Det här med att tänja ut örsnibben

En hyfsat ung släkting har just gjort ett vanligt hål i ena örat med ålanen att göra en töjning. Hen säger att det är för att ha lite utseendepyssel, jämförbart med hur en del tjejer fixar med naglarna.

Jag får nästan ångest när jag ser töjningar, så jag är inte särskilt glad åt det. Men säger givetvis inget.

Man kan tydligen töja piercingar i näsvingen också... :wtf:

c760d4dc20d45483cce6ffd2c82e9375.jpg

Drog ett 12-mmhål ihop sig till storlek för vanligt örhänge alltså? Oj!

22497493-1659888364073253-420027277-n.jpg

Mina örsnibbar har varit töjda till 12mm. Ser ut sådär idag. Urusel bild men insåg där och då att det var sjukt svårt att ta kort på ens egna öra..

Man brukar säga att upp till 12mm så brukar huden gå tillbaka om man tar ut töjningen :)

Senast ändrad:
Man kan tydligen töja piercingar i näsvingen också... :wtf:

c760d4dc20d45483cce6ffd2c82e9375.jpg

Även sett bilder på töjda septum (vilket jag har men knappt synbart) då jag inte har extremt), töjda piercingar i penis, yttre blygdläppar, kinder..

Han på bild har även töjd underläpp (den stora svarta pluggen)..

Även sett bilder på töjda septum (vilket jag har men knappt synbart) då jag inte har extremt), töjda piercingar i penis, yttre blygdläppar, kinder..

Han på bild har även töjd underläpp (den stora svarta pluggen)..

Jag såg några andra bilder på töjda underläppar(och kinder!), lite läbbigt när man ser tänderna genom hålet..

Jag såg några andra bilder på töjda underläppar(och kinder!), lite läbbigt när man ser tänderna genom hålet..

När jag var som mest insatt i bodymod och dess värld som kom jag "över" forum som också hade extrem bodymodification. Finns de som avlägsnar kroppsdelar (ben, arm, könsorgan) för de känner att delen inte tillhör deras kropp.

En studio i Sverige fick förfrågan av en om piercaren ville ta en borr och borra honom mellan ögonen (vilket piercaren inte ställde upp på).

Jag har haft 10mm i ena örat, drog ihop sig utan bekymmer. Hålet är förstås fortfarande liiiite större än det andra "vanliga", men jag bär vilka örhängen som helst utan problem.

När jag var som mest insatt i bodymod och dess värld som kom jag "över" forum som också hade extrem bodymodification. Finns de som avlägsnar kroppsdelar (ben, arm, könsorgan) för de känner att delen inte tillhör deras kropp.

En studio i Sverige fick förfrågan av en om piercaren ville ta en borr och borra honom mellan ögonen (vilket piercaren inte ställde upp på).

Det där med att avlägsna kroppsdelar som man inte känner hör till kroppen har ju en diagnos, apotemnofili. Så jag skulle nog känna att det nog egentligen inte tillhör bodymod även om det yttrar sig genom just det?

Hur tänker man om man vill borra hål i skallbenet? :confused:

Har aldrig haft någon töjning själv, däremot har en del bekanta det.
Stora töjningar tycker jag inte är så fint + att det lär vara svårt att dra ihop sig.
Däremot mindre töjningar (kanske 3 mm eller så?) har jag sett ganska många ha, och också hänga andra örhängen i. Det kan jag faktiskt tycka vara ganska så fint :)

Det där med att avlägsna kroppsdelar som man inte känner hör till kroppen har ju en diagnos, apotemnofili. Så jag skulle nog känna att det nog egentligen inte tillhör bodymod även om det yttrar sig genom just det?

Hur tänker man om man vill borra hål i skallbenet? :confused:

Må hända! Hittade det bara som en underkategori i vissa forum :)

Ingen aning.. det får man nog fråga denne som ville :D

Grejen är väl att man tycker att det är fint. Jag var 17 när jag började töja och det är 10 år sen nu, jag tänker inte på mina örsnibbar som töjda för jag har ju vant mig och det är bara såhär jag ser ut. Tråkigt om det väcker obehag hos folk men inget jag bryr mig om. Jag har 18 mm och vissa ser inte ens att jag töjt utan tror att jag har stora runda örhängen bara.

Grejen är väl att man tycker att det är fint. Jag var 17 när jag började töja och det är 10 år sen nu, jag tänker inte på mina örsnibbar som töjda för jag har ju vant mig och det är bara såhär jag ser ut. Tråkigt om det väcker obehag hos folk men inget jag bryr mig om. Jag har 18 mm och vissa ser inte ens att jag töjt utan tror att jag har stora runda örhängen bara.

Upplever du att det påverkat dina möjligheter på arbetsmarknaden?

Privat är en sak, töjda örsnibbar/könsdelar/läppar/... är väl ett harmlöst nöje så töj på liksom, den som vill.

Däremot har jag funderat om personer som är väldigt bodymodd:ade (korrekt sv?) just i ansikte/huvud får svårare att bli anställda inom en del yrken med klient/patient/brukar-kontakt?

Jag tycker ju att det är skitfult och tror personligen att många skaffar det för att provocera, inte för att det är snyggt. Däremot så bryr jag mig inte speciellt mycket att andra gör det, deras problem helt enkelt.

Sen vad många inte vet är att missbildningarna har ökat enligt den här artikeln från Aftonbladet.

Men nä, jag skulle aldrig dejta någon med det här utseendet och jag tror det måste vara väldigt svårt att få ett jobb även om det inte är några fysiska kontakter utåt, man har ju oftast kollegor att ta hänsyn till.

Sen finns det tydligen även risker med töjda örsnibbar och kyla.

100104_030226.jpg

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har insett att det är dags för mig att tackla min tandvårdsrädsla.. fobi.. men hur gör man? Jag har inte varit hos tandläkaren på...
Svar
9
· Visningar
282
Kropp & Själ När jag var ung tonåring, sisådär år 2000, fick man hem produktprover med infoblad i brevlådan. Ibland delades de ut i skolan också har...
Svar
13
· Visningar
890
Senast: Fille
·
Kropp & Själ Natten till igår fick jag ett samtal om att en nära anhörig från ingenstans försökt ta sitt eget liv. Det kom som en chock för alla...
2
Svar
24
· Visningar
1 569
Senast: Twihard
·
Kläder & Bli fin Jag är en lat person så jag brukar sova med örhängen kvar. Bara knoppar. Stora örhängen tar jag ur. Jag har långa naglar så det är...
2
Svar
28
· Visningar
1 824
Senast: Anemone
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar