En persons DNA ändras ju inte när man konverterar till Islam, och det tror jag inte varken SD eller deras väljare tror.Nu vet inte jag hur du läste mitt inlägg riktigt här, men jag gör ett försök att förklara lite bättre då.
De menar på att det inte kulturen spelar någon roll, utan att olika folk har olika essens, och att säga folkgrupper är bara ett finare ord för "raser". Alltså att tex muslimer är våldsammare pga deras DNA, om det är lättare att förstå än essens.
Så nyckelpunkten är väl "vad jag vet". Jo, det är just det, rasistiskt. Jimmy Åkesson pratar ofta om att muslimerna tar över vårat samhälle, vilket inte stämmer. Att det byggs några moskeer tycker iaf inte jag är så farligt, vi har liksom hur många kyrkor som helst i Sverige, som låter var 30:e minut, dygnet runt, även i städerna. Men om moskeérna låter nån enstaka gång under deras högtider så skriker folk rätt ut. Vart är logiken?
Muslimer och Islam är inte en ras, om man hatar muslimer,kristna ect. är man fortfarande inte rasist.