag joag vet att det finns, men 'r mer nyfiken på om det är någon som har erfarenhet av att ha nytt gjuten gummimatta mot en "lös"
Jag har gjuten gummimatta i min och det är väl bra så länge den är hel, men inte bra när det går hål på den och vatten tränger ner i träet under, det ruttnar då, så jag skulle nog välja något som "andas" så fukten inte blir instängd.
Ah, då är det nog en annan femma.Nu har jag ju alugolv i mitt släp.
Ska lämna in det på söndag, så får snacka lite med dem om vad som blir bäst faktiskt.
http://www.stallmagasinet.se/stallmattor/produkter/trailerlastbil/Behöver byta matta på baklämmen på min transport. Idag är det typ tygmatta men den är fullkomligt värdelös och jag vill ha något annat innan hästen halkar ihjäl sig. Tips?
Jo blir det blött och plan gummi blir det halt! Därför jg länkade till den som hade som "spetsar" och aldrig riktigt någon plan yta... Det borde va mindre halt. Sen beror det nog också på villen "typ" av gummi det är i. Du kan inte annars gjuta gummimassa på lämmen som har typ asfaltsstruktur?Tack för länken @fridaxi !! Gummi blir inte halt om det blir blött? Pållan ifråga har skor runt om vilket kanske kan påverka negativt.
Det är inte alls halt om det är blött eller tort, men det blir halt om det kommer häst skit på den eller om det är mycket frost på rampen.Tack för länken @fridaxi !! Gummi blir inte halt om det blir blött? Pållan ifråga har skor runt om vilket kanske kan påverka negativt.
Ja sånna är inte bra, de är alltid hala oavsett väder.Bilden lånad. Men det är denna gummimatta jag tycker väldigt
Lätt blir hal, krävs alltså inte mycket smuts emellan ribborna. Föredrar också de små