Sv: dessa underbara inspektörer
Hujedamej! Henne skulle jag verkligen inte vilja ha in i vårt stall! Eller ens in på gården!
Hade vår inspektör på besök förra året, h*n gick runt o kikade överallt (ingen tumstocksnisse tydligen) h*n kommenterade att dörren mellan stallarna är liten, vi sa som det var att ursprungligen var det bara tänkt som genomgång för oss människor (nya stallet var då ladugård, men kossorna har fått flytta ut på lösdrift för att ge plats åt fler hästar), Jaha ja, sa h*n sen var det inte mer med det. Mockat var det säkert eftersom mamma är noga med att utomstående inte ska behöva se våra hästars skit
men jag tror inte att h*n skulle ha kommentarat nånting sådant. Vi mockar också på kvällarna, på mornarna är man ju trött och hästarna ska ju ändå vara i hagen hela dagen. Jag tror då inte att dom bryr sig..
Vi trodde h*n skulle påpeka att vi inte har gjuten götselplatta, men den tittade h*n inte ens på.
Och när h*n tittade på kossornas lösdrift kommenterade h*n att det var lite väl högt i tak, och skulle kunna bli kallt, men h*n sa att h*n såg att det ju inte var helt färdigtbyggt och det skulle nog bli bra när det var färdigt.
Vilket det ju också blev!
Sunt bondförnuft tror jag visst att det kallas
Det fick iaf jag lära mig av min lantbrukslärare var en av de viktigaste sakerna när man sysslade med djur.
O jag tycker spindlar och deras nät är bra flugfångare!