Det bästa med Buke???

Texaz

Trådstartare
Ja, vad är det bästa för DIG med buke??

För mig är det alla kloka människor som ger råd, ibland peppande, ibland inte alls det jag VILL höra, men som kanske inte folk runt mig har mod att säga:p

Alla urspårade trådar, just nu bara älskar jag enhörnings/draktråden, den får mig att le även i de mörkaste stunderna!!

Just nu i en kris är buke otroligt viktigt för mig:love:

Varför är buke bra (eller inte!) för er???

Alla som ställer upp och hjälper helt främmande människor, alla allvarliga diskussioner där folk får hjälp att ta sig ur ett svårt problem, djupa diskussioner som får en att tänka om helt och hållet, sjuk humor, värme, omtanke.

Ja och så alla tips och nyttig info om allt från allergier hos hund till bästa mascaran.

För mig är Buke massor. Åsikter, kunskap, vänner, humor, men framförallt är det min extra familj! :love: Jag har via Buke fått vänner för livet och det är Buke jag konsulterar först när jag har något jag vill ha råd om. Jag är helt klart Bukeberoende! :D

Själv kan jag inte förklara Buke för folk som inte vet vad det är. Och jag kan inte förklara för de som vet heller. Det kan ju inte bara vara jag som får höra "stod det på Buke eller?" :D

Det är viktigt, speciellt för mig som tycker om att vara själv, men jag får ändå sällskap.

Sen tycker jag Buke blivit varmare sedan Gilla-systemet kom. Eller?

Haha, ja jag är helt klart Buke-beroende jag med:D

Minns en gång för ett antal år sen när vi hade en fundering på jobbet, kring något uttryck. Googlade jag?? NÄÄÄ!! Jag frågade Buke och kunde stoltsera med svaret strax efter:love::D

Jag uppskattar att buke är välmodererat! Det gör att diskussioner kan hållas på en vettig nivå, att det sällan förekommer personangrepp och gör det det så får det konsekvenser. Det är det som gör buke unikt. Skulle man sluta moderera så skulle det ganska snabbt bli ett nytt familjeliv. *rys*

Sen tycker jag att folk lägger ner lite mer möda på att skriva sina inlägg vilket betyder att de flesta inlägg innehåller ett värde.

Och är inte merparten aningens smartare än genomsnittet i Sverige?

Mvh Miks

@Texaz: Jag håller med dig helt och hållet, det kan vara gnabb och heta diskussioner men mår någon inte bra så känns det som att alla gör det de kan. Det finns en stor kollektiv välvilja även om alla inte har samma åsikt om vägen dit (lite flummigt men jag hoppas ni förstår). Dessutom välmodererat, det gör att den trevliga tonen finns kvar.

Sedan kan ju Buke allt om allt, speciellt drakar och enhörningar! ;)

Jag hoppas får träffa flera Bukare IRL, är rätt säker på att det blir minst en i sommar :)

Det jag gillar bäst med Buke är att när någon sitter i en jobbig sits eller mår riktigt dåligt så ställer i princip hela Buke upp med alla möjliga resurser. Det erbjuds hjälp med flyttning, djurvakt, stallplats, någonstans att bo, ekonomisk stöttning och mycket mer. När jag läser såna trådar sitter jag alltid med tårar i ögonen, viljan att hjälpa andra är helt fantastisk här inne. DET är det bästa med Buke :love:

Buke är som en kär gammal vän med outsinlig kunskap, inspiration och vänskap.

I början var jag väldigt anonym av olika skäl men det har jag släppt på nu för att jag har insett att om jag ska kunna vara ärlig och verkligen ge det där rådet som jag verkligen vill så måste det komma ifrån hjärtat och då måste jag blotta mig själv ibland. Jag har haft väldigt svårt för det eftersom jag har blivit sviken så många gånger i mitt liv, främst som barn men även som vuxen men jag har lärt mig att släppa fram mitt riktiga jag här och det känns väldigt bra. Buke har fått mig att växa som människa och gett mig en chans att visa vem jag faktiskt kan vara och är.

Jag har lärt mig nu vilka användares inlägg jag bara ska hoppa över de dagar jag är extra känslig och som jag kan lära mig massor utav andra dagar när jag mår bra.

Buke är en del av min familj. Mitt fikarum och min kunskapsbank. Jag har träffat så fantastiska människor igenom buke och fått nya fina underbara vänner :love: Flera av dem har jag inte ens träffat på riktigt men de finns ändå i mina tankar och jag räknar dem som mina vänner.
Buke har fått mig att inse att även jag har ett värde något jag aldrig tidigare har känt. Jag blir fortfarande tårögd när jag tänker på min födelsedagstråd. Vilka fantastiska underbara människor det finns här :love: och jag är så tacksam för att jag får vara endel av gemenskapen.

Jag har fått så fantastiskt mycket hjälp genom buke. Både på rent handgripliga sätt som med insamlingen till permobilen och med hjälp då mina hästar varit svårt sjuka. Det fantastiska stödet, kunskapen, förslagen och infallsvinklarna när mitt sto var oförklarligt svårt sjuk och veterinärerna stod handfallna och provade den ena behandlingen efter den andra som inte hjälpte och den fantastiska hjälpen på olika sätt som jag fick när vår valack fick PPID (cuschings syndrom) och till sist stöttningen när jag fick inse att det inte gick längre :cry:

Jag har lärt mig massor om allt ifrån sadelinprovning till att kunna se hältor som "ingen" annan ser. Jag har lärt mig massor om både hästar, hundar och katter men främst om äkta genuin vänskap. Att det faktiskt finns människor där ute som inte har baktankar om allt utan som faktiskt ger av sig själva och ställer upp på ett helt fantastiskt osjälviskt sätt.

En vän sa igår att hon var så glad att hon har mig att kunna ringa och kräka ur sig till när livet är jobbigt och hon sa att jag kunde nog inte förstå hur värdefullt det var men jag förstår verkligen det för jag har aldrig tidigare haft en sådan vän som jag faktiskt har kunnat vara liten och ynklig inför. Som jag har kunnat gråta hysteriskt inför vid ett tillfälle och vid ett annat tillfälle skratta så att jag kiknar :laugh: Självklart har jag träffat denna underbara fantastiska människa via buke :love:

Buke är verkligen fantastiskt och betyder så enormt mycket för mig. Buke är så enormt mycket mer än bara "ett jävla internetforum" som någon skrev en gång. Buke är den kontakt jag har med andra människor varje dag. Mitt liv hade varit så mycket tråkigare utan buke och tänk vad mina djur är glada för all den kunskap jag har hittat här som kommer dem till del :)

Buke är i mitt :love:

Mitt svar ligger redan i de andras svar så jag upprepar det inte :)

Ibland kan jag dock känna att buke är på gott och ont.
Ibland kan jag tycka att det överdrivs nåt enormt, men så läser jag nyhetstidningarna och ser hur fruktansvärt det kan vara för människor, och att svar här inne i trådar trots allt är relevanta.
Ibland kan jag nästan gå av för det gnälls nåt kopiöst om diverse men då försöker jag mest hålla mig härifrån.

Fast det handlar ju såklart om mig, hur jag mår och vilket humör jag är på. När jag inte ligger på topp har jag svårt för andras "otoppande" sas.

Så buke får jag nog hålla med om att det är som en vän. Man gläds tillsammans och man håller sig undan när man behöver det. Daglig kontakt är inte nödvändigt, man vet var den andra finns ändå ;)

Buke är alltid närvaro och engagemang, kunskap, inspiration. Det är alltid öppet, alltid är det någon här och det är alltd någon som lyssnar. Jag kan vara av/på precis som jag vill, no strings attached.

Sen finns det baksidor också, tvärpuckon som får en att bli lite trött på världen ibland men det är då det samlade engagemanget rycker in och gör världen till en bättre plats.

Ja, vad är det bästa för DIG med buke??
För mig handlar det om att bli mött mentalt. Att få svar på tal och få motargument som jag annars inte får. Bukefalisterna är bra på att argumentera och diskutera. De är kunniga och vågar säga vad de tycker. Det gillar jag.

Buke är en källa till enorm kunskap. Undrar man någonting eller vill få bolla någonting så finns det på Buke. Men även om man bara slöläser en stund hinner man lära sig massor! :)

All kunskap som finns här. Vad man än undrar över så finns svaret på buke. Även en massa som man inte visste att man undrade får man lära sig.
Det är helt fantastiskt.
Och så får man ofta en massa goda skratt.

Jag är inte så aktiv med att skriva men jag spenderar mycket tid här iaf. :up:

All kunskap som finns här. Vad man än undrar över så finns svaret på buke. Även en massa som man inte visste att man undrade får man lära sig.
Det är helt fantastiskt.
Och så får man ofta en massa goda skratt.

Jag är inte så aktiv med att skriva men jag spenderar mycket tid här iaf. :up:
Jamen visst!! Ibland får man veta saker som man inte ens visste att man ville veta:D, å andra sidan kan man ibland få veta saker man inte vill veta...Tror jag...

Jag gick med här när min häst hade fått en mkt allvarligt sjukdom och jag lärde mig massor av alla svar jag fick på alla mina frågor. Diskussionerna på buke var en av anledningarna till att jag återupptog mina studier efter massor av år. I samband med detta fick jag en mkt god vän här på buke som jag sedan har träffat många gånger i verkliga livet trots att vi inte bor så nära varandra.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 765
Senast: Anonymisten
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 266
Senast: Snurrfian
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 127
Senast: Juli0a
·
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 301
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar