MissFideli
Trådstartare
Nej den nya jämförelsen är inte skriven av Ponnymamman.
Okej
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej den nya jämförelsen är inte skriven av Ponnymamman.
Det beror nog på hur man definierar Stockholmsområdet.
Mälarkliniken har ju jour/dygnet-runt-öppet. Mindre klinik än Strömsholm men det aktuella fallet hade kunnat behandlas där också.
Att man kanske i så fall bör föregå med gott exempel? Även om jag inte tror att Lobelia i det här fallet menade något illa så tog Lickety illa upp.Vad har det att göra med att Lobelia _har varit_ moderator?
Målgruppen är de som saknar koll på vad det kostar att driva ett företag och därför gör helt uppåt väggarna orimliga jämförelser.
Och helt utan att ta ställning i sakfrågan (Jag var Evidensia-kund, tills denna tråd och det är inte de kritiska rösterna som fått mig att känna mig lurad) - OM detta är den springande punkten hade det varit skitlätt för Evidensia att bemöta kritiken. Bara göra de egna räkenskaperna lättillgängliga. Lägga ut årsredovisningen på hemsidan
Ja, Evidensia i Helsingborg gör så, i alla fall på smådjurssidan.Många tar väl jouravgift för alla akutbesök även på blanka förmiddagen, dvs alla besök som inte är tidsbeställda i förväg.
Djurkliniken i Arninge gjorde det långt innan dom blev uppköpta av Evidensia.Ja, Evidensia i Helsingborg gör så, i alla fall på smådjurssidan.
Vilken fråga är den första som ställs när man inkommer till en klinik?Förstår inte hur du menar att den faktiska kostnade på kliniken är mindre om man har försäkring?
Kostnaden på kliniken bör vara densamma oavsett om djuret är försälrat eller inte. Kliniken gör ju förhoppningsvis samma jobb vid de undersökningar som görs. Sen att vissa djurägare väljer att göra färre undersökningar eller att billigare behandlingsalternativ är en annan sak.
Den frågan ställs nog som rutin hos de flesta veterinärer, inte enbart Evidensia. Man frågar för att ha det i journalen. Inte för att kunna ta mer betalt. Det är alltid veterinären som i samråd med djurägaren ska besluta vilka undersökningar och behandlingar som ska utföras.Vilken fråga är den första som ställs när man inkommer till en klinik?
Är hästen försäkrad?
Då är det veterinären som i samråd med djurägaren som bestämmer vad som är relevant och SKÄLIGT att undersöka. Jag pratade med mitt försäkringsombud som uppgav att hon säger att hästen är oförsäkrad. Då behöver man inte ta risken att hästen ska CT skannas och MR flera gånger. Jag fick dock göra det trots att jag hade överskridit förs. beloppet med 40000 fast då på olika kliniker.
Det jag skulle önska var att man blir informerad över vilka kostnader alla mindre behandlingar kostar. Att dyra mediciner kostar mellan 3-10 gånger inköpspriset är ett. Ett annat är att lindning av ett ben kan kosta 900. Jag begärde specifikation och blev först då varse.
Jag håller inte med @Lobelia att om endast en jourkund inkommer så ska den betala för hela dagens jour. Det finns en Evidensiklinik som har hälften av antalet kunder än en annan i regionen, men har samma netto som den andra välbesökta.
Får man faktura nuförtiden?Förs. Bolagen ersätter inte MR alla gånger. Klart att de vill använda sina dyra utrustning.
Nej de som jag känner som inte har sina försäkrade behandlas ofta helt annorlunda. Klinikerna vill ju vara säkra på att få in sina pengar. På en klinik såg jag en hel lista med kunder som ej betalat sina fakturor.
Du får det att låta som att de vill göra CT/MR helt i onödan.Förs. Bolagen ersätter inte MR alla gånger. Klart att de vill använda sina dyra utrustning.
Nej de som jag känner som inte har sina försäkrade behandlas ofta helt annorlunda. Klinikerna vill ju vara säkra på att få in sina pengar. På en klinik såg jag en hel lista med kunder som ej betalat sina fakturor.
Bara i undantagsfall kan det medges. Och anledningen är att folk struntar i att betala.Får man faktura nuförtiden?
Förfärligt att man ska betala mer om kliniken har färre kunder.... !Vilken fråga är den första som ställs när man inkommer till en klinik?
Är hästen försäkrad?
Då är det veterinären som i samråd med djurägaren som bestämmer vad som är relevant och SKÄLIGT att undersöka. Jag pratade med mitt försäkringsombud som uppgav att hon säger att hästen är oförsäkrad. Då behöver man inte ta risken att hästen ska CT skannas och MR flera gånger. Jag fick dock göra det trots att jag hade överskridit förs. beloppet med 40000 fast då på olika kliniker.
Det jag skulle önska var att man blir informerad över vilka kostnader alla mindre behandlingar kostar. Att dyra mediciner kostar mellan 3-10 gånger inköpspriset är ett. Ett annat är att lindning av ett ben kan kosta 900. Jag begärde specifikation och blev först då varse.
Jag håller inte med @Lobelia att om endast en jourkund inkommer så ska den betala för hela dagens jour. Det finns en Evidensiklinik som har hälften av antalet kunder än en annan i regionen, men har samma netto som den andra välbesökta.
Jo så har varit fallet! Fastän vi har gjort både CT och MR så SKULLE MR göras en gång till!Du får det att låta som att de vill göra CT/MR helt i onödan.
Så är inte fallet. Och varje behandling/undersökning görs i samråd med djurägaren/ansvarig för djuret.
Jag betalade allt där fast jag bett om direktreglering, men det hade de missat. Jag höll på att kola av då. Dyrt tänkte jag för en liten hältutredning på en timme. Men sen fattade jag, blev inte så dyrt då.Bara i undantagsfall kan det medges. Och anledningen är att folk struntar i att betala.
Man får säga nej till behandlingar/undersökningar.Jo så har varit fallet! Fastän vi har gjort både CT och MR så SKULLE MR göras en gång till!
I Hel@te sa vi och en hembesökande vet gjorde ett 1 cm långt snitt och sen var det bra igen.