H
heylan
Sv: dessa underbara inspektörer
Smutsiga djur handlar oftast och mest om nötkreatur med sk gödselpansar, vilket de får om de tvingas ligga i gödseln. Leriga hästar är inget jag säger något om.
På tok för smutsiga:
Jag bryr mig inte om du inte har mockat för dagen. Man ser tydligt om djurägaren har för vana att inte mocka alls...
Lite halm och hö i gången spelar för mig ingen roll, om man ser att det verkar vara ordning och reda i övrigt. Dock är det värre med en miljon höpåsar, redskap, krokar och grejer i gångarna vilket utgör en skaderisk.
vad räknas som smutsiga djur? jag menar mina djur är ju smutsiga varje dag, de rullar sig ju flera ggr/dag, inte ska man väl behöva duscha dem?
Smutsiga djur handlar oftast och mest om nötkreatur med sk gödselpansar, vilket de får om de tvingas ligga i gödseln. Leriga hästar är inget jag säger något om.
På tok för smutsiga:
eller om man inte hunnit mocka än? om det synns att ja det mockas regelbundet, men idag har personen i fråga inte hunnit mocka än tex...
Jag bryr mig inte om du inte har mockat för dagen. Man ser tydligt om djurägaren har för vana att inte mocka alls...
sen en sak till, om det är halm/hö i stallgången? är det sånt som kan påpekas? för igentligen så spelar ju det inte hästen nån roll?
Lite halm och hö i gången spelar för mig ingen roll, om man ser att det verkar vara ordning och reda i övrigt. Dock är det värre med en miljon höpåsar, redskap, krokar och grejer i gångarna vilket utgör en skaderisk.
Senast ändrad av en moderator: