Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden
Jag vet inte... Jag är dålig på att se kapacitet hos unghästar, så jag skulle säkert köpa på mig något praktexemplar av skogsmulle
Det känns lite onödigt att rida mer kurser och så när hästen inte har mer att ta fram, och jag inte utvecklas så mycket på hästen heller. Men kanske jag får se det i ett större perspektiv än bara själva träningen. Det ÄR ju faktiskt ett tillfälle att skapa kontakter och slänga ut trådar åt alla möjliga håll.
Jag ber om ursäkt om det låter oförskämt men jag tycker att du har fel inställning.
Du är inte själv på SM-nivå men du är säker på att du inte ens med hjälp av tränare kan hitta mer kapacitet hos den häst du har...
jag som är en glad amatör och hobbyryttare med ytterst mediokra hästar, är övertygad om att jag med tid, träning och rätt instruktör hela tiden kan utvecklas med mina hästar. Knappast till SM-nivå, men bättre kan vi bli.
KL. Isa halt sedan igår, har ett sår på ena hasen så jag antar att någon fått in en träff på henne. Jaja, halt men inte katastrofalt, så det är ju bara att vänta lite på att hon ska bli bättre.
Barmi trevlig igår, visserligen långt från trav men det går allt lättare att ha kontroll på bakbenen på honom och takten i långsam tölt är bättre.
Den lilla träningsfröken jag har inne, är en riktigt trevlig tjej. Pigg och glad, arbetsvillig men inte het. Rena grundgångarter, stora steg i framför allt traven. Tar halvhalter även i galopp trots att hon är riden enbart tiotalet gånger. Mycket trevlig.
Går i form i skritt.
Har inte alls grejat med tölt, det får komma lite senare när hon är säkrare på att förstå vad jag menar med tygeltag, skänklar, halvhalter.
Hur som helst en riktigt trevlig häst!
Karl är rolig. I morse hade jag med lite morotsbitar ut till hagen. Karl var en bra bit bort men upptäckte direkt vad som hände och kom travande i friskt tempo (och jag är lika glad varje gång jag ser honom trava och gå rent). Fullt fart mot morötterna och köra bort alla andra...