Det här med att tänja ut örsnibben

Upplever du att det påverkat dina möjligheter på arbetsmarknaden?

Privat är en sak, töjda örsnibbar/könsdelar/läppar/... är väl ett harmlöst nöje så töj på liksom, den som vill.

Däremot har jag funderat om personer som är väldigt bodymodd:ade (korrekt sv?) just i ansikte/huvud får svårare att bli anställda inom en del yrken med klient/patient/brukar-kontakt?
Samt kök o servering o matindustrin.

Jag tycker ju att det är skitfult och tror personligen att många skaffar det för att provocera, inte för att det är snyggt. Däremot så bryr jag mig inte speciellt mycket att andra gör det, deras problem helt enkelt.

Sen vad många inte vet är att missbildningarna har ökat enligt den här artikeln från Aftonbladet.

Men nä, jag skulle aldrig dejta någon med det här utseendet och jag tror det måste vara väldigt svårt att få ett jobb även om det inte är några fysiska kontakter utåt, man har ju oftast kollegor att ta hänsyn till.
58cd7649530ff61ff148f5fb0a126d10.jpg

Sen finns det tydligen även risker med töjda örsnibbar och kyla.

100104_030226.jpg
Fast den där sista bilden visar någon som inte töjt på ett bra sätt. Hen har antagligen stressat vilket gjort att huden inte hängt med och spräckt istället.
Tycker för övrigt att inlägget överlag är väldigt dömande, du har absolut INGEN aning om varför personen töjer eller ej. Att säga att det antagligen är för att provocera är otroligt småsint av dig.

Fast den där sista bilden visar någon som inte töjt på ett bra sätt. Hen har antagligen stressat vilket gjort att huden inte hängt med och spräckt istället.
Tycker för övrigt att inlägget överlag är väldigt dömande, du har absolut INGEN aning om varför personen töjer eller ej. Att säga att det antagligen är för att provocera är otroligt småsint av dig.
Den bilden tog jag där de varnade för just köldskador så hur vet du att det inte beror på det? Jag har heller inte skrivit att folk gör det för att provocera utan att jag tror att många gör det.

Läs om, läs rätt och sluta vara så trångsynt bara för att du läser fel.

Men att den lilla tunna hudremsan blir väldigt exponerad för kyla och kan förfrysas i situationer som en orörd örsnibb inte skadas av borde väl ändå stämma.
Med en så stor töjning så kommer det inte in under en vanlig mössa heller. Så att lite eftertanke och kreativitet med klädseln behövs på vintern verkar rimligt.

Jag började töja och hade runt 6mm i ena örat men orkade inte med omgivningens glåpord. Så nu är de tillbaka till vanliga hål, funderar på att töja igen men får se om jag börjar med det eller kör vidare på vanliga hängen. Töja lite grann för att kunna ha tunnel och hängen utan allergi risk låter dock som ett bra alternativ för mig som tydligen blivit väldigt känslig för vissa material med åldern :/

Jag tycker ju att det är skitfult och tror personligen att många skaffar det för att provocera, inte för att det är snyggt. Däremot så bryr jag mig inte speciellt mycket att andra gör det, deras problem helt enkelt.

Sen vad många inte vet är att missbildningarna har ökat enligt den här artikeln från Aftonbladet.

Men nä, jag skulle aldrig dejta någon med det här utseendet och jag tror det måste vara väldigt svårt att få ett jobb även om det inte är några fysiska kontakter utåt, man har ju oftast kollegor att ta hänsyn till.

Sen finns det tydligen även risker med töjda örsnibbar och kyla.

100104_030226.jpg
Förlåt men fy vilken tråkig attityd du har. Vadå "deras problem"? Det är ju du som verkar ha problem och en väldigt dömande syn på människors sätt att se ut bara för att du personligen inte förstår dig på det?

Den människa du hänger ut där som "skitful", är också en människa. Att jag råkar veta vem det är kanske gör det känsligare, men vad fan? Nog skulle folk reagera om du sa samma sak om t.ex. kvinnor som klär sig efter muslimsk klädkod.

Och vem sjutton bryr sig om att du inte vill dejta någon som har body mods? De ser väl inte ut som de gör bara för att du ska finna de attraktiva eller dejt-bara? Igen, skulle du säga samma sak om det var en kvinna som valde sig sminka sig? (gör hon det för att hon vill eller för att snubbar ska vilja dejta henne)

Den bilden tog jag där de varnade för just köldskador så hur vet du att det inte beror på det? Jag har heller inte skrivit att folk gör det för att provocera utan att jag tror att många gör det.

Läs om, läs rätt och sluta vara så trångsynt bara för att du läser fel.
Och jag har sett liknande skador som uppstått på grund utav vad jag nämnt tidigare, så min kommentar är faktiskt inte helt ogrundad.

Vilken underbart trevlig ton du har i dina meddelanden... och jag förstår verkligen inte hur min kommentar är trångsynt när jag ifrågasätter att du tror att många gör det för att provocera, för den bilden stämmer inte (även om det säkert finns någon som gör det).
Sen håller jag med @Aionee , att lägga ut en bild när man tydligt kan se vem det är och säga vad den personen gör är skitfult tycker jag är vidrigt.

Kollegor att ta hänsyn till? För en ren utseendegrej? What?!
Far folk illa av att jobba med någon som har en annan stil än normen så ligger problemet för sjutton hos den fördomsfulla idioten och inte den som råkar ha ett visst utseende. Att folk har svårt att få jobb med bodymods beror inte på någon fånig hänsyn till kollegor, det beror just på fördomsfulla idioter som bara ser något konstigt och annorlunda istället för en människa precis som en själv :banghead:

Far folk illa av att jobba med någon som har en annan stil än normen så ligger problemet för sjutton hos den fördomsfulla idioten och inte den som råkar ha ett visst utseende. Att folk har svårt att få jobb med bodymods beror inte på någon fånig hänsyn till kollegor, det beror just på fördomsfulla idioter som bara ser något konstigt och annorlunda istället för en människa precis som en själv :banghead:
Eller så beror det på att många arbetsplatser förbjuder vissa former av kroppsutsmyckning av hygienskäl.

Mina gubbar hatar mina töjningar, mina hål i näsan och tycker jag har för mycket tatueringar, kunde inte bry mig mindre :D

Gör det ju för min skull, för att jag tycker det är fint.

Mina gubbar hatar mina töjningar, mina hål i näsan och tycker jag har för mycket tatueringar, kunde inte bry mig mindre :D

Gör det ju för min skull, för att jag tycker det är fint.
Good! Hade lätt fortsatt själv också om det inte vore för att jag aldrig fick töjningen att funka och fick för mig att jag vill ha "normala" örhängen istället. Folk kan gott få gå runt och störa sig - det är deras problem :cool:

Good! Hade lätt fortsatt själv också om det inte vore för att jag aldrig fick töjningen att funka och fick för mig att jag vill ha "normala" örhängen istället. Folk kan gott få gå runt och störa sig - det är deras problem :cool:
Gör som jag! Jag har två hål i höger öra varv det yttre är töjt :)

Är ju lite bökigt.. ville ha större, men öronen protesterade brutalt..

Haha jo jag funderade faktiskt på det :D Men det skulle se dumt ut på mig med den sorts örhängen jag vill ha, och känns onödigt när jag ändå bara schabblar till mina töjningar genom att ha för bråttom :p

Know the feeling!
Det är bra att du vet med dig att du har för bråttom, det kan gå så illa då :/

Det är bra att du vet med dig att du har för bråttom, det kan gå så illa då :/
Jo, jag har lärt mig av mina misstag so to speak :angel: Har sån tur så även om det inte vill dra ihop sig helt nu efter ett antal sprickor så ser det iaf fullt normalt ut :)
Men det är rätt nice utan töjt också, får mest ryck och vill töja ibland bara och har överlag tröttnat på att syssla med bodymods alls själv, har inte ens fått tummen ur och piercat om den örsnibb som vuxit igen helt för flera år sen. Det jag saknar mest är egentligen det där visslandet när man cyklar :laugh:

Privat är en sak, töjda örsnibbar/könsdelar/läppar/... är väl ett harmlöst nöje så töj på liksom, den som vill.

Däremot har jag funderat om personer som är väldigt bodymodd:ade (korrekt sv?) just i ansikte/huvud får svårare att bli anställda inom en del yrken med klient/patient/brukar-kontakt?

Kan ju svara på detta även om det inte var riktat mot mig. Jag har haft mycket piercingar i ansikte, öron och som sagt töjningar. Varje gång jag har fått komma på intervju har jag fått anställning, min utsmyckning var det aldrig någon diskussion om. Blev tom uppraggad av en arbetsgivare i en hiss en gång som ville ha in mig på intervju för jag "såg ut som en som hen skulle vilja anställa" :laugh:
. Hade redan jobb dock så det blev inget.
På arbeten med kundkontakt så var det på något sätt positivt för kunderna tyckte det var "spännande" och var alltid glada att se mig.
På jobb där man inte fått ha smycken av hygienskäl (hemtjänst och äldreboende) har jag plockat ur smyckena på arbetstid.
Detta var några år sedan dock så kanske har det förändrats nu.

Nej. Jag har jobbat med städ, som personlig assistent, med kundtjänst och nu som medicinsk sekreterare (ja jag får stå i receptionen och ta emot patienter) och det är aldrig någon arbetsgivare som har kommenterat varken mina öron eller mina tatueringar. :)
Såhär ser mina öron ut från sidan. Har svårt att tro att någon skulle reagera över det.
15036480_10154749767529766_949738947700126208_n.jpg

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
282
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
900
Senast: Fille
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kläder & Bli fin Jag är en lat person så jag brukar sova med örhängen kvar. Bara knoppar. Stora örhängen tar jag ur. Jag har långa naglar så det är...
2
Svar
28
· Visningar
1 824
Senast: Anemone
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Halt efter vila