Buke är som en kär gammal vän med outsinlig kunskap, inspiration och vänskap.
I början var jag väldigt anonym av olika skäl men det har jag släppt på nu för att jag har insett att om jag ska kunna vara ärlig och verkligen ge det där rådet som jag verkligen vill så måste det komma ifrån hjärtat och då måste jag blotta mig själv ibland. Jag har haft väldigt svårt för det eftersom jag har blivit sviken så många gånger i mitt liv, främst som barn men även som vuxen men jag har lärt mig att släppa fram mitt riktiga jag här och det känns väldigt bra. Buke har fått mig att växa som människa och gett mig en chans att visa vem jag faktiskt kan vara och är.
Jag har lärt mig nu vilka användares inlägg jag bara ska hoppa över de dagar jag är extra känslig och som jag kan lära mig massor utav andra dagar när jag mår bra.
Buke är en del av min familj. Mitt fikarum och min kunskapsbank. Jag har träffat så fantastiska människor igenom buke och fått nya fina underbara vänner
Flera av dem har jag inte ens träffat på riktigt men de finns ändå i mina tankar och jag räknar dem som mina vänner.
Buke har fått mig att inse att även jag har ett värde något jag aldrig tidigare har känt. Jag blir fortfarande tårögd när jag tänker på min födelsedagstråd. Vilka fantastiska underbara människor det finns här
och jag är så tacksam för att jag får vara endel av gemenskapen.
Jag har fått så fantastiskt mycket hjälp genom buke. Både på rent handgripliga sätt som med insamlingen till permobilen och med hjälp då mina hästar varit svårt sjuka. Det fantastiska stödet, kunskapen, förslagen och infallsvinklarna när mitt sto var oförklarligt svårt sjuk och veterinärerna stod handfallna och provade den ena behandlingen efter den andra som inte hjälpte och den fantastiska hjälpen på olika sätt som jag fick när vår valack fick PPID (cuschings syndrom) och till sist stöttningen när jag fick inse att det inte gick längre
Jag har lärt mig massor om allt ifrån sadelinprovning till att kunna se hältor som "ingen" annan ser. Jag har lärt mig massor om både hästar, hundar och katter men främst om äkta genuin vänskap. Att det faktiskt finns människor där ute som inte har baktankar om allt utan som faktiskt ger av sig själva och ställer upp på ett helt fantastiskt osjälviskt sätt.
En vän sa igår att hon var så glad att hon har mig att kunna ringa och kräka ur sig till när livet är jobbigt och hon sa att jag kunde nog inte förstå hur värdefullt det var men jag förstår verkligen det för jag har aldrig tidigare haft en sådan vän som jag faktiskt har kunnat vara liten och ynklig inför. Som jag har kunnat gråta hysteriskt inför vid ett tillfälle och vid ett annat tillfälle skratta så att jag kiknar
Självklart har jag träffat denna underbara fantastiska människa via buke
Buke är verkligen fantastiskt och betyder så enormt mycket för mig. Buke är så enormt mycket mer än bara "ett jävla internetforum" som någon skrev en gång. Buke är den kontakt jag har med andra människor varje dag. Mitt liv hade varit så mycket tråkigare utan buke och tänk vad mina djur är glada för all den kunskap jag har hittat här som kommer dem till del
Buke är i mitt