Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det snackas så mycket i media om att jorden ska gå under och att klimatet blivit varmare, men ändå har vi den kallaste sommaren/vintern på mannaminne. Jorden skulle gå under när Maya kalendern slutade men nä det gjorde den inte och skulle jorden gå under, troligtsvis dör allt liv rätt snabbt så vi hinner nog inte ens reagera på det.
Det jag skulle kunna tänka mig är att solen dör om xx antal år, lär nog inte inträffa under vår livstid och troligen inte under nästa generation osv.
Men ganska mycket liv har ju dött ut pga klimatförändringar och man tror ju att om bara 15-20 år är en stor del av befolkningen på planeten utan rent vatten. Minns inte exakta siffran tyvärr. Det är ju lite utav en katastrof måste jag ju säga. Sen är det ju så att människan är ganska duktig på att anpassa sig och hitta lösningar så vi som art är nog inte hotad på det sättet den närmaste tiden, åtminstone inte från klimatets håll så att säga men på sikt om man inte lyckas vända trenden tvivlar jag på att det räcker med att vara kreativ och anpassningsbar.Det snackas så mycket i media om att jorden ska gå under och att klimatet blivit varmare, men ändå har vi den kallaste sommaren/vintern på mannaminne. Jorden skulle gå under när Maya kalendern slutade men nä det gjorde den inte och skulle jorden gå under, troligtsvis dör allt liv rätt snabbt så vi hinner nog inte ens reagera på det.
Det jag skulle kunna tänka mig är att solen dör om xx antal år, lär nog inte inträffa under vår livstid och troligen inte under nästa generation osv.
Tror du inte på klimathotet? (Vilket inte behöver innebära att jorden kommer gå under).
Nä det gör jag faktiskt inte, klimatet har ändrats i alla tider. Möjligen att vi är på väg mot en ny istid. Jorden är rätt bra på att anpassa sig, sen behöver man såklart inte överdriva med sina utsläpp oavsett. Oavsett om jag tror på det eller inte så kommer det aldrig att va i min makt att stoppa ändå, som någon annan skrev här ovan. Jag kan inte påverka det.Men ganska mycket liv har ju dött ut pga klimatförändringar och man tror ju att om bara 15-20 år är en stor del av befolkningen på planeten utan rent vatten. Minns inte exakta siffran tyvärr. Det är ju lite utav en katastrof måste jag ju säga. Sen är det ju så att människan är ganska duktig på att anpassa sig och hitta lösningar så vi som art är nog inte hotad på det sättet den närmaste tiden, åtminstone inte från klimatets håll så att säga men på sikt om man inte lyckas vända trenden tvivlar jag på att det räcker med att vara kreativ och anpassningsbar.
Nä det gör jag faktiskt inte, klimatet har ändrats i alla tider. Möjligen att vi är på väg mot en ny istid. Jorden är rätt bra på att anpassa sig, sen behöver man såklart inte överdriva med sina utsläpp oavsett. Oavsett om jag tror på det eller inte så kommer det aldrig att va i min makt att stoppa ändå, som någon annan skrev här ovan. Jag kan inte påverka det.
Då får du tycka det, jag har lika mycket rätt att ha mina åsikter precis som du har dina.Jag tycker det är jättetråkigt att stöta på dessa åsikter. Det är objektiv fakta att klimatet går åt fel håll, oavsett tidigare trender, dessa har man givetvis tagit med i beräkningarna. De forskare som inte är med på spåret är till stor del anställda av energinäringen i t.ex. USA som inte har något intresse av att allmänheten ska minska sina fotspår.
Hur förhåller ni er till det? Tänker främst på klimathotet, men det finns ju fler moln vid horisonten... Och hur tänker ni som har barn?
Då får du tycka det, jag har lika mycket rätt att ha mina åsikter precis som du har dina.
Men oj... hur kan du på allvar tro att det du tänker om klimatförändringarna är en "åsikt" och inte rena faktafel?Då får du tycka det, jag har lika mycket rätt att ha mina åsikter precis som du har dina.