Det opimala skyddet.

Sv: Det opimala skyddet.

Någon som knaprat Cerazette och tycker det funkat bra?

Jag har ätit det i ett par månader nu. Fy säger jag. Har ont i huvudet varje dag, yr, mina bröst spänner hela tiden, ingen mens och jag har akne runt brösten, nacken, halsen och i ansiktet., och jag har gått upp massor i vikt.. Jag och min pojkvän bestämde för några dagar sen att jag skulle sluta medom och börja använda kondom istället..

Mvh
 
Sv: Det opimala skyddet.

*kl*

Idag var jag nere på Apoteket och köpte ett dagen efter piller :crazy:

Har ju stenkoll på min mens, och vet ett par dagar som är säkra och inte. Så vi hade sex igår, jag gick innan igenom dagarna för mig själv, köpte ju bindor för en dryg vecka sedan så då är det lungt nu.

När jag ligger i sängen efteråt inser jag ju att bindorna jag köpte var till en konstig extrablödning, som jag hade en två veckor EFTER min mens. Det var ju inte min riktiga mens. Så då blev jag så nojjig att jag var tvungen att köpa ett piller. Snacka om att känna sig lite dum när jag knatar in och ber om det. Med två ungar i släptåg.

"Behöver du en broshyr?" frågar kassörskan.
"Hehe, nej för sjutton, de här vet jag hur de funkar" säger jag självsäkert. Kom sedan på att det kanske verkar som precis tvärt om då jag släpar på två pyttebarn :o
"Jaha ja, jag tänkte att du aldrig hade tagit dom förr."
"Johoo då, det har jag." säger jag och nickar menande. Tills jag kom på att det sjutton var ganska precis sex år sedan, kanske något hänt på informationsfronten?
"Eller föresten, jag kanske ska ha en lapp ändå"

När jag tod det förra gången var det två piller, nu är det visst ett.

Jag brukar aldrig skämmas, vad jag än köper på Apoteket, men idag kändes det banne mig dumt. Kände mig som den mest puckade 15-åringen i världen :o
 
Sv: Det opimala skyddet.

Jag har bara tagit dagen-efter vid ett tillfälle, flera år sedan, och då var det också två piller.

Fast jag kommer göra allt som står i min makt för att inte utsätta mig för det igen.
Tror jag lyckades pricka alla biverkningar som fanns med på bipacksedeln.
Vissa straffas hårt för sitt slinkiga beteende :D
 
Sv: Det opimala skyddet.

Jag kan bara minnas att jag ätit det en gång också. Möjligtvis två, det var så länge sedan.

Jag har inte märkt någon av biverkningarna hittills. Men den här gången har jag inte ens vecklat ut informationspappret som följer med. Jag är så rädd för biverkningar att jag inte vill läsa dom, risken finns att jag avstår pillret och det känns fel. Har släpat ris och sly precis hela dagen så om det funnits någon biverkning har jag inte kännt dom än.

Samtidigt som det känns fel att bli gravid nu bara för att jag är slarvig, det vill jag inte.
 
Sv: Det opimala skyddet.

Jag kan bara minnas att jag ätit det en gång också. Möjligtvis två, det var så länge sedan.

Jag har inte märkt någon av biverkningarna hittills. Men den här gången har jag inte ens vecklat ut informationspappret som följer med. Jag är så rädd för biverkningar att jag inte vill läsa dom, risken finns att jag avstår pillret och det känns fel. Har släpat ris och sly precis hela dagen så om det funnits någon biverkning har jag inte kännt dom än.

Samtidigt som det känns fel att bli gravid nu bara för att jag är slarvig, det vill jag inte.


Haha ja då är det nog lugnt.
För mig tog det bara några timmar efter första tabletten och jag mådde skit i lite drygt 24h.

Ja, att bli gravid pga slarv kändes inte aktuellt.
För min del hade jag ett spontant "-sista-ligg-nu-när-vi-går-isär" ("avskedsligg") med mitt X och en graviditet kunde knappast varit mer oangelägen :D.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 419
Senast: SiZo
·
Samhälle I tråden om religion togs det upp att det var fel att vården erbjöd samtalsstöd till patienter hos en präst när kurator hade semester...
11 12 13
Svar
258
· Visningar
12 051
Senast: Enya
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 649
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
8 788
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp