Detta var min fasa...

Sv: Detta var min fasa...

usch fy satan!

jag lämnar inte ens rummet om Moa ligger i soffan och en av katterna är där med, måste sjasa bort katten först.

Men vilken fantastiskt otur?! Hur många barn kan ha dött på detta sätt? En?

Ohh gud, snacka om maximal otur... :S
Vi har 3 katter och jag har inte ens tänkt tanken på att det skulle kunna hända.

det är väl skit samma hur många som det händer för, det är väl hemskt ändå?

fast ha barnet sovandes ute kommer jag ha sen, men man får ju kolla till ofta + att nervositeten släpper nog efter ett tag, såhär i början är man ju lite överbeskyddande av kärlek:love:

Därför jag alltid hade insektsnät på vagnen (oavsett årstid) samt babyvakt på när dottern sov ute i vagnen.

Fy så tragiskt :cry:
Men täcka ÖVER hela vagnen med en filt. Varför vågar man sig på något sådant?

Uscha så tragiskt :(

Har dock själv aldrig schasat bort katter eller inte tordats ha barnen sovande ute i vagnen när de var små.

Tror det är ytterst ovanligt att spädbarn kvävs av att en katt lägger dig ovanpå ansiktet faktiskt..

Men vilken fantastiskt otur?! Hur många barn kan ha dött på detta sätt? En?

Självklart är sannolikheten antagligen inte så stor att det skulle hända, men nu har de hänt ju...

Jag har dessutom en katt som älskar att sova över halsen på mig... Lite därav min rädsla...

Usch vad helskt... :( jag har faktiskt tänkt tanken, funderat hur min ena katt kommer att vara när vårt barn föds. Hon gillar att ligga på folk och jag tror att hon ganska omedelbart skulle gå och lägga sig i en babylift om den stod på golvet. Men hoppa upp i en vagn skulle hon aldrig göra, tack och lov, så hon är gammal och lite skraltig.

Ella sover ute ibland, jag har dock alltid vagnens regnskydd pådraget.

Regnskyddet är av hårdare plast än dom vanliga regnskydden man ofta ser.

Huvva vad himla hemskt för familjen, men jag får nog hålla med No1 ang sannolikheten att det ska hända :/
Men risken finns ju alltid att djuren av välvilja lägger sig så illa, min hund får av den anledningen ( bl a ) inte sova tillsammans med E om vi inte är med.

Är också rädd att det ska hända.
Mina katter vill ju vara i närheten av molly hela tiden och även om jag inte tror att de skulle lägga sig direkt över ansiktet på henne så kan man ju alldrig vara 100% säker...

Fy vad hemskt, stackars föräldrar :cry:.

Vad jag förstått så la sig katten delvis på filten ( som hängde över vagnen ) så katt+filt+barn.

Men en säkerhetsaspekt är ju att inte låta djuren sova tillsammans med barnen så länge man själv inte är i rummet.

Vad jag förstått så la sig katten delvis på filten ( som hängde över vagnen ) så katt+filt+barn.

Ah, då kanske inte katten förstod riktigt att den la sig över ansiktet på bebisen.

Blir tårögd bara jag tänker på stackars bebisen :cry:.

*KL

Läst vad barnets mamma skrivit i en annan tråd på ett annat forum, dödsorsaken är inte ens fastställd. Hon vet inte själv hur tidningarna fått nys om detta och vrängt det som hänt.

Vi hade stenkoll både när barnen sov inne (några katter i vagga el. spjälsäng har aldrig förekommit hos oss men jag har sett många bilder på detta "gulliga" fenomen) och ute. Vi hade själv en utekatt och jag har också hört talas om större fåglar som satt sig i vagnen.

Fruktansvärt är det ju hursomhelst det som skett (oberoende av vad dödsorsaken var).

Helt osannolikt är det nog inte, för jag har sett varningar om det förr. Har till och med sett hårda nätskydd som är till för det.

Media är media dom får alltid nys om saker och skriver även fast dom inte har hela historien..

Osannolikt att detta kan hända är det ju inte, samtidigt som att sannolikheten att det ska hända är liten...
Man ska dock veta med sig i bakhuvudet när man lämnar barn sovande ute alt ensam i ett rum där även djuren vistas att det kan hända..

Liknande trådar

Övr. Barn Fick information i appen från förskolan angående en bussresa nästa vecka. Ingen förfrågan om barnen får åka med öhvt utan bara...
2
Svar
21
· Visningar
2 292
Övr. Barn Halloj, En del har nog sett att jag börjat smyga runt här i trådarna. Jo, vi har pratat om barn rätt länge hemma nu och jag har...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 974
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 845
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 024

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka