Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Stanna hemma och följ med på nästa tävling istället. Den tävlingen då han stannar hemma.
Det kommer säkert en dag när ni kan åka på samma tävling - men den tiden har inte kommit än, om jag läser dina inlägg rätt.
Räta på ryggen och stå stark. Du ÄR stark.
/tanten - viftar med pompomsen
Jag känner mig så otroligt sårbar i detta. Det finns ingen trygghet i mitt liv. Och exet förstår inte min oro? Trots att han vet hur dålig jag är på att hantera stress och nya saker efter min utbrändhet.
Tyvärr kan man inte alltid stryka sina barn medhårs och se till att de inte drabbas av någon som helst smärta. Det går inte att skydda dem från själva livet.
Ni har separerat och dotter kan tyvärr inte trolla ihop familjen igen - hur gärna hon än skulle vilja. Hon blir nog tvungen att inse att antingen är pappa med eller så är mamma med. Inte bägge.
Stanna hemma och följ med på nästa tävling istället. Den tävlingen då han stannar hemma.
Det kommer säkert en dag när ni kan åka på samma tävling - men den tiden har inte kommit än, om jag läser dina inlägg rätt.
Räta på ryggen och stå stark. Du ÄR stark.
/tanten - viftar med pompomsen
Ska de träffas så ska inte den nya familjen vara med. Det kräver jag och han har svårt för det kravet.
Jag ligger sömnlös och tänkertänker på vad som har hänt och vad som har sagts. På den tiden när vi fortfarande kunde prata med varandra och jag i min enfald trodde att han aldrig skulle lämna oss. Redan i somras hade jag fruktansvärda ångestattacker när jag låg i ett låst badrum och hyperventilerade. Han visste hur jag skulle reagera om han gick, och ändå gick han. Han har bara inte vågat gå tidigare, trots att det var det som han ville. Just eftersom han visste att jag skulle må så fruktansvärt dåligt. Min stora skräck tidigare var att vara ensam med dottern. Tyckte ju att det var gräsligt att vara ensam med henne när han var bortrest med jobbet eller med sin hobby. Och nu är jag ensam med henne på heltid. Jag är så rädd att något ska hända med mig eller henne...
....
Jag känner mig så otroligt sårbar i detta. Det finns ingen trygghet i mitt liv. Och exet förstår inte min oro? Trots att han vet hur dålig jag är på att hantera stress och nya saker efter min utbrändhet.
Han visste hur jag skulle reagera om han gick, och ändå gick han. Han har bara inte vågat gå tidigare, trots att det var det som han ville. Just eftersom han visste att jag skulle må så fruktansvärt dåligt.
Han tycks vara sur på henne för att hon inte ville komma hem till exets nya och hennes barn. Han ser inte hennes behov, han är en fullblodsegoist tyvärr. Ska de träffas så ska inte den nya familjen vara med. Det kräver jag och han har svårt för det kravet. Det passar inte in i hans liv. Han vill helst träffa dottern hemma hos den nya, men där säjer dottern nej, trots att hon längtar efter sin pappa.
[/QUOTE]Jag känner mig så otroligt sårbar i detta. Det finns ingen trygghet i mitt liv. Och exet förstår inte min oro? Trots att han vet hur dålig jag är på att hantera stress och nya saker efter min utbrändhet.
Jag kräver det eftersom dottern inte vill träffa den nya och henens barn. Hade dottern tyckt att det var ok så hade det ju inte varit något problem men nu är det ju inte så. Hon vill inte vara i det hemmet.
Varför vill inte dottern det egentligen?
Jag tror att det eventuellt kan vara av lojalitet till dig. Har du pratat med din dotter om hennes pappas nya? Har pappan försökt prata med sin dotter om hans nya?