Det här med att släppa ihop hundar

Sv: Det här med att släppa ihop hundar

Visst kan det funka med så många, men som jag förstår det pratar vi om en osäker hund som mest är van att umgås med dina egna hundar och inga utanför flocken?

Jag hade börjat med några få, inte så många.

Visst kan det funka med så många, men som jag förstår det pratar vi om en osäker hund som mest är van att umgås med dina egna hundar och inga utanför flocken?

Jag hade börjat med några få, inte så många.

Det har han gjort några gånger och det har gått bra med koppel och även lös efter ett tag.

Ville mest har svar på om jag skulle ha han lös men har bestämt mig för att ha han kopplad. Sen får jag se hur det går.

Jag vet inte om det här blir lite off-topic eller inte, men jag tycker ofta man hör om att hönor i mindre grupper har lättare för bråk, kraftigare hierarki än en flock hönor i en väldigt stor grupp där man knappt bryr sig om varandra. Jag vet att det är två helt olika arter men finns det inte en liten chans att det blir samma effekt ändå? Att det är för många hundar att hålla reda på för att kunna bry sig om vad alla håller på med? Jag har aldrig släppt ihop min hund i en sån stor grupp så jag har ingen egen erfarenhet, men det hade varit intressant att veta hur de beter sig :laugh:

Efter vad jag sett och hört delar de upp sig i olika smågrupper. De som vill brottas för sig, de som vill jaga varandra för sig, några vill gå och nosa, andra hittar en speciell kompis som de håller ihop med. Bara det finns tillräckligt med utrymme brukar det inte hända något.

Jag är skeptisk, det räcker ju med en som leker polis och en som lyfter en överläpp för mycket, så lär det bli en jäkla liv. Jag hade nog valt en annan konstellation, oavsett storlek på gruppen så ska den vara med samma hundar varje gång. Annars tycker jag det är för stor risk.

När Fähunden (han på avataren) var 3-4 så var vi ett gäng som gick varje fm på Järvafältet, antalet hundar varierade mellan 4 - 8 ungefär, det behövdes inga poliser, Fähunden o en Dobbismix tik var det inga som försökte bråka med, ingen pinkade där de två pinkat, mycket bra uppfostran för yngre hundar.

Leon går det inte så bra med, han är en riktig översittare när vi är på Bergerträffar.

Jag vet inte om det här blir lite off-topic eller inte, men jag tycker ofta man hör om att hönor i mindre grupper har lättare för bråk, kraftigare hierarki än en flock hönor i en väldigt stor grupp där man knappt bryr sig om varandra. Jag vet att det är två helt olika arter men finns det inte en liten chans att det blir samma effekt ändå? Att det är för många hundar att hålla reda på för att kunna bry sig om vad alla håller på med? Jag har aldrig släppt ihop min hund i en sån stor grupp så jag har ingen egen erfarenhet, men det hade varit intressant att veta hur de beter sig :laugh:

Jag tror min mest hade blivit chockad av så många hundar. Men som sagt en chansning är väl inte så smart.

Någon ansåg i gruppen att hundar vågar inte kliva fram på samma sätt när dom är så pass många.. Det vet jag inte heller hur mycket sanning det ligger i det. Är väl från individ till individ?

Efter vad jag sett och hört delar de upp sig i olika smågrupper. De som vill brottas för sig, de som vill jaga varandra för sig, några vill gå och nosa, andra hittar en speciell kompis som de håller ihop med. Bara det finns tillräckligt med utrymme brukar det inte hända något.

Låter rimligt..

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
6 505
Senast: ako
·
Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 881
Senast: Anonymisten
·
Hundhälsa Hej, jag känner mig väldigt handfallen inför situationen jag är i, behöver alla tips, råd och synpunkter som finns. Jag känner att jag...
Svar
7
· Visningar
4 724
Senast: s957
·
Övr. Hund Jag var med om en händelse i onsdags som jag inte kan släppa riktigt... Jag vill gärna höra era åsikter om vad ni hade gjort i den...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
16 313
Senast: hastflicka
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Annonsera mera hundar 2
  • Oseriös avel 2023