Grundavgift, undersökningsavgift, besöksavgift, same shit different name. Vill du missförstå så ok. 20-30 min är skulle jag säga vanligaste tiden som är avbokad för ett besök hos veterinär för ett generellt besök. Vanligaste totalkostnaden för detta som man betalar när man går, om inget mer görs än att veterinären undersöker djuret (inga prover, rtg osv) ligger mellan 600 och 900 kr. Dvs väldigt långt ifrån ett läkarbesök.
Nej, jag syftade inte på att kliniken hade åsikter om hur kunden KÄNNER det utan att kunden säger sig inte blivit uppdaterad om pris, och känner sig exkluderad, kliniken säger att kunden har fått uppdateringen. Vad om är fakta gällande uppdateringen kan vi inte säga mycket om.
Över has blir helben. Men visst, missförstå tolka in mer/mindre varsågod. Jag vet vad en bomullsrulle, vetflex osv osv kostar i inköp till klinik. 150 kr täcker inte ett så stort bandage.
Min främsta poäng i allt det här är att jämföra priser rakt av utifrån vad saker benämns som på olika kliniker inte blir helt korrekt och därför bör tas med en nypa salt.