Dina bästa renoveringstips för transporten, del II

Någon som själv har bytt lemmen på sin boj och vet vad det kostade (materialet)?
Har fått ett fast pris från Klippan släpservice på 4900 kr. Och då återanvänder de gummimattan. Är det kanske värt att lämna in och slippa jobbet? Förstår det som att bara skivan kostar 2400 enligt deras hemsida. Kanske finns billigare på vanliga byggfirmor?
Jag måste ta tag i detta nu, den har varit dålig sedan i våras.

Någon som själv har bytt lemmen på sin boj och vet vad det kostade (materialet)?
Har fått ett fast pris från Klippan släpservice på 4900 kr. Och då återanvänder de gummimattan. Är det kanske värt att lämna in och slippa jobbet? Förstår det som att bara skivan kostar 2400 enligt deras hemsida. Kanske finns billigare på vanliga byggfirmor?
Jag måste ta tag i detta nu, den har varit dålig sedan i våras.
5000kr har jag fått som prisuppgift från min thule återförsäljare att byta skivan i mitt lilla kylinge släp antar att de försöker återanvända mattan där också (iofs så är den mer lik en trasmatta i nuläget...)

Nu jäklar, tid är bokad för mitt släp på Klippan släpservice! Känns faktiskt riktigt bra! Jag vet att jag inte kommer orka fixa det själv, så bara att skrapa ihop slantarna så släpet blir lagat! Så nu vet jag vad jag ska göra två lördagar framöver, rulla 64 mil på vägen (lämna+hämta) ;)

@Buck
Jo, förmodligen finns det någon närmre som kan O_o. Men jag är så jäkla nojjig :banghead: och det känns bra att det är Bojs gamla återförsäljare som ska laga, de av någon borde ju kunna göra ett bra jobb ;) Så det känns tryggast så här :) .

Puttar upp tråden med en fråga om skruv och bult. Ni som bytt väggskivor i era Boj-släp vad har ni använt för bult? Vill helst ha i samma dimensioner som redan sitter där (dvs de man kan fästa "rivskydden" på), men kan inte återanvända befintliga pga rost. Rivskydden är till 10 resp 13 mm mutter om jag fattat måttangivelserna rätt. Bulten skall ha rundad skalle och vara rostfri. Har ni några tips? Tack på förhand.

Jag söker efter thule's easylock bommar med fäste osv till min äldre hästtransport!
Är det någon som vet var jag kan få tag på sådana? Länka gärna isåfall:)

@Sabine Om du söker på Thule hästtransporter kommer företagets hemsida upp. Du kan säkert få hjälp av dem, de verkar bra att ha med att göra. Man får inte länka till butiker, då tas inlägget bort.

Någon som har koll på om det finns ny hel frambom som passar till äldre fågelsta trailer med en inner bredd på ca 150cm? :)

Fixat till insidan på mitt släp
Före
IMG_20140822_130842_zps99a7y7fz.jpg

Work in progress
IMG_20140822_143508_zpsshydzo7u.jpg

Färdigt!
IMG_20140822_154023_zps5f4aliyq.jpg

Någon som har koll på om det finns ny hel frambom som passar till äldre fågelsta trailer med en inner bredd på ca 150cm? :)

Kolla med Värmlandsvagnen. Deras modell Classic är 153 cm i innerbredd - och det finns hel frambok (och bakbom) att köpa till för 1500 kr. Värt att kolla upp i alla fall.

/Lizzie

Alla ni som köpt plyfa för att byta golv själva, vart har ni köpt det?
Jag bor så jag kan handla i Uppsala och ingen utav firmorna har stilskyddsfloya eller marinplyfa i mått som duger. Beställningstid har varit 5-6v för den som kunde nämna nån tid överhuvudtaget... Transporten fick nedslag på besiktningen så vill ju ha det fixas ASAP så jag kan använda transporten med gott samvete igen.

@busigdemon
Jag beställde mitt golv från Optimera. Vet dock inte om de finns i Uppsala? För mig var leveranstiden väldigt kort, max en vecka från det att jag beställde skivan. :)

@busigdemon
Jag beställde mitt golv från Optimera. Vet dock inte om de finns i Uppsala? För mig var leveranstiden väldigt kort, max en vecka från det att jag beställde skivan. :)

Optimera finns tyvärr inte i Uppsala, verkar som de finns mest i södra sverige, närmaste för mig är västerås (int ejätte långt dit iofs, men vore skönt med nått närmare. Finns det inte kan det ju vara ett alternativ)

Optimera finns tyvärr inte i Uppsala, verkar som de finns mest i södra sverige, närmaste för mig är västerås (int ejätte långt dit iofs, men vore skönt med nått närmare. Finns det inte kan det ju vara ett alternativ)
Optimera finns i Märsta, kan det vara 3 - 4 mil från Uppsala? Fick träff direkt när jag googlade, vet inte hur du sökt som bara hittar i södra Sverige eller Västerås? :confused:

Optimera finns i Märsta, kan det vara 3 - 4 mil från Uppsala? Fick träff direkt när jag googlade, vet inte hur du sökt som bara hittar i södra Sverige eller Västerås? :confused:

Undrar jag oxå :confused:
Ser jag missade Arlanda stad! Räknar det inte direkt som en ort själv :angel: men helt klart nära

@Luzzan vad fick du ge för din skiva fr optimera?

Liknande trådar

Träning Hej, Som rubriken lyder, har jag äntligen lyckats få mitt drömjobb i Spanien som ridlärare. Starting this saturday! Och för dig som...
Svar
1
· Visningar
720
Senast: Elo
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 484
Senast: valy
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 789
Senast: Lavinia
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 720
Senast: Anonymisten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar