Det står renrasig schäfer, men...

L

lilltrolle

För skojs skull kollar jag annonser ibland på Blocket. Nyss hittade jag den här. Enligt annonsen är det en renrasig beige schäfer på 13 veckor, med stamtavla och priset är 3500 kronor. Jag tycker inte alls den liknar min schäfer, men jag kanske har fel. Kanske är det bara färgen som gör det? Vad tror ni?

http://www.blocket.se/vi/16433274.htm?ca=2_s

Sv: Det står renrasig schäfer, men...

För skojs skull kollar jag annonser ibland på Blocket. Nyss hittade jag den här. Enligt annonsen är det en renrasig beige schäfer på 13 veckor, med stamtavla och priset är 3500 kronor. Jag tycker inte alls den liknar min schäfer, men jag kanske har fel. Kanske är det bara färgen som gör det? Vad tror ni?

Om det är samma annons som jag tittat på,så är valparna inte registrerande någon stans.Där av priset.

Det är inte samma annons,såg inte att du hade länkat.Sorry.
Men inte tycker jag att det ser ut som en schäfer!!??

Felfärgnigar inträffar bland de flesta raser och även felfärgade valpar får stamtavla, men givetvis betingar de inte fullt pris, då de inte går att ställa/avla på.

Nej, jag tycker absolut inte den har de klassiska schäferdragen, men har den en äkta stamtavla så... :crazy:

Är det så? Jag har fått för mig att varken vit eller svart schäfer får registreras.

Alla renrasiga hundar får registreras. Är ju till och med de (2 kullar bara iofs, men ändå..) som reggat bruna jämthundar :eek:

Ok, då har jag fått för mig fel. Oj, bruna jämtar måste se intressant ut.

Jag tycker den ser trevlig ut om än inte schäfertecknad.
Men Beige - det finns väl ingen beige hund - beige kund kommer jag ihåg.:D

De ser ut som en korsning mellan brun finsk lapphund och brun lapsk vallhund faktiskt.

Det som är intressant är dock att det i jämthunden inte finns bruna anlag.. :angel:

Nej, jag tycker absolut inte den har de klassiska schäferdragen, men har den en äkta stamtavla så... :crazy:

Stamtavla har varenda dvärghamster jag köpt. Man tar ett papper, delar i x antal rutor och så skriver man "Pappa: Jesper, Mamma:Rosa. Den blir inte registrerad för det.

Nej visst, det har du rätt i. Nu tänkte jag inte på att man kan göra så. Självklart ska en renrasig hund med äkta stamtavla även vara registrerad. Jag missade att skriva det i trådstarten. Tack för informationen! :)

En väldigt stor 13v chihuahua, strävhårig dessutom isf :rofl:

nån terrierkorsning antagligen... fult att luras sådär :mad:

13 v. och rumsren. Jaja...

vadå jaja? Klart dem kan vara rumsrena vid 13veckor, jag klassa min som rumsren vid 11veckor:p
Rumsren = säger alltid till vid dörren när dem vill ut och man kan ha mattor etc i huset utan att oroa sig

Kl

förvrigt konstig chihuahua hehe

Jag kunde inte låta bli att maila och fråga om det fanns bilder på chihuahuan eftersom det smugit sig in fel bilder i annonsen.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 727
Senast: Johanna1988
·
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 662
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 896
M
Islandshäst Jag undrar helt enkelt vad min häst kan vara värd! Inte för att jag någonsin tänker sälja henne, men bara för skojs skull liksom! Hon...
2
Svar
34
· Visningar
3 333
Senast: Gullan86
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka