Det här med hundägaransvar

Folk köper sjukt dyra grejer nu för tiden. Bara att se på alla som går och spenderar hundratusentals kronor på en häst för att den har rätt stam eller kan göra vissa konster. Har även sett "rumplappar" (korta kjolar) för stora pengar fast man kunnat hitta en likadan rumplapp på HM. Att en jeansjacka skulle gå loss på 3 papp skulle inte förvåna mig en minut. Att en kanin kostat ett par tusen, trots att jag inte alls är insatt i kaninvärlden kan jag absolut tänka mig att det kan ske i vissa fall. Sen är jag rätt säker på att om det varit en granne exempelvis hade jag nog ändå försökt att lösa det smidigt. Många gånger har man ju en försäkring som hjälper en med det där och om sen försäkringsbolaget ber om uppgifter får det väl vara upp till dem. Jag hade inte velat verka besvärlig om mitt djur gjort en sådan jättetabbe.

Fast varför? Jag menar, man kan ju inte gå och räkna med att behöva backa upp sina utlägg man skulle ha för ett nytt djur bara ifall att någon skulle ha dålig koll på sina hundar? Hur många tänker på att det skulle hända?
Det finns fler djur än hund. Räv och grävling skulle jag definitivt inte räkna bort.

Det finns fler djur än hund. Räv och grävling skulle jag definitivt inte räkna bort.
Absolut, sen är frågan vem man skulle mjölka på pengar om en räv kommit? Räv kan man ju skydda sig lite lätt emot om man tar in djuren på natten om man inte har en tiptopbur. En hund bryr sig sällan om att det är aktivitet runtomkring. Vi vet ju inte vilket läge det var nu, det kanske handlade om en rastbur de använde när de var ute själva t.ex

Liknande trådar

Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 128
Senast: Hermelin
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
4 949
Senast: Liran
·
Övr. Hund Nu har jag gjort något jag aldrig trodde jag skulle göra nämligen börjat fundera på en hund. Frågan är bara om det är en bra ide. Jag är...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 934
Senast: Tonto
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 897
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Namnförslag till gråhunds hane?
  • Uppdateringstråd 30