Precis. Således får inte varken andra bukefalosmedlemmar veta vad jag googlar på, och andra facebookmedlemmar inte veta att lampan var på gekås. Även om Facebook vet det.
Tills de använder eller säljer den till någon intresserad.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Precis. Således får inte varken andra bukefalosmedlemmar veta vad jag googlar på, och andra facebookmedlemmar inte veta att lampan var på gekås. Även om Facebook vet det.
Att facebook kan göra det, vet man om man har facebook och håller sig någorlunda informerad. T ex vet man att man ska låta bli att göra alla *** tester från t ex nametests, eftersom de ger företaget bakom tillgång till inte bara ens egen info, utan även ens vänlista som nametests sedan kan sälja vidare för kommersiella ändamål. Du pratar till oss som om vi vore dumma i huvudet.Tills de använder eller säljer den till någon intresserad.
Det har hänt mig med personer jag inte har varit fysiskt nära, utan gemensamma vänner etc.
Det har även hänt andra. En tjej sa att hon har skickat ett sms till en person, inte varit i närheten. Sen dök personen upp på vänförslag. Personen hade sökt tjejen på FB.
Eller vet FB vem vi skickar sms till också
Du har inte facebook och du säger att du inte vet hur facebook fungerar. Vilket du också visar med exemplet att fb är ett bra verktyg för inbrottstjuvar. Ändå talar du om för oss som har facebook och vet hur det fungerar att vi är naiva. Min analys är att det är mansplaining.
Hur ska inbrottstjuvar använda min facebook om jag inte har information på den offentlig?Nej. Jag talar om att jag tycker att ni har ett naivt förhållningssätt till den makt informationen ni delar med er av, ger. Som ett inlägg i debatten. Inte som en sanning.
Facebook, och andra sociala medier, är ett utmärkt redskap för inbrottstjuvar. Att tro att ett vänfilter, helt tar bort värdet av redskapet, tycker jag också är naivt.
Att jag tycker att ett förhållningssätt är naivt, betyder just bara det. Att jag tycker det. Att jag tycker att era argument om motsatsen snarare häller vatten på kvarnen än visar på motsatsen. Men det är jag som tycker. Precis som att ni tycker.
Det har hänt mig med personer jag inte har varit fysiskt nära, utan gemensamma vänner etc.
Det har även hänt andra. En tjej sa att hon har skickat ett sms till en person, inte varit i närheten. Sen dök personen upp på vänförslag. Personen hade sökt tjejen på FB.
Eller vet FB vem vi skickar sms till också
Att facebook kan göra det, vet man om man har facebook och håller sig någorlunda informerad. T ex vet man att man ska låta bli att göra alla *** tester från t ex nametests, eftersom de ger företaget bakom tillgång till inte bara ens egen info, utan även ens vänlista som nametests sedan kan sälja vidare för kommersiella ändamål. Du pratar till oss som om vi vore dumma i huvudet.
Jag tror att du bättre når fram med dina tankar, om du inte upprepar att vi andra förhåller hos naivt till det vi diskuterar.Varför skrevs inte det i inlägget då? Det är högst relevant information, även om det är känt som attans.
Återigen att jag skriver ett inlägg om hur jag tänker handlar inte om att jag tror att någon annan är dum i huvudet, eller beter sig osmart, eller måste dela min analys. Utan om att tillföra mina tankar i tråden. Som ett diskussionsforum är till för.
Hur ska inbrottstjuvar använda min facebook om jag inte har information på den offentlig?
Hur ska inbrottstjuvar använda min facebook om jag inte har information på den offentlig?
Av de inbrottstjuvar jag har mött skulle jag bli förvånad om de öht har tillgång till facebook, än mindre att de lyckas få tag i någon icke-offentlig information därifrån. Risken är större att de kommer över någon form av info genom att antingen sno din mobil eller knacka rutan på din bil för att norpa gpsen som snällt leder dem hem till dig.
Vanligast är nog ändå att de tar sig in genom första bästa dörr eller fönster utan någon som helt tanke på vem som skulle råka bo där
Då löper jag lika stor risk utan facebook. Inte minst mina kollegor kan ju föra vidare när jag går på semester, var jag bor osv.Om någon av dina 100 vänner för informationen vidare , om Facebook lanserar något med ett litet säkerhetshål, om Facebook samkör det med annan information och publicerar annonser för en tredje användare osv.
Men största risken är givetvis om man delar informationen publikt. Och det är kanske den enda relevanta risken i just den enskilda frågan.
Nu är du extremt naiv på precis det sätt jag menar. Men jag tror inte jag kommer nå fram med mitt budskap.
Jo, det stämmer att om någon söker upp dig på FB. Då hamnar personen som vänfötslag hos dig.
Det är lätt att se vem som stalkar en på FB
Jag söker aldrig någon på FB.
Vem vill vara en stalker?
Är det inte mer långsökt att matcha ihop människor som gillar samma sidor.@Lovisaleonora listade en hel rad möjliga tänkbara scenarion. Vi lämnar flera spår efter oss utan att tänka på det. De kan tex ha gillat samma eller liknande sidor etc etc...
Det va ingen vän i tjejens mobil. Det va en helt ny bekantskap.Om Facebook har tillgång till dina vänner i mobilen så tja...
Ja, troligtvis är du väldigt ointressant och tråkig omingen vill stalka dig på FB ..Men alltså. Jag hänger inte med. Du upprepar ständigt hur naiva vi andra är som använder en tjänst du själv inte använder, men du medger samtidigt att du själv använder en drös andra tjänster som samlar info om dig precis som fb. Varför är man naiv om man använder just fb men inte något annat?
Har nån nån källa på det? Isf måste jag vara sjukt tråkig för de vänförslag jag får upp är i regel bekantas bekanta
Ja, exakt det borde vara solklart för alla!!Det är för mig helt solklart bortom allt tvivel så att den som söker på mig, kommer upp som vänförslag hos mig.
Men det står ju på vänförslaget hur många gemensamma vänner ni har? Jag har aldrig sett ett vänförslag där det inte framgått.Det är för mig helt solklart bortom allt tvivel så att den som söker på mig, kommer upp som vänförslag hos mig.
Men det står ju på vänförslaget hur många gemensamma vänner ni har? Jag har aldrig sett ett vänförslag där det inte framgått.