Den trevliga Snack och updateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Nja den kan man nog rida med alltid men jag personligen gillar inte att den är så bred, klumpig, stor, hård, för stora benstöd, blir sätt i stolsits, för platt sits utan stod, för platta låga bossor, alldeles för smal kanal. Kan inte komma på något positivt med den sadeln.

KL

Åh jag är världens lyckligaste! :bump:
För att göra en lång historia väldigt kort; jag har blivit väldigt ridrädd på senare tid, och skaffade Bumbibjörnen för att jag skulle få rehabas lite. Jag har inte ridit barbacka på mer än 10 år, men nu har jag ridit flera gånger!
Och idag så vågade jag tillåmed trava lite! :love:

Min älskade Bumbibjörn hittade en väldans stilig herre i ridhuset idag :D

541663_10151212476752616_556019134_n.jpg

Och ridpadden fortsätter att imponera på mig :D

Nja den kan man nog rida med alltid men jag personligen gillar inte att den är så bred, klumpig, stor, hård, för stora benstöd, blir sätt i stolsits, för platt sits utan stod, för platta låga bossor, alldeles för smal kanal. Kan inte komma på något positivt med den sadeln.

Okej, ord och inga visor!;) jag har nästan läst tvärtom om sadeln?! Ingen fler som har nåt positivt eller negativt om den? :) tänkte vara smart å köra med bomlöst tills hon musklat sig och sen köpa en bomsadel.. ;)

Jag gillar den inte heller, av samma anledning som Gullan nämnt. Platt och bred i sitsen och även platt för hästen. Funkar inte så bra på korta och överbygda hästar, då har den åkt fram eftersom den är såpass styv. Smal kanal också och dålig mankfrihet om hästen har manke.
Funkar säkert till en del om man bortser från kanalen då. Men räkna inte med att den passar bara för att den är bomlös.

Å han är verkligen SÖT!! Lurvig o go :) Påminner lite om min ulltuss..

Va roligt att du vågar rida igen, måste vara en underbar känsla!! Heja heja :)

Knapplån!
Min lilla Ferrari har halkat :/ Oren i höger varv sen dess så nu är det stretching, massage o mycket skritt på schemat!
Ska boka in Equiterapeuten åxå så han får känna igenom honom..

*KL*

Planerat lite skritträning ute på gårsdplanen med Laukur ikväll. Får se om vi kan träna lite skrölt också, det beror på hur det känns. Men jag behöver bli bättre på att jobba mer i skritten så vi lägger fokus på det ikväll så får vi se om det blir mer :)

Från och med måndag ska han få sin vila! Kommer nog ha en halvgalen häst när jag sätter igång honom igen efter 2 veckor haha!

kl

Åhh idag var Jorunn guld värd:love:

Har själv inte ridit seriöst p ånärmare 3 veckor eftersomjag varit förkyld så min skötare har fått haft Jorunn själv kan amn väl säga under tiden.

Idag var första dagen som jag är oki i kroppen så nu kan jag inte hålla mig längre=)

Galoppen var verkligen rund och fin och bitbis var den så kort och samlad att den nästan stod still.
Nästan som när man gör en galoppiruett.. ja så sakta alltså som jag kallar de barockgalopp:love:

Tölten var superfin nu börjar hon söta sig ner med huvudet och gå på "tygeln" även i tölten.. bitvis men de kommer mer och mer KUL=)

Traven var super jag har verkligen hittat alla knappar nu nu kan jag börja värma upp med vanlig trav utan sväv, och sedan kan jag plocka upp henne så hon travar med sväv för att plocka upp henne ännu mer så hon går i passage.

Mäktig känsla att sitta och rida i passage måste jag säga, för er som inte upplevt de säger jag bara, försök hitta en häst och låna som kan för det är en sådan känsla.

Kan tänka mig att det är samma magiska känsla som att flyga fram i flygande pass.Inget som går att beskriva förrens man själv testat de=)

Imorgon skall min kompis låna Jorunn och rida ut med hennes medryttare hoppas hon sköter sig. Jorunn kan ju vara lite testig ute med nya ryttare som alla vet.

Tävlingen närmar sig efter tävlingen kommer Jorunn troligen återigen åka iväg på träning eller åka iväg det är stallägaren som är tränaren så hon åker ingestans:D

Så vi har och göra verkligen här i vår.

KL

Åh sitter här hemma och är så satans nervös. Imorgon ska jag och Sprettur iväg till Agersta och rida som elev för Gummi då han ska hålla en clinic som han ville ha med oss i. Jag är sjukt hedrad över att han ville ha med oss men att tränas inför 200 pers är sjuuuukt nervöst. Men kul ska det bli! :D

KL
Lilla Vit (08:a, femgångare) ordentligt riden sen sept och tölten jobbad med sen dess, innan det sporadiskt riden rakt fram bjöd på en ökad tölt idag så det hette duga. Taktrent, bra form för åldern och i stort sett utan korrigerande. J-vlar vad det gick och gud så kul hon tyckte det var :love: Hon har hela tiden visat på att tölt är enkelt och roligt för henne men det var ändå skitkul.

Kan inte påstå att hennes brutalt snabba utveckling varken i tölten eller i övriga ridningen beror på att jag är fantastisk på något vis det är hon som är en talang som verkligen vill göra rätt men liiite kan jag ju ta åt mig, helt åt skogen fel har jag ju inte gjort :D

Lilla Röd (01:a, femgångare min sen 3,5 år tror jag) som innan en längre vila nu under hösten haft en usel trav, helst i fyrtakt har vilat sig i form och rida utan BH eller ens i vardags-bh är inget alternativ längre.
Hon travade i tvåtakt idag med bra påskjut och bra form sett till hur svår taven varit för henne. Efter vilan har tvåtakten kommit naturligt men det har ofta saknat bra påskjut och hon har hellre slagit upp i tölt eller galopp men idag hittade hon helt rätt och glädje i traven :laugh: Tvåtakten har utvecklats under året, men långt ifrån såhär bra. Sen är inte hennes trav en bra trav men sett till hennes förutsättningar så var det kalas.

Hon har helt enkelt vilat sig i form på flera plan, både fysiskt och mentalt.

Väldigt glad idag :bump::banana:

KL

Åh sitter här hemma och är så satans nervös. Imorgon ska jag och Sprettur iväg till Agersta och rida som elev för Gummi då han ska hålla en clinic som han ville ha med oss i. Jag är sjukt hedrad över att han ville ha med oss men att tränas inför 200 pers är sjuuuukt nervöst. Men kul ska det bli! :D

Gud så roligt! Lycka till!

När kom den nya modellen? Jag vet inte riktigt vad det var för årsmodell på den jag provade, men den var äldre än -11 i alla fall.

Vad kuuul! :laugh: lycka till!!

KL

Visst passar svartskäckar bra i rött? :love:
bild_1_50ef0ee6ddf2b31be459cc4f.jpg

Hihi skrev ju, personligen.
Men bomlöst tvcker jag helt klart du ska sattsa på men finns fler mycket bättre varianter.
Jag har bomlöst till båda mina o har ridit enbart med det sista 7 åren.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka