Det här med avanmälan och dressyr

mumin

Trådstartare
Är det nån som kan hjälpa mig att reda ut begreppen när det gäller avanmälan till dressyrtävling?

För en gångs skull har jag anmält mig till en tävling i hyfsat god tid innan anmälningstidens utgång. Pga strul på jobbet är det nu inte säkert att jag kan bli ledig och komma till start som planerat, och jag får därmed eventuellt dra tillbaka min anmälan.
Jag har tidigare bara avanmält/strukit efter anmälningstidens utgång och har alltså aldrig funderat över att få några pengar tillbaka (om jag inte haft vet- eller läkarintyg), men den här gången är jag tveksam.

I TRI står det "Ryttare, som anmält sig till tävling måste betala anmälningsavgift för alla klasser han anmält sig till oberoende av om han kommer till start eller inte."

I TRII står det "Endast ryttare som, före anmälningstidens utgång, skriftligt återtagit sin anmälan har rätt att återfå sin anmälningsavgift."

Någon som vet vad som gäller? Jag ska givetvis kontakta arrangören om det blir aktuellt men jag är ju så klart intresserad av att veta vad som gäller om det skulle inträffa igen!
Vad räknas som skriftligt återtagande? Räknas mail? För i proppen brukar det ju stå avanmälan till telenr o sällan någon adress..

Nu har jag ju redan hunnit betala men om anmälan t ex hade gått via TDB så hade ju pengarna inte hunnit dras innan jag ev drar tillbaka min anmälan o jag hade alltså inte behövt betala.. Men nu då? Får jag tillbaka mina pengar (minus administrativ avgift antar jag?) om jag skriftligen drar tillbaka min anmälan innan anmälningstiden går ut, utan att jag har något intyg?

Det är ju inte så att jag står och faller med anmälningavgiften men jag skulle som sagt gärna vilja veta vad som egentligen gäller!

Nån som har bättre koll? :idea:

Sv: Det här med avanmälan och dressyr

Avanmälan skall göras senast kl 19 den 27 mars på telefonnr xxxx. Anmälningsavgiften återbetalas mot uppvisande av veterinär- eller läkarintyg senast 4 april samt att avanmälan är gjord. Administrationsavgift uttages med 40:-

Det handlar som sagt om att i så fall dra tillbaka anmälan innan anmälningstidens utgång. Och det står bara ett telefonnr för avanmälan, men man ska avanmäla skriftligt för att få pengar tillbaka?

Om du återtar din anmälan innan anmälningstidens utgång så ska du får pengarna tillbaka.

Du har fått ett bra svar av break_a_leg.
Ring arrangören och fråga om du behöver skicka in skriftligt eller om det räcker med att ta det per telefon :idea:

Om det inte står något om vart man ska vända som med sin avanmälan, vad ska man göra då? Räcker det att skicka ett mail?

OM det står såhär.
Anmälan kan återtas i TDB t.o.m den ... Kl:18:00 utan att avgift erläggs. Ekipage som ej avanmält till klass och inte kommer till start ska erlägga en straffavgift på 150 kr/klass.

Om datumet för återtagande av anmälan inte passerats går du helt enkelt in i TDB och gör det. Du klickar på det röda krysset efter din anmälan och svarar ja på frågan om du vill återta din anmälan. Enkelt och smidigt. Tror att du kan göra samma sak även efter det datumet men då brukar det var säkrast att även maila till klubben, någon mail-adress borde finnas i proppen.

Avanmäler du före det som står så ska inte pengarna dras. Men om du återtar anmälan efter att tiden är ute så måste du uppvisa intyg för att få tillbaka pengar eftersom de då dragits. Om du inte avanmäler alls utan bara inte dyker upp så tillkommer straffavgiften.
Avanmäler man pga något brukar man ju skicka ett mail om varför ifall man vill ha pengarna tillbaka.

Jag har precis avanmält till en tävling pga att man bytt från inomhus till utomhus (just denna gång var det väldigt viktigt för mig att det var inomhus). Har både avanmält via tdb samt mejlat arrangören. Då borde jag väl få tillbaka pengarna, eftersom förutsättningarna ändrats efter min anmälan?

Om det gällde strömma till Partille så skickade arrangören ut att man kunde avanmäla tom helgen före om man inte accepterade dom nya förutsättningarna och då förutsätter jag att man får pengar tillbaka.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 576
Senast: Enya
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket...
6 7 8
Svar
152
· Visningar
13 036
Senast: Fibusen
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 172
Dressyr Jag anmälde min häst till en tävling där det stod i proppen att betalning görs i samband med anmälan, men det stod inget om att anmälan...
Svar
6
· Visningar
1 160
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama