Diabetes typ 1, hur stöda?

tgd

Trådstartare
Helt oväntat fick mitt unga vuxna barn diabetes typ 1. Det är inget vi har 'i familjen' så utöver att det kom som en överraskning så saknar vi också kunskap i ämnet. Vården har varit och är toppen, tack och lov och min nålrädda son lär så småningom komma över den rädslan. Men hur kan jag som förälder stöda på ett bra sätt i detta? Vad kan jag konkret göra för att hjälpa? Sonen bor själv och är ansvarsfull och ser ut att ta det hela bra så här långt.

Liknande trådar

Kropp & Själ Kanske ger jag mig ut på farligt vatten nu, men, då får det väl vara så, då. Jag har en längre tid varit sjukskriven på grund av...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 626
Senast: Squie
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
13 243
Senast: lizzie
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
10 681
Senast: machafuko
·
Övr. Barn Hade en intressant diskussion på ämnet. Hur har pappans roll i barnets/barnens uppväxt förändrats under "senare tid" (säg senaste 20-30...
26 27 28
Svar
540
· Visningar
33 947

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka