Det här med Evidensia...

PM har F.ö nu publicerat en ny "artikel" där det anses att "priserna skenar" rent allmänt ?

Utsatta "grupper" som inte kommer ha råd att ha sina älskade djur nämns specifikt .
* Katten som är den enda levande varelsen den ensamma pensionären träffar på flera dagar.

* Hunden som är alkoholistbarnets enda trygga punkt.

* Ponnyn som är den mobbade flickans livlina.

Helt säkert förhindrar djur självmord. Att de förbättrar den psykiska hälsan hos sina ägare finns det studier på."

Slut på citat.

Jag känner som tidigare en rätt stor skepsis ang ständiga påtalanden från sagda att denne är "journalist" som argument att denne är ngt att uppmärksamma .

Senast ändrad:
PM har F.ö nu publicerat en ny "artikel" där det anses att "priserna skenar" rent allmänt ?

Utsatta "grupper" som inte kommer ha råd att ha sina älskade djur nämns specifikt .
* Katten som är den enda levande varelsen den ensamma pensionären träffar på flera dagar.

Helt säkert förhindrar djur självmord. Att de förbättrar den psykiska hälsan hos sina ägare finns det studier på."

Slut på citat.

Jag känner som tidigare en rätt stor skepsis ang ständiga påtalanden från sagda att denne är "journalist" som argument att denne är ngt att uppmärksamma .
:wtf::eek::wtf:

Slut på citat.

Hur kan det vara veterinärernas ansvar att dessa grupper ska ha råd att ha djur?

Hur kan det vara veterinärernas ansvar att dessa grupper ska ha råd att ha djur?
128945576632798426.jpg

Men det förstår du väl att det är en del personers skyldighet att först studera i 5,5-6 år till veterinär och sedan arbeta gratis så att alla kan ha råd med en ponny till sina barn? (Hur veterinärerna själva ska ha råd med livets nödtorft är en annan historia, barn eller djur är bara att glömma.) Sedan ska någon mecenat bidra med lokaler och utrustning till klinikerna där veterinärerna arbetar gratis.

Nar Princess Diva "degloved" hennes bakben och forst blev sydd i Sodertalje ... och inte fick tillrackligt med smartstillande eller ratt antibiotika var jag mycket tacksam for den fantastiska vard vi fick pa Stromsholm. Dar sar experten kom hem fran semestern tva dagar i forvag for att titta till min tjej ... dar namnda sarexpert sjalv la om saret dagligen men tog betalt for att en sjukvardare gjorde det. Dar de alla strok sa manga kostnader de kunde for att ge Princess Diva den basta behandling utan att ruinera oss som inte hade Svensk forsakring, och dar det var helt klart hur alla brydde sig om hur Diva madde och tyckte om henne.
Det var ett helt fantastiskt team ... som efter att vi blivit uppkorda att fa betala aldeles for mycket i Sodertalje, och fa helt fel information, stallde upp for att gora allt sa bra som mojligt for var lilla Princess. Jag kan inte saga nog bra saker om Evidensia Stomsholm.

Och Silverbjälke har just skrivit blogginlägget nedan där han ondgör sig över att folk klagar på att tränaren är dyr och jämför timkostnaden för tränare med andra och deras kostnad kontra utbildning och tycker att det är rimligt med tanke på att de just är utbildade. Men han kanske är tränare själv?

http://www.silverbjalke.se/2016/08/20/svindyrt-att-trana/

Men när det gäller veterinärer gäller tydligen inte samma resonemang? Vad kostar en undersökning hos en veterinär - 750 kr för en tid på 20 min (kan gå fortare, kan ta längre tid)? Det ger en timpenning på 2250:-. Jämför det med de övriga i hans exempel. Men enligt tidigare yttranden på nätet får man inte jämföra veterinärer md andra yrken på det viset - varför inte det då?

Logiken haltar så ofta rejält hos PM, Silverbjälke och liknande bloggare, vilket gör det så svårt att förstå att deras ord blir sanning direkt. När det egentligen inte finns verkliga fakta att hänvisa till utan vara tyckande och hörsägen. Jag håller med om att det är kostsamt att gå till veterinären, men det är ju för det första ingen större skillnad (inte här i alla fall) mellan olika kedjors kliniker/fristående kliniker av samma storlek men däremot mellan en stor och en liten klinik. Och vad vinner bloggarna på alla dessa osakliga påhopp? Är det inte bättre att väcka opinion och få med sig mer folk genom korrekt välgrundade fakta istället? Ska man ändra något går det ju inte genom smutskastning, då sänker man ju istället det man kämpar för? Vad är det som gör att alla hellre hakar på denna typ av sanning så lätt? Att det sprids så enkelt på nätet? Att det alltid är enklare att haka på när någon klagar istället för berömmer? Jag är genuint intresserad av om någon har ett bra svar! Jag vet faktiskt inte själv varför men vill gärna veta.

Nu snurrar det ju en faktiskt väldigt saklig jämförelse mellan Strömsholms priser och liknande klinik i Skåne och Stockholm på Fejjan. Strömsholms priser är ju otroliga jämfört med de andras. Är det nån som sett den jämförelsen (är väl 2 olika egentligen) och kan säga nått? Till och med jag har svårt att förstå den skillnaden:p

Nu snurrar det ju en faktiskt väldigt saklig jämförelse mellan Strömsholms priser och liknande klinik i Skåne och Stockholm på Fejjan. Strömsholms priser är ju otroliga jämfört med de andras. Är det nån som sett den jämförelsen (är väl 2 olika egentligen) och kan säga nått? Till och med jag har svårt att förstå den skillnaden:p

Ja, det är väl exakt det jag försökt säga i tråden hela tiden ;)

Det man kan konstatera är att det finns mycket pengar att tjäna, smådjursdelen av Evidencia har en omsättning på 1 miljard och en vinst på 90 miljoner per år.

Skillnaden är väl som sagt att de flesta skulle ta ut vinsten och stoppa i fickan. Medan Evidensia inte gör det.
Hur det ligger till skulle är jag inte så säker på. Det behövs en expertgranskning för att avgöra det. Evidensa håller dessutom på att bygga upp sitt inflytande och kapa åt sig marknadsandelar. Den stora frågan är vad som händer med priserna i framtiden. Ju större dominans på marknaden dess större möjlighet att sätta priser efter eget godtycke.

Fick upp den här tråden i minnet när en nära vän till oss fick åka med katten till veterinären förra veckan och då valde Evidensiakliniken i stan. När de skulle betala frågade de efter kattens försäkringsuppgifter. När det kom fram att katten inte hade en försäkring fick de rabatt? :confused:

Fick upp den här tråden i minnet när en nära vän till oss fick åka med katten till veterinären förra veckan och då valde Evidensiakliniken i stan. När de skulle betala frågade de efter kattens försäkringsuppgifter. När det kom fram att katten inte hade en försäkring fick de rabatt? :confused:
Det antyder att normalpriserna är organiserat försäkringsbedrägeri.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag är inne i ännu en (egentligen flera) omgång i vården och jag känner mig i sånt jävla underläge rent ut sagt. Som att ingen lyssnar...
2
Svar
27
· Visningar
3 176
Senast: Hazel
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 636
Senast: Enya
·
L
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ju anmält en sak som har hänt. Och då säger flera att det är bra och rätt och alltmöjligt. Men det KÄNNS verkligen inte så...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 374
Senast: LiviaFilippa
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 080
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar