Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lite OTDetta var några år sedan dock så kanske har det förändrats nu.
Ja, jag tycker det är skitfult även om många tar illa upp och nej, det var inte min mening med att hänga ut någon speciell utan jag valde bilden enbart utifrån näsan och öronen utan en tanke på personen, men blir det inte lite konstigt ändå att när det gäller kvinnligt kroppshår så fungerar det tydligen att spy på både offentliga och privatpersoner på nätet om någon råkar visa en orakad armhåla?Förlåt men fy vilken tråkig attityd du har. Vadå "deras problem"? Det är ju du som verkar ha problem och en väldigt dömande syn på människors sätt att se ut bara för att du personligen inte förstår dig på det?
Den människa du hänger ut där som "skitful", är också en människa. Att jag råkar veta vem det är kanske gör det känsligare, men vad fan? Nog skulle folk reagera om du sa samma sak om t.ex. kvinnor som klär sig efter muslimsk klädkod.
Och vem sjutton bryr sig om att du inte vill dejta någon som har body mods? De ser väl inte ut som de gör bara för att du ska finna de attraktiva eller dejt-bara? Igen, skulle du säga samma sak om det var en kvinna som valde sig sminka sig? (gör hon det för att hon vill eller för att snubbar ska vilja dejta henne)
Jag förtjänar däremot att hängas som tycker det är skitfult men aldrig skulle behandla personen annorlunda utan accepterar dennes val men en kvinna med en orakad armhåla är äcklig?! Här är det högt i tak.
Samt kök o servering o matindustrin.
Nej det är inte okej att spy ut sina åsikter om andra personers kroppsbehåring och nej, ingen här hänger dig för vem du är eller hur du ser ut... möjligtvis att vi "hänger dig" för hur du uttrycker dig om andra människor och deras val. Stor skillnad!Ja, jag tycker det är skitfult även om många tar illa upp och nej, det var inte min mening med att hänga ut någon speciell utan jag valde bilden enbart utifrån näsan och öronen utan en tanke på personen, men blir det inte lite konstigt ändå att när det gäller kvinnligt kroppshår så fungerar det tydligen att spy på både offentliga och privatpersoner på nätet om någon råkar visa en orakad armhåla?
Jag förtjänar däremot att hängas som tycker det är skitfult men aldrig skulle behandla personen annorlunda utan accepterar dennes val men en kvinna med en orakad armhåla är äcklig?! Här är det högt i tak.
Kollegor att ta hänsyn till? För en ren utseendegrej? What?!
Far folk illa av att jobba med någon som har en annan stil än normen så ligger problemet för sjutton hos den fördomsfulla idioten och inte den som råkar ha ett visst utseende. Att folk har svårt att få jobb med bodymods beror inte på någon fånig hänsyn till kollegor, det beror just på fördomsfulla idioter som bara ser något konstigt och annorlunda istället för en människa precis som en själv
Jag tänker nog att de flesta vuxna känner sig själva och sina nätverk, så att säga. Dvs vi gör oss normalt sett socialt (inklusive utseendemässigt) möjliga för de miljöer där vi vill ha bekräftelse. Den som vill ha enorma hål i öronen, vill nog inte vara på platser där det blir socialt omöjligt.Fast det handlar också om att man representerar arbetsgivaren och kan behöva ha en viss framtoning för att funka i jobbet man får betalt för att utföra.
Jag jobbar med myndighetsutövning och min arbetsplats har vissa utseenderegler. Gillar man inte det får man söka sig till en bransch där man kan se ut som man vill.
Mycket kan man ju plocka bort men ansiktstatueringar stänger många dörrar för en i livet. Jag var själv punkare en gång i tiden och det gick ju bra att kamma ner håret, vara försiktig med eylinern och ha neutrala kläder så gick det bra.
Också något helt annat än att låta bli att anställa någon med ett visst utseende för att "ta hänsyn till kollegor" som om folk skulle fara illa av att en kollega har större hål i öronen än en själv.Fast det handlar också om att man representerar arbetsgivaren och kan behöva ha en viss framtoning för att funka i jobbet man får betalt för att utföra.
Jag jobbar med myndighetsutövning och min arbetsplats har vissa utseenderegler. Gillar man inte det får man söka sig till en bransch där man kan se ut som man vill.
Mycket kan man ju plocka bort men ansiktstatueringar stänger många dörrar för en i livet. Jag var själv punkare en gång i tiden och det gick ju bra att kamma ner håret, vara försiktig med eylinern och ha neutrala kläder så gick det bra.
Hur lång tid tar det att töja? Alltså hur lång tid tar det innan man kan byta upp till större storlek?
Oj det var en mycket längre process än vad jag trodde att det tog.Rådet gällande töjning är 2 mm/månad ungefär
Det bästa med töjning är dock när man cyklar snabbt och det börjar vissla i tunneln
Jag får nästan ångest när jag ser töjningar, så jag är inte särskilt glad åt det. Men säger givetvis inget.
Jag får snarare lite kramp i själen. Som jag ser det betyder den känslan att jag inte kan förhålla mig till det utifrån estetik.Jag med! Det gör ont i mitt öra. Och jag kommer att tänka på såna där stammedlemmar som har örsnibbar ner till armhålorna.
Men jag säger förstås heller inget och har ingen åsikt om huruvida det är "snyggt" eller inte. Jag var bara nyfiken på om det står för något.
Aha. Så tänker jag inte. Jag reagerar mest som att det gör ont, en helt platt och ytlig reaktionJag får snarare lite kramp i själen. Som jag ser det betyder den känslan att jag inte kan förhålla mig till det utifrån estetik.
Jag associerar det med att tänja på gränserna - nähä! - för kroppen och kroppens sociala acceptans, samt med bdsm. Jag vet inte om det ligger något i det.
Men jag är ju så djup och mångbottnad!Aha. Så tänker jag inte. Jag reagerar mest som att det gör ont, en helt platt och ytlig reaktion
Men jag är ju så djup och mångbottnad!
Jag får snarare lite kramp i själen. Som jag ser det betyder den känslan att jag inte kan förhålla mig till det utifrån estetik.
Jag associerar det med att tänja på gränserna - nähä! - för kroppen och kroppens sociala acceptans, samt med bdsm. Jag vet inte om det ligger något i det.
JAG har det i alla fall!Hörru! Anser du på ditt djupa mångbottnade vis att vi har en själ då?
Jag får snarare lite kramp i själen. Som jag ser det betyder den känslan att jag inte kan förhålla mig till det utifrån estetik.