Ongen har sovit i egen säng i princip från start. Först inne i vårt sovrum men när vi flyttade fick hon eget rum, då var hon 6 månader och sov hela nätterna i sin spjälsäng på sitt rum. Hon blir 3 i slutet på april och sedan ett par månader tillbaka har hon en egen 90-säng (resårbotten som står på golvet) och nattas i den varje kväll. Hon kommer väl in till oss 1-2 nätter i veckan. Ibland vaknar hon och är ledsen och vill sova i mammas och pappas säng och givetvis får hon det, anledningen till att hon alltid sovit själv är för att vi alla sovit bäst så, men när hon drömmer mycket och sover oroligt så vill hon gärna sova hos oss.
Nej, alltså det går inte att sova med henne bredvid sig. Hon ligger oftast på tvären och sparkar sin pappa i ryggen och sover med huvudet på min rygg. Eller så ligger hon och klappar på oss och pratar i sömne, alternativt får man en snutte i ögat eller en välplacerad häl i revbenen. Lyckas jag somna med henne där så vaknar jag oftast efter en stund för att "något inte stämmer", då brukar hon ha kravlat ner och ligger vid våra fötter
Hennes "sovstil" var en stor faktor i köpet av en 90-säng till henne, så en av oss kan gå in och lägga sig där och slippa sova bredvid en tornado de gångerna hon vill sova hos oss.