landsbygdsbo
Trådstartare
http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/134298
sagt i valrörelsen
sagt i valrörelsen
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ska regeringen förbjuda tiggeri eller vad?http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/134298
sagt i valrörelsen
"Civilminister Ardalan Shekarabis (S) idéer om ett tiggeriförbud..."
Det är stort att kunna ändra sig...."
"– I Malmö var det ingen tvekan om att Roslund skulle få priset, den människosynen och attityden är ett solklart fall för den mest ”verklighetsfrånvända”, avslutar Ardalan Shekarabi."
Stoppar man tiggeriet så hoppas man väl att problemen med markockupationer minskar, så man slipper börja lagstifta där, för det skulle kunna få vittgående följder.
Att vi anser att Rumänien, Bulgarien med flera måste ta tag i problemen, hjälper inte till med att avhjälpa problemen.Jag tycker heller inte att vi ska normalisera tiggeri, som en accepterad del av vår , och andra människors, vardag. Men - om tiggarna försvinner från våra gator och butiker, försvinner de också ur vårt medvetande. NU först vet gemene man hur Romerna har det i sina hemländer. Ja, jag tycker också att detta är ett problem som ffa Rumänien och Bulgarien MÅSTE ta tag i, så även EU, men den dagen vi inte längre ser dem, försvinner också motivationen att angripa problemet.
Visst, men regelverket kring avhysning är i praktiken ett moment 22.För övrigt behöver man inte "börja lagstifta där", för det är redan alldeles förbjudet.
Problemet som ofta uppstår handlar om hur proceduren är idag för att applicera lagen. Helt osannolikt krångligt, dyrt och mödosamt för markägaren att få sin lagliga rätt på plats. Det är där ändringar krävs.
Jovisst det är korrekt det du skriver. De här människorna är ju inte här för att bli laglydiga. Tänk i nästa steg. Markägare får hjälp och stöd i lagen, tror du problemet med eu-migranter kommer att bli bättre och på sikt att upphöra?Problemet som ofta uppstår handlar om hur proceduren är idag för att applicera lagen. Helt osannolikt krångligt, dyrt och mödosamt för markägaren att få sin lagliga rätt på plats. Det är där ändringar krävs
Jovisst det är korrekt det du skriver. De här människorna är ju inte här för att bli laglydiga. Tänk i nästa steg. Markägare får hjälp och stöd i lagen, tror du problemet med eu-migranter kommer att bli bättre och på sikt att upphöra?
Jovisst det är korrekt det du skriver. De här människorna är ju inte här för att bli laglydiga. Tänk i nästa steg. Markägare får hjälp och stöd i lagen, tror du problemet med eu-migranter kommer att bli bättre och på sikt att upphöra?
Jag tycker heller inte att vi ska normalisera tiggeri, som en accepterad del av vår , och andra människors, vardag. Men - om tiggarna försvinner från våra gator och butiker, försvinner de också ur vårt medvetande. NU först vet gemene man hur Romerna har det i sina hemländer. Ja, jag tycker också att detta är ett problem som ffa Rumänien och Bulgarien MÅSTE ta tag i, så även EU, men den dagen vi inte längre ser dem, försvinner också motivationen att angripa problemet.
...och hans idéer under sin tid som SSUs förbundsordförande: "– Carl-Axel Roslund (m) får priset som Malmös mest ”verklighetsfrånvända” eftersom han förra året motionerade i Riksdagen om att tiggeri ska förbjudas, förklarar SSUs förbundsordförande Ardalan Shekarabi."
"– I Malmö var det ingen tvekan om att Roslund skulle få priset, den människosynen och attityden är ett solklart fall för den mest ”verklighetsfrånvända”, avslutar Ardalan Shekarabi."
"EU-migration, dvs fri rörlighet för människor inom EU är något i grunden mycket positivt. Skapar tillväxt, individuell frihet, fred, gemenskap, jobb, effektivitet, enkelhet och ger människor större chanser att förändra sina liv."EU-migration, dvs fri rörlighet för människor inom EU är något i grunden mycket positivt. Skapar tillväxt, individuell frihet, fred, gemenskap, jobb, effektivitet, enkelhet och ger människor större chanser att förändra sina liv.
Jag inläggade endast om att lagarna redan finns och att det är hur vi genomdriver dem som måste ändras, för att markägare inte ska drabbas på orimliga sätt.
Problemet är inte att EU-migranter är här och är fattiga, diskriminerade och utsatta.
Problemet är att medborgare i vår union är fattiga, diskriminerade och utsatta.
Det löses definitivt INTE genom att inte låtsas om det genom att osynliggöra problemet lokalt i Sverige. Snacka om strutsbeteende.
Tillväxt av kriminell verksamhet - vi har under den senaste tioårsperioden haft ungefär tio gånger så många stölder och inbrott som under hela 1900-talet."EU-migration, dvs fri rörlighet för människor inom EU är något i grunden mycket positivt. Skapar tillväxt, individuell frihet, fred, gemenskap, jobb, effektivitet, enkelhet och ger människor större chanser att förändra sina liv."
Där håller jag med till 100%
Nej, absolut inte, men just vad gäller Romerna tror jag det är först nu gemene man (i Sverige) insett hur illa det är. Och det är givetvis inte ett problem som Sverige kan lösa genom att "uppmuntra" tiggandet men inte minst EU (som vi ju är medlemmar i) kan sätta större press på länderna ifråga. Och hjälpa till att hitta lösningar, även om det är svårt.Så du måste ha svältande afrikanska barn i din närhet för att veta att de dör barn av undernäring i Afrika ?
Tycker det räcker med den nyhetsrapportering som sker löpande därifrån för att jag ska veta att det är katastrofläge i afrika... Behöver inte alls ha dem sittande utanför varje mataffär för de...
Så jag behöver inte andra fattiga eller utstötta från andra länder för att fatta att det finns såna i andra länder...
http://www.globalis.se/Statistik/BNP-per-invaanare/(country)/317/Nej, absolut inte, men just vad gäller Romerna tror jag det är först nu gemene man (i Sverige) insett hur illa det är. Och det är givetvis inte ett problem som Sverige kan lösa genom att "uppmuntra" tiggandet men inte minst EU (som vi ju är medlemmar i) kan sätta större press på länderna ifråga. Och hjälpa till att hitta lösningar, även om det är svårt.
Man kan inte direkt jämföra svältkatastrofer i Afrika med Romernas sociala situation i t.ex. Rumänien.
Och jag inläggade endast om att om markägare får stöd av lagar att avyttra objudna gäster, så kommer i alla fall nya problem att uppstå....bara någon annanstans.Jag inläggade endast om att lagarna redan finns och att det är hur vi genomdriver dem som måste ändras, för att markägare inte ska drabbas på orimliga sätt.
Det löses definitivt INTE genom att inte låtsas om det genom att osynliggöra problemet lokalt i Sverige. Snacka om strutsbeteende.