Du gör din analys. Jag gör min. Jag uttalar mig väldigt lite om Facebook specifikt och väldigt mycket om vad man kan göra genom att ha tillgång till mycket information av det slag som diskuteras i tråden. Jag tycker att det är mycket naivt att bara slå undan med förklaringar om hur Facebooks användarinterface fungerar. Då menar jag att man inte förstått alls vad jag menar. Därför tror jag inte att jag når fram just nu.
Vad det har med mansplaining att göra är väldigt luddigt för mig. Intressant att ens den termen dyker upp i ett diskussionsforum om Internettjänster och integritet, när någon delar med sig av sina tankar, sin kunskap och sina reflektioner. Vad gör din analys så fantastisk i förhållande till min? Eller min i förhållande till din? Att du vet hur Facebooks UI fungerar? Mina kunskaper om hur sensor fusion fungerar är irrelevanta, för att jag är man ?
Jag påstår mig inte ha någon sanning, men påstår mig ha mycket kunskap i ämnet. Därför är det intressant att höra andra utgångspunkter, att komplettera med.
Nä, det känns som oviljan att ens försöka förstå vad jag påstår slås undan med lätt använda begrepp. Sån där härskarteknik.
Jag är, förmodligen, en av dem i tråden med bäst kunskap om hur information från olika källor kan användas för att få fram förbluffande mycket ny information. Trots att jag är man. Men jag vet inte, det kanske är fler här som forskat längre i ämnet än jag har. Jag saknar den informationen trots min samkörning av info jag gjorde nyss.