Det blir bättre

Sv: Det blir bättre

Du kommer aldrig att göra val som passar alla i din omgivning. Någon kommer alltid att ha någon invändning, särskilt de som är dysterkvistar och älskar att berätta för andra vad de borde göra - allra helst efter att de gjort något annat.

Kör ditt eget race. Om det blir fel, då får du väl ta det då. Men att inte göra något är en garanti för att det inte händer något.

Du kommer aldrig att göra val som passar alla i din omgivning. Någon kommer alltid att ha någon invändning, särskilt de som är dysterkvistar och älskar att berätta för andra vad de borde göra - allra helst efter att de gjort något annat.

Kör ditt eget race. Om det blir fel, då får du väl ta det då. Men att inte göra något är en garanti för att det inte händer något.

Precis. Som det gamla talesättet - den som inte vet vart den ska gå blir stående på ett ben hela livet
:D

Jo, sant. Det är bara så lätt att dras med när "tyckare" uttalar sig. Hon gjorde det trots allt för att vara snäll hon vet att jag har det tufft nu så hon tänkte att det kan bli för tufft för mig.

Men jag kan ju inte jobba som timanställd resetn av mitt yrkesliv heller?
Men det finns ju oändligt med alternativ mellan att köra buss och att ha kvar det jobbet du har nu. Det finns ju massor med yrken och det finns ju massor med annat du kan göra.

Kan du tänka dig någonting annat? Du har ju all tid i världen så länge inte mannen vill skilja sig, eftersom han måste försörja dig. Passa på att utbilda dig medan du slipper betala det själv! ;)

Jag vet bara att jag inte vill jobba inom vården, det är inte mitt område. Men sen vet jag väldigt lite om alternativa yrken. Att plugga någon längre utbildning känns lite nödigt i min ålder 52 år. Brainstorming? Alternativa yrken?

Jag vet bara att jag inte vill jobba inom vården, det är inte mitt område. Men sen vet jag väldigt lite om alternativa yrken. Att plugga någon längre utbildning känns lite nödigt i min ålder 52 år. Brainstorming? Alternativa yrken?
Du kan börja med att göra Arbetsförmedlingens intressetest. :)
Var ärlig och tänkt dig inte in i en roll när du gör testet bara. Var öppensinnad.

http://www.arbetsformedlingen.se/Fo...h-framtid/Tester-och-guider/Intressetest.html

Var in till arbetsförmedlingen idag. först var jag in till fel ort, den närmaste, men jag tillhör tydligen en annan ort än den närmaste. Var tvungen att åka in till "Gemeinde" (kommunen) och fixa ett intyg på att jag verkligen bor på den adressen som jag har angett (personnummer någon?) och det kostade givetvis pengar, 5 Euro. Sen fick min GPS spel och skickade mig runt i hela orten. Till slut försökte den skicka mig på en väg där fordonstrafik ej var tillåten...Startade om två gånger innan jag fick den att fungera rätt och till slut hamnade jag på rätt plats. Orten dit jag tydligen hör är väldigt "off" för mig så dit åker jag aldrig om jag inte måste. Arbetsförmedligen var trevliga, men de kan inte hjälpa till om jag inte helt saknar arbete. Och än så länge så har jag ju ett deltidsjobb, t.o.m. den sista februari.Sen vet jag inte om det finns arbete. Frågade om kurser i tyska och övriga kurser, men min tyska är tydligen tillräckligt bra enligt pesonalen så jag är inte berättigad till något stöd.

Hade besök av ett par från stallet och deras 19-åriga dotter. Vi bastade tllsammans och det var så skönt! Mänsklig kontakt utan stress. Vi drack sekt och pratade. Enormt värdefullt för mig som inte har vänner här. Mannen från stallet är egentligen min exmans vän men han tycks stå på min sida och han har hjäpt mig mycket redan. Han förstår hur tuff min situation är.

Jag tycker att jag är pinsam som så behöver deras stöd. Men jag kan inte låtsas om något annat. Jag är ensam och utsatt. Jag behöver allt stöd som jag kan få.

I nöden prövas vännen och nu har jag förstått att jag har flera som verkligen bryr sig om mig och vill mig väl. Utan detta stöd hade jag inte kunnat fungera. Via Buke har jag fått så mycket hjälp och peppning. Mycket tacksam för det! Annars hade jag behövt medicinera mot min ångest. Nu har det hjäpt att jag har fått prata på Facebook och via Skype.

Gör färdigt buss, börja kör så du drar in pengar och sen funderar du på vad du vill göra istället.

Du är inte pinsam som behöver stöd, du är högst mänsklig! Skönt att du börjar öka ditt lokala nätverk också, du är inte helt ensam :) Och din tyska är uppenbarligen bättre än du tror eftersom du inte behöver kurs enligt arbetsförmedlingen. Sug i dig det! Börja skriv en bra-bok för dig själv, så du kommer ihåg och suger lite på de bra sakerna som hänt varje dag, tror du skulle må bra av det.

Nu känns det äntligen som om min hjärna börjar fungera lite bättre. Jag kan läsa texter nu och faktiskt förstå vad som står där. Känns det som i alla fall. Nästa steg är inlett i bearbetningen av det som har hänt.

¨¨Mannen från stallet är egentligen min exmans vän men han tycks stå på min sida och han har hjäpt mig mycket redan.

Eller också är han helt enkelt vettig, trevlig och hjälpsam. Och umgås gärna med dig nu och då.

Det finns ju en verklighet i vilken man inte ser skilsmässor som KRIG där man måste "välja sida", utan helt enkelt ser att ett gift par har blivit färdiga med varandra. Det kan ju tänkas att han lever i den världen.

Att din situation är tuff, tror jag är uppenbart för envar som orkar titta och tänka efter. Det är bara så himla sorgligt vilken roll du tillskriver dig själv i alla relationer och i allt umgänge.

Bara ett förslag - känner du någon som är stark, självständig, tuff, som inte tar skit?

Om du inte gör det, kanske du kan tänka på Pippi Långstrump eller Grynet?

Och så börjar du tänka så här: Vad skulle Pippi Långstrump ha gjort? Vad hade Grynet sagt?

(Vi känner väl inte varandra så väl, annars kunde du tänkt: "Vad hade Cilla gjort nu?")

20131125074850945829_sbig.jpg

Stor avslutningsfest för tävlingscupen idag. I stallets saloon denna gång. Och det var första gången som jag var på ett större arrangemang utan mitt ex. Usch, jobbigt blev det. Jag hade inte riktigt tänkt innan att många skulle fråga efter honom. Många har inte Facebook och många missar ju vad man skriver, lätt hänt när man har många vänner...Och det går ju inte att linda in beskedet så värst mycket heller. Folk blev ju obekväma och bad om ursäkt. Jag vill ju inte att folk ska känna sig obekväma heller, men jag vill ju heller inte ljuga. Dottern var med och hon hade varit på träningscamp hela dagen så hon var väldigt trött så hon behövde få komma hem och sova så jag gick direkt efter prisutdelningen. Men jag hade velat stanna längre. När jag gick och sa hejdå till några av mina vänner så sa flera att de gärna hade velat prata lite mer med mig. Synd att jag inte kunde stanna.

Och min bror gör mig helt förundrad. Jag fick ju en smartphone i julklapp men mitt gamla SIM kort är för stort så jag fick beställa ett nytt, mindre kort. Två gånger har min bror frågat på Facebook om kortet har kommit än. Inget mer. Inte en endaste rad om hur vi mår? Män är konstiga...

Folk blev ju obekväma och bad om ursäkt. Jag vill ju inte att folk ska känna sig obekväma heller,

Det är väl inte hela världen om folk känner sig obekväma en stund? Livet är ju obekvämt ibland. Det dör man inte av.

Jag ser ingen som helst anledning att "linda in" beskedet att man har skilt sig. Så omstörtande är väl ändå inte andras skilsmässor?

Eller så tycker han att Facebook är fel forum för att diskutera skilsmässor?

Han diskuterer tyvärr inte alls. Under hela julveckan när jag besökte honom ville han inte prata om vad som hänt med mig. Han bytte ämne direkt när jag försökte prata om det.

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 768
Senast: Grazing
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 677
Senast: LiviaFilippa
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 471
Senast: lundsbo
·
Kropp & Själ Stopp och belägg. Självmord är inte fegt, det är ett hemskt oönskat utfall av svår sjukdom. Inlagt av moderatorn:
4 5 6
Svar
115
· Visningar
9 394
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka