Jag är 22 så på ålder med bonussonen. I mellanstadiet läste jag Anne Franks dagbok på inrådan av lärarna, kommer inte ihåg om vi hade någon mer undervisning... På högstadiet gick vi igenom ganska grundligt på Historian, hade nog mer undervisning om de bakomliggande orsakerna än om kriget i sig, även om judeförföljelse genom historien och inte bara WWII. Vi hade också Överlevare från koncentrationslägrena som kom och berättade och hela årskursen fick gå till lokala biografen och se Schindler's List. Vi i min klass såg även American History X på lektionstid och diskuterade filmen. Tror även vi såg vissa delar ur filmer med "riktigt" inspelat material, alltså inte bara skådespelare.
Gymnasiet tror jag inte vi hade så mycket om det, men så gick jag NV och läste inte Historia heller. Men har för mig att vi såg Schindler's List i något samanhang här också, så på något sätt måste vi ha berört det ändå?
Gymnasiet tror jag inte vi hade så mycket om det, men så gick jag NV och läste inte Historia heller. Men har för mig att vi såg Schindler's List i något samanhang här också, så på något sätt måste vi ha berört det ändå?