Det finns inga hingstar till mitt ena avelssto i år...

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare clownen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 211
  • Visningar Visningar 20 233
Sv: Det finns inga hingstar till mitt ena avelssto i år...

Nej han är inte intressant!

Måste rekommendera Aerline H. Hopphings som är ridbar, trevligt temperament, bra gång. Har en själv och han är jättetrevlig. Aerline nedärver också sitt goda humör vilket jag tycker är mycket viktigt. Inte nån lång rygg heller. Good luck

Har du kikat på Careful?

Japp men jag vet inte om jag tror på honom i kombination med henne....

Lucky point?:) Vad har han för siffror tro på gångarter?

Annars tycker jag Hip Hop skall användas innan han försvinner till de inte alltför grova stona o verkar ge mkt trevliga avkommor!!

Hip Hop har jag också som en stark kandidat. :bow:

Jag med!! Det står nu mellan honom o Empire. Någon som sett många avkommor av Hip Hop? Vad ger han i typ?
Är hans äldsta 3?

Jag med!! Det står nu mellan honom o Empire. Någon som sett många avkommor av Hip Hop? Vad ger han i typ?
Är hans äldsta 3?

Då röstar jag på Empire om du vill ha fram ett hingstämne, Hip Hop är fantastisk, men vi har så mycket av det blodet i Sverige och han betäckte 269 ston förra året. Empire hade 73 och Emilionblodet har vi inte så mycket av här i Sverige trots hans fina förvärvning och prestationer. Och jag tycker att Empire är minst lika fantastisk som Hip Hop, han verkar ha en sanslös vinnarskalle. Dessutom vet vi ju inte hur länge Empire blir kvar i Sverige.

Är hans äldsta 3?

Intresselistan:

Briar
Irco Mena
Hip Hop
Eurocommerce Berlin
Jaguar Mail
(Chairman la Silla)

Empire är jättefin! Men jag undrar hur stort han förärver sig? Är ju väldigt lätt och ädel i typen samt inte så stor...

Briar har inte 8 mässiga gångarter samt att han har nedärvt flera avkommor med ganska lång rygg.. Anser kanske inte heller att det känns så aktuellt på ett hoppstammat sto? Börjar ju även bli till åldern. Då tycker jag att du redan har bättre kandidater..

Helt sant, har ju själv betäckt ett väldigt rejält sto med honom och hoppas på en modell mindre.

Noe OT, men ser du likte Cortez linjen... Skal bedekke min i år, og har blitt anbefalt Tobajo Picez e Cortez til mitt sto, men mener jeg har hørt at Cortez avkommer lett blir heta/tuffa hester. Stemmer dette? Er litt skeptisk til å avle noe med hett/tufft temprament på min iom at hun er ganske så het selv..
Stoet er e: Palermo, ue Flamingo om det hjelper noe?

Troligtvis! men på ett så fint sto som TS har känns det onödigt att chansa på en sån gammal hingst som inte förärvt sig i hoppning...Det finns mkt Bättre och Modernare hingstar med MKT mer intressant blod i kombination med detta Cortez-sto...

Gå in på Stald Cajus hemsida och kolla på film på Heartbeat och Cosmeo:love:

Det finns en hingst som möter alla dina kriterier och som det är rejäl efterfrågan på avkommer till och som vi tyvärr inte har någon son i avel till och det är Come Back, dock är de skarpa, men kan man hantera dem så har de en underbar ridbarhet, enormt känsliga och lyhörda och lättlärda men kräver som sagt en mkt fast hand i uppfostringen. En lite kul sak med hans avkommer är att hingstarna och stona är tuffa men skär hingstarna och de blir "änglar". Här är nog en av förklaringarna till att det finns så få hingstar efter honom, detta faktum är väl utspritt i danmark och många skär dem tidigt just av den anledningen.
Även som icke hingst så finns det en rejält sugande marknad från såväl hoppryttare som dressyrryttare efter CB avkommer.

Troligtvis! men på ett så fint sto som TS har känns det onödigt att chansa på en sån gammal hingst som inte förärvt sig i hoppning...Det finns mkt Bättre och Modernare hingstar med MKT mer intressant blod i kombination med detta Cortez-sto...

Det är inget Cortez sto det handlar om (antar att det är Acacio stoet om du går in på clownens hemsida)

Det är inget Cortez sto det handlar om (antar att det är Acacio stoet om du går in på clownens hemsida)
Det stämmer att det är ett Acaciosto som tråden handlar om. Hon är ue. Landgraf - Maesotse xx. Cortez stoet jag hade är sålt.

Ursäkta! Hjärnsläpp, läste på Askös hemsida och associerade genast till cortez, ja,se hur det kan bli. Våran klass på Flyinge red in High Times, samt hennes dotter high Speed e. Electro...Sett många föl i flera generationer u. Highness, samt ridit flera av dom.

Ursäkta! Hjärnsläpp, läste på Askös hemsida och associerade genast till cortez, ja,se hur det kan bli. Våran klass på Flyinge red in High Times, samt hennes dotter high Speed e. Electro...Sett många föl i flera generationer u. Highness, samt ridit flera av dom.
:) Berätta mer om dem! Nu blir jag så nyfiken så jag dör! :p

Liknande trådar

Avel Hej! Skulle jag kunna få lite råd angående val av hingst? Är heeeelt ny på detta med avel och det är ju bokstavligen en djungel...
Svar
12
· Visningar
2 377
Avel Så är vi inne i den tidpunkten på året, sökandet efter nya hingstförmågor! Lite tankar från mig och jag undrar givetvis hur ni andra...
Svar
19
· Visningar
2 397
Avel Har funderat på att köpa ett sto till i avel tills nästa år, och ev. så kommer jag få låna kompisens sto nästa säsong. Stoet är E...
Svar
3
· Visningar
1 298
Senast: Cutie
·
Avel Inspirerad av tråden om de nya ELIT hingstarna i Trakehner Verband började jag fundera på när det kan vara dags för ASVH att utnämna en...
Svar
1
· Visningar
2 055
Senast: sona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka