Säkert för ett tag i alla fall. Tills dom kommer på vad allt kostar i Sverige
. Alla här är så förvånade över varför jag valt att flytta från Sverige då alla tyskar avgudar Sverige. När jag berättar vad saker kostar och vad skatten är så inser de snabbt att ska man leva lika bra i Sverige som här måste lönen vara rejält hög.
Jag skulle tex inte kunna försörja mig och mina djur på en vårdlön i Sverige. Här kan jag det + spara X-antal tusen per månad (ibland bara en tusenlapp, ibland flera). Jag var på väg tillbaka till Sverige men när jag började undersöka lite mer så var faktiskt en stor orsak veterinärvården + kostnaderna som gjorde jag valde att stanna och bli kvar här. Men bristen på kompetens ang smågnagare hos svenska veterinärer är stor, förmodligen pga att det är så dyrt att många helt enkelt måste välja att inte behandla och istället skaffa sig ett nytt djur (är liksom billigare när det handlar om smågnagare) så veterinärerna träffar aldrig på dessa små djur. De går ju iof att försäkra men när jag räknade på försäkringspremien höll jag på att storkna!
Så varken vill eller tänker jag göra så jag stannar här där det går att få tag på det kunnandet (och man kan även betala för det utan att bli ruinerad) även om inte varje klinik har den kompetensen så finns det tillräckligt många bara i min stad.