Sv: dessa underbara inspektörer
Ja, för det är ju den taskiga trafikinspektören som ser till att man blir kuggad, inte ens eget sätt att köra Jo, liknande är det nog ofta inom den här branchen också. Man ser saker som inte djurägaren ser för att den är så van vid hur det ser ut. Sedan om det är en brist i ett stall, men att djurägaren har löst problemet på sitt eget sätt (t ex. ha en särskild plats att sköta på om gången är trång eller så) så blir det ju inget problem längre. Det finns många hemmagjorda lösningar som funkar alldeles utmärkt, men det gäller också att man framhåller de för inspektören, och att inspektören lyssnar förstås. Sedan tycker jag att man som inspektör måste motivera sina "bristupptäckter" t ex. Det fönstergallret måste bytas ut på grund av att det är för svagt, vilket medför att det riskerar att ge vika om en häst sparkar på det osv. Argumenten är ju jätteviktiga!Ja och det skall inspektörerna också komma ihåg! De finns inte för reglernas skull utan för djurens.
Men som sagt de jag träffat har varit bra. Sen är det alltid svårt att veta vad man skall tro när det gäller skräckhistorier om inspektörer. Jag vet att vissa inspektörer slår ner på måttregler bara för att ha något sätt att komma åt de som missköter sig.
Det är lite som trafikinspektören som kuggar folk vid uppkörningen. Givetvis är han en idiot.