Det bästa med att vara vuxen är...

Lillefrun

Trådstartare
Det finns massor av fördelar med att vara vuxen, vore jätte kul om ni ville dela med er av det. Jag börjar lite lätt

Det bästa med att vara vuxen är att man får äta popcorn till frukost utan att någon annan har med det att göra...

Det bästa med att vara vuxen är att jag aldrig mer kommer behöva läsa matte och gå på friidrottsdagar i skolan...
 
Ja att aldrig mer behöva gå i skolan är det bästa, skönt att grundskolan och gymnasiet är avklarat och jag funderar ibland på hur mycket av det man lärde sig där har någon minsta lilla positiva påverkan på mitt liv nu. Och för att inte tala om alla dom här förskräckliga grupparbetena!
 
Alltså, verkligen att jag får äta hur mycket choklad jag vill när jag vill! Haha.

Annars saknar jag faktiskt en del med att vara barn, men det beror nog främst på att jag då inte var sjuk och hade större möjlighet att drömma och påverka min vardag i den riktning jag ville. Ingen större sorg kring detta längre dock, på det stora hela lever jag ett fint liv :)
 
Det bästa med att vara vuxen vuxen, är att ingen ser än som liten och oförstående längre. Folk respekterar ens livsval och åsikter utan att det följs av "ni unga är så idealistiska" eller "du kommer märka när du blir äldre".
 
Ingen bestämmer när jag ska sova, äta. Ingen bestämmer vad jag ska äta eller dricka. Jag får köra bil, dricka alkohol, göra vad jag vill, köpa vad jag vill. Ingen jäkla skola. Ingen säger vad jag ska ha på mej och hur jag ska klä mej. Man får ha sex. Jag måste inte umgås med andra människor. Jag får lov att vara själv. Jag älskar verkligen att vara vuxen. Skulle aldrig vilja vara barn/tonåring igen. Saknar det inte ett dugg. Så mycket bättre och roligare att vara vuxen trots alla ansvar och bekymmer det innebär.
 
Att få ha djur! :heart

Mina föräldrar vill absolut inte ha några egna (och pappa är lite allergisk) och det var min högsta önskan hela barndomen. De har varit väldigt måna om att vi fått umgås med djur och jag gick på ridskola hela uppväxten, så de gjorde ju ändå sitt bästa. Fick även en kanin i tonåren under förutsättning att den bodde ute, men jag ville sååå gärna ha hund och katt och drömde om en ponny även om det kändes väldigt avlägset.

Flyttade ihop med två katter direkt jag flyttade hemifrån och nu har jag även häst och hund :love:
 
Senast ändrad:
Bo själv och rå om sig själv, ha hur jäkla stökigt som helst, äta när/vad jag vill, spela spel hela natten, sova hela dagen, träffa vem jag vill utan att bli korsförhörd vid hemgång... Finns hur mycket som helst. Lätt bäst att vara vuxen (och ha eget boende).
Jag håller med. Jag kan inte på något vis känna igen mig i dom som nostalgiskt ser på barndomen som som nån " bekymmerslös och fri"" tillvaro. Jag avskydde att vara barn. Jag ogillar att folk bestämmer över mig.
 
Att slippa de vidriga ungdomsåren.

Att kunna veta vem man är, inte tveka om sig själv och sitt liv. Kunna stå upp för den man är.

All denna existensiella ångest, alla de där som hade synpunkter på ens liv, om ens vänner, om ens åsikter. Nä fy för den lede. Jag skulle aldrig vilja vara ung igen.

Man kan hoppa i vattenpölar, man kan äta äppelkaka till frukost, man kan dricka vin en tisdag kl tre - även när man fyllt 60. Jag lovar.
 

Liknande trådar

Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 578
Mat Vad finns det för hjälp att få som vuxen/medelålders med selektiv ätstörning. Har varit inne på 1177 där selektiv ätstörning tas upp...
2
Svar
23
· Visningar
3 723
Senast: manda
·
Övr. Barn Nu börjas det, tjatet om att åka och bada med kompisar. 🙈 Sonen är 11 år, fyller 12 i december. Varit/är sen i motoriken och väldigt...
2
Svar
36
· Visningar
2 853
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
6 209
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • Avels fråga

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp