Det blir bättre

Sv: Det blir bättre

Fast jag tycker att dottern kunde få komma på besök till pappan under de veckor som de andra barnen inte är där. Borde ju kännas lättare för henne att umgås med bara pappan och hans nya, än med hela den nya familjen.

De vill ju ha sina barnfria veckor...Fritt fram för andra aktiviter...

Jag tjatar på pappan att han ska se till att träffa dottern oftare. Han tycker att en gång i veckan räcker.

Busskortet har jag börjat tveka om, det kostar ju så mycket och lönen blir kanske bara marginellt högre. Jag har sett andra löneuppgifter nu, kanske bara ca 20 kr mer i timlön och då lönar det sig knappast att ta kortet. Kortet kostar ca 20000:- att ta. Det kommer ju att ta evigheter att tjäna ihop skillnaden i så fall. Det är svårt att få fram löneuppgifter.

Busskortet har jag börjat tveka om, det kostar ju så mycket och lönen blir kanske bara marginellt högre. Jag har sett andra löneuppgifter nu, kanske bara ca 20 kr mer i timlön och då lönar det sig knappast att ta kortet. Kortet kostar ca 20000:- att ta. Det kommer ju att ta evigheter att tjäna ihop skillnaden i så fall. Det är svårt att få fram löneuppgifter.

Dessa 20 000:- måste väl, å andra sidan, vara avdragsgilla i din deklaration?

Men framförallt, välj en väg som du känner att du verkligen vill gå.

Jag är inne i en svacka nu efetrsom jag inte har fått jobba. Går för mycket hemma och försöker rensa ut saker.

Exets relation med dottern kan inte du ta ansvar för.
Du kan bara sätta gränser runt dig själv.
Om han inte vill på ett sätt som dottern vill och det då inte blir något så är det hans problem och inte ditt.
Dessutom så underlättar det ju för dig om du vill flytta till Sverige.
I Sverige så kan du ordna busskortet gratis så det tycker jag att du skall vänta med tills efter flytten.
Exet har ju underhållsskyldighet så det kan du leva på under tiden.

Jag avskyr honom inte. Jag drömmer om att ha honom tillbaka och det säjer jag till dottern. Jag vill ha honom som partner och det vet dottern. Jag har fortfarande känslor för honom.

Fast... det där är inte bra. Alls.

Jag tycker - som skilsmässobarn - att du aldrig ska kommentera er relation inför dottern. Den är er. Inte hennes! Hennes relation är till dig och till pappa.

Hennes relation till pappa är hennes.
Din relation till exet är din.

Blanda inte in henne i din relation.

Fast... det där är inte bra. Alls.

Jag tycker - som skilsmässobarn - att du aldrig ska kommentera er relation inför dottern. Den är er. Inte hennes! Hennes relation är till dig och till pappa.

Hennes relation till pappa är hennes.
Din relation till exet är din.

Blanda inte in henne i din relation.

ok, det visste jag inte

får jag inte alls prata med henne om pappan? vad de har gjort t.ex? hon brukar vija berätta för mig nämligen när de har träffats. Jag har inte frågat! Hon måste bestämma själv om hon vill berätta

Exets relation med dottern kan inte du ta ansvar för.
Du kan bara sätta gränser runt dig själv.
Om han inte vill på ett sätt som dottern vill och det då inte blir något så är det hans problem och inte ditt.
Dessutom så underlättar det ju för dig om du vill flytta till Sverige.
I Sverige så kan du ordna busskortet gratis så det tycker jag att du skall vänta med tills efter flytten.
Exet har ju underhållsskyldighet så det kan du leva på under tiden.

ok, tack! bättre att vänta då

får jag inte alls prata med henne om pappan? vad de har gjort t.ex? hon brukar vija berätta för mig nämligen när de har träffats. Jag har inte frågat! Hon måste bestämma själv om hon vill berätta

Jo, sådant kan ni så klart prata om. Men det är ofta olämpligt att ställa frågor till barnet om livet i den andra familjen osv.

Men om hon tex har varit på utflykt med pappan, så är det så klart helt rimligt att prata om det sedan. Det gör man ju ofta när någon har varit ute på något.

Vill hon berätta får hon så klart det!

Du kan prata med Dottern om hennes relation med sin Pappa men aldrig om din relation med hennes Pappa.
Mest så bör du lyssna.

ok, det visste jag inte

Jag tror du missförstod mig?

Klart att du får tala med henne om hennes vardag och hennes känslor. HENNES.

Du ska inte inviga henne i ditt känsloliv. Vilken relation du har till hennes pappa är DIN ensak.

Ett skilsmässobarn mår inte bra av att få förälderns känsloliv på sina axlar

Busskortet är nog kört. Trafikskolan sa att jag minst behöver 58 plikttimmar för att få köra upp...

Exet spelar imorgon eftersom det är leksaksmässa i stan. Dottern ville in till stan för att titta, men jag vill egentligen inte. Exet har sagt att "de "gullar" med varandra hela tiden trots at de har en spelning...Bätte att vänta.

Busskortet är nog kört. Trafikskolan sa att jag minst behöver 58 plikttimmar för att få köra upp...

Läst men ej förstått. Vad betyder plikttimmar, antar det är någon sorts övningskörning? Känns ju självklart att du behöver träna innan du kör upp, varför betyder det att det är kört?

Jag avskyr honom inte. Jag drömmer om att ha honom tillbaka och det säjer jag till dottern. Jag vill ha honom som partner och det vet dottern. Jag har fortfarande känslor för honom.

Det är nog inte så smart att ha dottern till din helt förtrogna. Om du säger detta till henne vet hon att ni båda hoppas på samma sak. Hennes enda medel för att infria drömmen är att sätta sig på tvären och göra det nya livet jobbigt för pappa för att se om det kan pressa honom. Och det gör hon ju, så hon vägrar nog umgänget i nya familjen för er sak, och för att visa dig och pappa att hennes lojalitet finns hos dig.
För hennes skull borde du berätta att även om du tycker om pappa så har han lämnat mamma men han saknar sin flicka och vill träffa henne ändå. Plus att du måste berätta att det inte hjälper att vägra träffa den nya, mamma o pappa kommer inte bli ett par ändå, det blir inte alltid som man ville.
Släck hennes förhoppning om att ni skall bli ett par igen, hon kan aldrig läka och gå vidare annars, det är inte schysst mot henne att hänga i ett vakum av hopp.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 768
Senast: Grazing
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 677
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 468
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
9 394
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka