Det var något nytt för mig, den associationen har jag aldrig hört förut
Ibland får jag en pinsam känsla av att associera lite väl mycket med bdsm.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det var något nytt för mig, den associationen har jag aldrig hört förut
Ibland får jag en pinsam känsla av att associera lite väl mycket med bdsm.
Har ofta fått höra att folk, som innan de träffat mig fått veta att jag har piercingar och töjda öron, trott att jag varit "en såndär", dvs typ vegan-hippie.
Har 15 piercingar, två töjda till 8mm i öronsnibbarna, var dock 10mm innan men har gått ned lite. Har det för att det är snyggt och för att jag personligen känner mig finare. Särbon är inte helt förtjust i dem och hade han fått bestämma hade jag inte haft dem, men han accepterar att det är så jag vill ha det och sen är det inte mer med det. Gör det inte för någon annan än mig själv.
Har fått en hel del både positiva och negativa reaktioner. Har ofta fått höra att folk, som innan de träffat mig fått veta att jag har piercingar och töjda öron, trott att jag varit "en såndär", dvs typ vegan-hippie. Det är förvånansvärt vanligt förekommande att just piercingar och speciellt töjningar, associeras till att personen då automatiskt måste ha dreads, röka braja, vara ultra-vegan, radikalfeminist, trädkramare, låt-håret-växa-fritt osv osv. Det hjulet spinner iväg rätt fort när man börjar med fördomar om personer med töjningar. Bortsett från piercingarna ser jag ut som vem som helst.
Du vet inte allt man kan göra med basmatirisOch bdsm (som autokorret vill ändra till basmatiris)!
Och bdsm (som autokorret vill ändra till basmatiris)!
Sen finns det tydligen även risker med töjda örsnibbar och kyla.
Har fått en hel del både positiva och negativa reaktioner. Har ofta fått höra att folk, som innan de träffat mig fått veta att jag har piercingar och töjda öron, trott att jag varit "en såndär", dvs typ vegan-hippie. Det är förvånansvärt vanligt förekommande att just piercingar och speciellt töjningar, associeras till att personen då automatiskt måste ha dreads, röka braja, vara ultra-vegan, radikalfeminist, trädkramare, låt-håret-växa-fritt osv osv. Det hjulet spinner iväg rätt fort när man börjar med fördomar om personer med töjningar. Bortsett från piercingarna ser jag ut som vem som helst.
En grej funderar jag på i det sammanhanget - finns det NÅGON med töjda öron som inte samtidigt har tatueringar?
Fan. Du spräcker min teori direkt alltsåHar haft töjning, har inga tatueringar.
Jag tycker ju att det är skitfult och tror personligen att många skaffar det för att provocera, inte för att det är snyggt. Däremot så bryr jag mig inte speciellt mycket att andra gör det, deras problem helt enkelt.
Sen vad många inte vet är att missbildningarna har ökat enligt den här artikeln från Aftonbladet.
Men nä, jag skulle aldrig dejta någon med det här utseendet och jag tror det måste vara väldigt svårt att få ett jobb även om det inte är några fysiska kontakter utåt, man har ju oftast kollegor att ta hänsyn till.
Sen finns det tydligen även risker med töjda örsnibbar och kyla.
Ingen tatuering här hellerEn grej funderar jag på i det sammanhanget - finns det NÅGON med töjda öron som inte samtidigt har tatueringar?
IgnoreIngen tatuering här heller
Jag, har inga tatueringar.En grej funderar jag på i det sammanhanget - finns det NÅGON med töjda öron som inte samtidigt har tatueringar?
Fortfarande om en tre-fyra år kommer den här tråden att aktiveras regelbundet av folk som skriver så.Jag, har inga tatueringar.
Om tre fyra år har dom säkert alla skaffat tatueringar. Det blir nog bra ska du se.Fortfarande om en tre-fyra år kommer den här tråden att aktiveras regelbundet av folk som skriver så.
Jag hade FEL FEL FEL.
Det var en trösterik tanke! Jag har alltså rätt. Så småningom.Om tre fyra år har dom säkert alla skaffat tatueringar. Det blir nog bra ska du se.
Känner ändå att utveckla just den där bilden då jag vet vem som fick ta hand om personen i fråga och vem som tog kortet. Personen på bilden hade ett smycke i som drar åt sig kyla (metall eller liknande). Ett smycke i t.ex. silikon orsakar inte sådana förfrysningar.. allt handlar vad för smycke man har.