Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
vissa vv måste man ta bort väggarna för att komma åt golvet har jag för mig, kommer inte ihåg vilka års modeller dock. men de flesta släp har i alla fall gemensamt att man måste lyfta av taket för att ta av väggarna. så har du otur så måste du ta isär hela släpet för att komma åt golvet.Hej, är på väga att ev. köpa en vv 2001. Golvet behöver bytas. Går det att byta golvet utan att ta bort väggarna. Någon som har gjort detta.
När jag tvättade mitt släp så använde jag samma schampoo som till bilen, skrubbade igenom hela släpet med en svamp (även ovansidan av taket), är nog lättare som Buck säger med att använda en lång borste.Jag orkar inte bläddra igenom hela tråden och hittar inte hur man söker i enbart trådar...
Jag tänkte ge mitt släp en ordentligt tvätt imorgon. Har lånat en högtryckstvätt och stege så att även taket får en omgång. Har köpt en rotborste och tänkte även passa på att ta ur hela gummimattan så att allting får rengöras och sedan torka ordentligt...
Men vilken rengöringsmedel ska man ha? Det är en plyfasläp med plyfagolv.
har inte lämnat in släpet för ngt :/,@Buck Vad kostade det att lämna in?
Jag tvättade släpet utvändigt med bilschampo, använde en rotborse till taket, vågade inte rugga upp för mkt på plyfaväggarna utan hade svamp där. Invändigt tog jag Allrent och rotborste, men tyckte inte jag fick bort all skit på sparkskydd samt att det ändå blev kvar pisslukt från golvet.
Besiktningen sa att mitt golv såg bra ut och att det är lugnt i två år till minst (till nästa besiktning)och säkert mer. Men när jag tog ut mattan tyckte jag att det var mörka fläckar i plyfagolvet längst bak, där dom skiter ner. Samt att det kändes mjukt längst ut i kanterna. Vet inte hur allvarligt man ska se på det, ska fråga far min. Jag ska ändå inte köra häst i det på ett tag nu.
Jag tycker inte kvalitén är den bästa som de lite dyrare skivorna. Har för att du måste köpa minst 5stycken åt gången.Hej vad tror ni om bnnet.se slitskydsplywood 21 mm som golvskivor? Jag har en kylingeboggie som snart måste bytas golv på och måtten verkar passa. Ca 1500+frakt.
Jag tycker inte kvalitén är den bästa som de lite dyrare skivorna. Har för att du måste köpa minst 5stycken åt gången.
Till golv i en transport skall man ha slitskyddsplyfa minst 21mm. Man kan hitta till billiga priser men det beror också på vilken storlek man vill ha på skivan, och framför allt vilken kvalitéJag beställde en skiva slitskyddsplywood 21 mm på K-Rauta i slutet av juni. Betalade 1600 kr för den och enligt personalen på K-Rauta är den mer hållbar än vanlig "marinplyfa". Skivan är i alla fall tung som ett as, mycket tyngre än den gamla skivan som var en vanlig "marinplyfa" på 21 mm.
/Lizzie
Jag betalade 500kr för att få mitt vitt och fint igen ( taket var helt svart efter att det stått under ett träd en hel sommar). Så det behöver inte vara så dyrt.Det kostar säkert några tusenlappar, därför jag avvaktar lite med att lämna in då jag inte vet vad det kommer kosta än och inte har så mycket pengar till övers. Hade jag haft tid och ork så hade jag gjort det själv, men tror det lönar sig att spara ihop pengar och lämna in.
Hörde någon som sa ca 2000kr, mitt släp är svart och har blivit solblekt och det är bara vaxning som kan få det svart igen. Vi provade att vaxa lite själva, men det skulle ta alldeles för lång tid att göra det själv. Men bättre att räkna på att det kommer kosta mycket, för man blir inte besviken ifall det skulle bli billigare än man tänkt sig ju.J
Jag betalade 500kr för att få mitt vitt och fint igen ( taket var helt svart efter att det stått under ett träd en hel sommar). Så det behöver inte vara så dyrt.
Jag måste säga att jag blev positivt överraskad över att de inte ville ha mer betalt.Hörde någon som sa ca 2000kr, mitt släp är svart och har blivit solblekt och det är bara vaxning som kan få det svart igen. Vi provade att vaxa lite själva, men det skulle ta alldeles för lång tid att göra det själv. Men bättre att räkna på att det kommer kosta mycket, för man blir inte besviken ifall det skulle bli billigare än man tänkt sig ju.