Det finns inga hingstar till mitt ena avelssto i år...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 211
  • Visningar Visningar 20 233
Sv: Det finns inga hingstar till mitt ena avelssto i år...

Håller med om att jag inte sett Briar som en attraktiv till ditt sto.

Kolla upp San Brasil, kunde vara riktigt intressant!

Tycker också att du ska kolla upp San Brasil. Bra stam med både Sandro och Argentinus. De första årgångarna i Tyskland hoppar otroligt bra. Själv har han en fantastisk ridbarhet.

Jag hade satsat på Hip Hop eller San Brasil.

Empire är jättefin! Men jag undrar hur stort han förärver sig? Är ju väldigt lätt och ädel i typen samt inte så stor...

Lätta och ädla blir de nog, men jag tror att de generellt blir högre än vad han själv är, har själv en åring samt har sett fyra andra åringar, ingen av dem är av den mindre modellen, de fyra blir troligen 168-172. Men som sagt inga grova hästar. Visserligen är mödrarna till dessa fem jag sett ej superädla, normala eller åt det grövre hållet.

Till ts:är det ett Acaciosto så kanske du tyckte att Stalypso som jag föreslog blev för mycket Cor de la Bryere? Den andre jag föreslog, Cosmeo, ser iaf läcker ut och har bra siffror. Han ska visas i Herning vad jag har förstått.

Till ts:är det ett Acaciosto så kanske du tyckte att Stalypso som jag föreslog blev för mycket Cor de la Bryere? Den andre jag föreslog, Cosmeo, ser iaf läcker ut och har bra siffror. Han ska visas i Herning vad jag har förstått.
Stalypso är läcker.

Intresselistan:

Briar
Irco Mena
Hip Hop
Eurocommerce Berlin
Jaguar Mail
(Chairman la Silla)

På din lista så känns väl ingen direkt passande efter det du skrev i ditt första inlägg.

Hennes exteriör kräver att ryggen inte får vara lång på hingsten. Han måste ha en bra överlinje! Bakbenen måste vara också vara korrekta. Jag vill dessutom att hingsten har bra gångarter - 8 mässiga. Han skall hoppa som och har en jättebra ridbarhet. Hingsten måste dessutom vara intressant att få en godkänd son till.

Berlin tycker jag är alldeles för tung, JM är ju faktiskt ganska lång vilket även Chairman är.

Briar tycker njä om av det jag sett på tävlingar. Skulle aldrig själv välja honom.

Irco Mena är ju också åt det längre hållet och nje idag vet jag inte om jag gillar det: De jag har sett (och ridit) har varit sådär enligt mitt tycke.

Hip Hop gillar jag, men är inte risken att det blir lite långsträckt där med??

Kolla in Chacco Blue

2008chacco_blue_2.jpg

e. Chambertin-Contender visst det ligger Corde bakom men inte förens i tredje!

Här kan du läsa mer om honom: http://www.intstallionservice.com/hingst_visa.cfm?id_hast=14&kat=2

vet att man pratar en hel del om honom utomlands

Här är en lite Chacco fölis
chaccofoal.jpg

Nu vet jag ju att du letar efter hopphingst o Hampton kommer gå dressyr. Men han skulle lika gärna kunna gå hoppning.
Han är intressant till mitt sto o precis som sin far His Highness så har han både lysande gångarter, hoppar bra o ett kanon temperament.
Fick hem filmen på honom igår o han var skitläcker.
Här är hans poäng från provet.
"Temperament: 9
Arbetsvillighet :9
Typ:9
Extremiteter:9
Trav: 9
Galopp: 8,5
Skritt: 8,5
Hoppning: 8,5
Terräng: 9,0

Han är precis som Highness en oerhört lugn och mysig häst. Han är lite ädlare och mer långbent än Highness. "

Citat från mitt mail jag fick om Hampton.

På din lista så känns väl ingen direkt passande efter det du skrev i ditt första inlägg.
Nej och det är det som är problemet och anledningen till att jag startade tråden. Det finns ingen hingst som uppfyller alla mina önskemål till 100% :crazy: Dem hingstarna som jag angett i listan är hingstar som jag tycker har olika typer kvaliteer som jag finner intressanta. Däremot så är ingen av dem den kompletta hingsten till henne. Tyvärr...

jag tror att det är Elin som är importör (står nog på asvhs faktablad).

Fast är han så dyr?? €600 dos + 1200kr i bokning??

Va var det inte 12000 i bokning? Jag måste kolla...:p

Senast ändrad av en moderator:

Hmmm.jag fick inte ens ett svar på mitt förslag så jag antar att du bara fnös :crazy:;)
Ja det är Elin som tar in.

Vilket förslag har jag missat?
Nu såg jag sorry. Trodde det var till någon annan och uppafattade inte att det var till mig...Däremot så fnyser jag aldrig till någons förslag. Skulle jag göra det så vore det oförskämt av mig att fråga efter förslag.

Hampton är inte intressant till just detta stoet men till ett annat av mina ston ev.

Tack för förslaget! :bow:

Glömde skriva i glädjen över att Stalypso finns här att även de andra varmblodshingstarna på den sidan kommer att vara godkända av ASVH i år :)

Liknande trådar

Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 377
Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 397
Avel Har funderat på att köpa ett sto till i avel tills nästa år, och ev. så kommer jag få låna kompisens sto nästa säsong. Stoet är E...
Svar
3
· Visningar
1 298
Senast: Cutie
·
Avel Inspirerad av tråden om de nya ELIT hingstarna i Trakehner Verband började jag fundera på när det kan vara dags för ASVH att utnämna en...
Svar
1
· Visningar
2 055
Senast: sona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka