Det här med att tänja ut örsnibben

Har 15 piercingar, två töjda till 8mm i öronsnibbarna, var dock 10mm innan men har gått ned lite. Har det för att det är snyggt och för att jag personligen känner mig finare. Särbon är inte helt förtjust i dem och hade han fått bestämma hade jag inte haft dem, men han accepterar att det är så jag vill ha det och sen är det inte mer med det. Gör det inte för någon annan än mig själv.

Har fått en hel del både positiva och negativa reaktioner. Har ofta fått höra att folk, som innan de träffat mig fått veta att jag har piercingar och töjda öron, trott att jag varit "en såndär", dvs typ vegan-hippie. Det är förvånansvärt vanligt förekommande att just piercingar och speciellt töjningar, associeras till att personen då automatiskt måste ha dreads, röka braja, vara ultra-vegan, radikalfeminist, trädkramare, låt-håret-växa-fritt osv osv. Det hjulet spinner iväg rätt fort när man börjar med fördomar om personer med töjningar. Bortsett från piercingarna ser jag ut som vem som helst.

Har 15 piercingar, två töjda till 8mm i öronsnibbarna, var dock 10mm innan men har gått ned lite. Har det för att det är snyggt och för att jag personligen känner mig finare. Särbon är inte helt förtjust i dem och hade han fått bestämma hade jag inte haft dem, men han accepterar att det är så jag vill ha det och sen är det inte mer med det. Gör det inte för någon annan än mig själv.

Har fått en hel del både positiva och negativa reaktioner. Har ofta fått höra att folk, som innan de träffat mig fått veta att jag har piercingar och töjda öron, trott att jag varit "en såndär", dvs typ vegan-hippie. Det är förvånansvärt vanligt förekommande att just piercingar och speciellt töjningar, associeras till att personen då automatiskt måste ha dreads, röka braja, vara ultra-vegan, radikalfeminist, trädkramare, låt-håret-växa-fritt osv osv. Det hjulet spinner iväg rätt fort när man börjar med fördomar om personer med töjningar. Bortsett från piercingarna ser jag ut som vem som helst.

Och bdsm (som autokorret vill ändra till basmatiris)!

Sen finns det tydligen även risker med töjda örsnibbar och kyla.

100104_030226.jpg

Känner ändå att utveckla just den där bilden då jag vet vem som fick ta hand om personen i fråga och vem som tog kortet. Personen på bilden hade ett smycke i som drar åt sig kyla (metall eller liknande). Ett smycke i t.ex. silikon orsakar inte sådana förfrysningar.. allt handlar vad för smycke man har.

En grej funderar jag på i det sammanhanget - finns det NÅGON med töjda öron som inte samtidigt har tatueringar?

Jag tycker ju att det är skitfult och tror personligen att många skaffar det för att provocera, inte för att det är snyggt. Däremot så bryr jag mig inte speciellt mycket att andra gör det, deras problem helt enkelt.

Sen vad många inte vet är att missbildningarna har ökat enligt den här artikeln från Aftonbladet.

Men nä, jag skulle aldrig dejta någon med det här utseendet och jag tror det måste vara väldigt svårt att få ett jobb även om det inte är några fysiska kontakter utåt, man har ju oftast kollegor att ta hänsyn till.

Sen finns det tydligen även risker med töjda örsnibbar och kyla.

100104_030226.jpg

Vadå kollegor att ta hänsyn till?
Vad har ens kollegor att göra med om man har töjda örsnibbar?

Jag jobbar som tågvärd, har en sleeve på en armen och nästan hela underarmen tatuerad på andra armen samt halsen. Jobbar i kortärmat för det mesta.

Känner ändå att utveckla just den där bilden då jag vet vem som fick ta hand om personen i fråga och vem som tog kortet. Personen på bilden hade ett smycke i som drar åt sig kyla (metall eller liknande). Ett smycke i t.ex. silikon orsakar inte sådana förfrysningar.. allt handlar vad för smycke man har.

Jag är rädd för att ha större örhängen i mina vanliga otöjda örsnibbshål... Konstant skräck för att fastna. Såna här bilder bygger verkligen på min allmänna rädsla för kroppsdelar som slits sönder. :nailbiting:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
282
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
852
Senast: Fille
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kläder & Bli fin Jag är en lat person så jag brukar sova med örhängen kvar. Bara knoppar. Stora örhängen tar jag ur. Jag har långa naglar så det är...
2
Svar
28
· Visningar
1 824
Senast: Anemone
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattbilder #10