Det här med att tänja ut örsnibben

Aha. En tunnel = ett "osynligt" örhänge där man kan hänga sånt man inte tål närkontakt med? Smart!
Yep. En kompis har det så, hon har titantunnlar som är snygga som hon sen hänger sina örhängen igenom. Verkligen skitsnyggt, men hon är den typen av människa som skulle se fantastisk ut iklädd en sopsäck! Annars kan man säkert ha en mer neutral silikon/plastvariant av tunnel.

Yep. En kompis har det så, hon har titantunnlar som är snygga som hon sen hänger sina örhängen igenom. Verkligen skitsnyggt, men hon är den typen av människa som skulle se fantastisk ut iklädd en sopsäck! Annars kan man säkert ha en mer neutral silikon/plastvariant av tunnel.
Låter jättepraktiskt om man är allergisk!

Jag är INTE ute efter att kritisera någon eller trasha något. Jag undrar uppriktigt: vad är grejen med sådana där stora örhängen som tänjer ut örsnibben? Är det inte obehagligt? Och krymper hålen igen om man tar ut dem?

Är väl som vilken accessoar som helst. Man har såna smycken för att man tycker det är snyggt.
Har själv haft tre töjda hål i öronen, den största 12mm så inte speciellt mycket töjt. Har dock inte haft i något smycke på länge nu så hålen har dragit ihop sig så jag bara kan använda vanliga örhängen igen. :p

Är väl som vilken accessoar som helst. Man har såna smycken för att man tycker det är snyggt.
Har själv haft tre töjda hål i öronen, den största 12mm så inte speciellt mycket töjt. Har dock inte haft i något smycke på länge nu så hålen har dragit ihop sig så jag bara kan använda vanliga örhängen igen. :p
Drog ett 12-mmhål ihop sig till storlek för vanligt örhänge alltså? Oj!

Jag har 16mm i ena örat och 6mm i andra. Haft båda på 18mm men var nyfiken på hur mkt de skulle dra ihop sig, så jag plockade ur den ena. Har dock gått ned till 16mm på andra då det är vad jag trivs bäst i.

Jag började med det, mest för att mamma hatar allt sådant. Men sedan har det blivit endel av min personlighet. Precis som vissa klär sig modemässigt i tröjor som knappt slutar under brösten så väljer jag att ha mina hål i öronen.

Själva smycket byts precis som med vanliga hål, efter vad man känner. Det finns livslånga alternativ som någon med vanliga hål i öronen har.

Jag har ett par vanliga hål samt att jag töjt ut det andra hålet jag har i höger öra till ungefär 8-9mm. Detta gör att jag fortfarande kan använda ett vanligt sett med örhängen samt ett töjsmycke.
Anledningen till att jag skaffade det är för att jag tycker att det är snyggt! Skiter fullkomligt i om andra inte tycker det, för jag trivs otroligt bra med det. Självfallet kan det vara lite drygt med vissa kommentarer, men jag brukar skaka av mig dem.

Jag har ett par vanliga hål samt att jag töjt ut det andra hålet jag har i höger öra till ungefär 8-9mm. Detta gör att jag fortfarande kan använda ett vanligt sett med örhängen samt ett töjsmycke.
Anledningen till att jag skaffade det är för att jag tycker att det är snyggt! Skiter fullkomligt i om andra inte tycker det, för jag trivs otroligt bra med det. Självfallet kan det vara lite drygt med vissa kommentarer, men jag brukar skaka av mig dem.
Rätt löjligt att kommentera någons Annas utseende om det inte är vad man själv tycker är snyggt. Skulle aldrig säga till någon som har så att jag tyckte det var fult (om nu inte personen frågade givetvis).

Ändå intressant hur olika man uppfattar skönhet :), det man föredrar och tycker är snyggt. Och vem har egentligen rätt? Svar ingen! Utan det är en smaksak :)

Rätt löjligt att kommentera någons Annas utseende om det inte är vad man själv tycker är snyggt. Skulle aldrig säga till någon som har så att jag tyckte det var fult (om nu inte personen frågade givetvis).

Ändå intressant hur olika man uppfattar skönhet :), det man föredrar och tycker är snyggt. Och vem har egentligen rätt? Svar ingen! Utan det är en smaksak :)
Tror inte jag skulle kalla något fult även om någon frågade mig ^^ Skulle nog säga att det inte är i min smak eller något liknande. Är aldrig rädd för att säga vad jag tycker, exempelvis frågade en kompis mig vad jag tyckte om en av hennes tröjor och då svarade jag inte att jag tyckte det var fult, utan att den inte visade upp hennes figur i hennes favör.

Japp, 12mm är ju inte så mycket och har töjt till det två gånger i samma hål men det drar ihop sig till vanligt igen när jag inte har töjsmycken i. Vilket är lite surt för det gör ju lite ont att töja :meh:

Xylocain... ;)

Kl*
Jag har såna töjningar, men bara ca 6mm. Brukar byta mellan tunnel och spiral beroende på vad jag känner för, precis som med vilket örhänge som helst.
Varför? För att det är snyggt! :D Spiralerna är dessutom lite småroliga att sitta och pilla med/snurra på när en sitter i något långtråkigt möte och börjar bli understimulerad

Jag har töjda, inte gigantiska, utan (vad jag tycker; lagom stora)
20171013_175730_59e0e2abddf2b3755d885eab.jpg

Jag har det för att jag tycker det är skitsnyggt :)
Det enda som var obehagligt var att töja upp dom, nu är det som att ha vanliga örhängen - det märks inte av.

Mina hål drar ihop sig fort, har jag varit utan en vecka så får jag kämpa och stretcha för att få in tunneln igen..
Måste erkänna att jag saknar att ha små fina örhängen med :)

Det är snyggt, inte svårare än så skulle jag vilja säga. Finns mycket fina tunnlar och pluggar bland annat. Hade en spiraltunnel själv ett tag, såååå jäkla snygg :love:
Personligen töjde jag för snabbt med resultatet att hålet inte vill växa igen ordentligt (jag har inte ett anus i örat ;) men lite för stort hål för normala örhängen utan propp baktill). Hade jag inte haft så jäkla bråttom så hade det nog dragit ihop sig bättre, nu blir det istället att jag överväger ett nytt hål intill om så är möjligt.

Det bästa med töjning är dock när man cyklar snabbt och det börjar vissla i tunneln :D

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
282
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
885
Senast: Fille
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kläder & Bli fin Jag är en lat person så jag brukar sova med örhängen kvar. Bara knoppar. Stora örhängen tar jag ur. Jag har långa naglar så det är...
2
Svar
28
· Visningar
1 824
Senast: Anemone
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar