Va skönt!!! Håller tummarna hårt för att provet visar bra!
KL
Vi var hos hästtandläkaren igår... Och Kveikja har slipat ner sina "betthållartänder" ganska bra... Nog för att jag vet att hon tuggar på bettet rätt rejält stundtals(när hon bara skrittar på lång tygel eller står still) men att det gjort så stor skada så fort! O jag som tycker hon går bäst på tredelat...Attans! Så nu känner jag mig allmänt förvirrad. På raka bett blir det inte alls bra, o det är rakt bett som de inte kan lyfta upp o tugga på... Hon har gått askass på det, kör upp huvudet o då åker bettet bak när jag tar i tygeln- o då kör hon upp huvudet än mer... Tandläkaren älskar ju rakt pelham o ville jag skulle ta det, men det trivs K inte alls med -inte de gånger jag testat iaf. Så nu skall vi testa att spänna fast det tredelade med en tajt curbstrap så hon inte kan lyfta det... Blir spännande och hade det inte varit för att det blåser halv iskall jvla storm ute hade jag redan suttit på hästryggen o testat...
Jag skall oxå rida mer bettlöst tänkte jag, alltid när jag inte har fokus att träna så får det bli bettlöst. Skall oxå rida henne mer på peewee!
Blir lite lack för att det finns så litet utbud av bett i storlek 9,5. Jag vill ju ha små nätta bett till hennes lilla huvud. Drömmen vore ett "miniature kimblewick" fast med rak mundel. Då hade vi haft rakt bett, med kedja(kanske byta mot läderrem) och små skänklar! Jag hatar de där stora ringarna som sitter på vanliga kimblewick. O de miniature som redan finns de är bara tvådelade... Suck! Fast jag har iaf beställt ett minihackamoore, ett "BBB" barefoot bitless bit, verkar hur bra som helst!