L
Lindaslycka
Vad kan den medföra.????????????????
Tacksam för svar
Tacksam för svar
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Lindaslycka skrev:Vad kan den medföra.????????????????
Tacksam för svar
Lindaslycka skrev:Ähh fel bild ju
denna e det
Migo skrev:jo, hon ser ut att ha spänningar i hela kroppen, antagligen pga av att hon har ont i fötterna och försöker avlasta.
Tycker att trakterna ser fruktansvärt höga ut, hela hoven ser ut att vara ställd på högkant(markparalell hårlinje, hög trakt och kort "stubbad" tå.). Detta gör i sin tur att hästen ställer under sig för att komma undan traktsmärtan.
När hästen ställer in frambenen under sig blir det statisk spänning i musklerna, vilket leder till ömmhet, kort styltgt steg, överutvecklade bogmuskler(det du kallade "hängtuttar"). Spänningen vandrar sedan och kan leda till problem i stort sett hela kroppen.
/Migo
Jag är inte så duktig på sånt där,men jag var nyligen på en föreläsning, handlade bla om felställningar pga fel verkning, men jag vet faktiskt inte, men jag tro att hästen pga sin ställning har väldigt spända och ömma muskler.....Lindaslycka skrev:Svarar alla Njäe inte alltid men jag har tänkt på det mer och mer nu på sista tiden...Hon har strålbensförändringar och spatt.
Vet säger att hon e bra skodd...här är hon gammalskodd hon ska eg ha vända skor....men snön klampar sej i dem så..så hon kunde inte ha det nu...
Rocki::
Är det så som du beskriver det så måste vi ju tusan räta upp henne...nä men nått måste göras.