Den trevliga Snack och updateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Filipuss> Hon har en riktig kalas-stam om jag får säga det själv :D e. Orri och u. Hildur frá Garðabæ (som har 11 godkända bedömda avkommor, sex av dem i första klass) och Hörn är helsyster med bl.a. Gaumur och Garpur frá Auðsholtshjáleiga :)
Det verkar vara krut i din lilla dam!

zannahgirl> Tack!

Linisen> :) Ni får det lite lugnt och skönt när jag är borta ;)

Minett> Nej, just nu är det verkligen inte synd om mig :D

Tänk att du tänkte sälja henne, tur du inte gjorde de:)

Ja, det var verkligen tur det. Hon har verkligen blivit en riktig familjemedlem, så hon kommer stanna länge hos oss! :love:

Brolinskan: Oj, det var verkligen ingen dålig stam! Vad är planerna med henne? Om du skulle ledsna på henne kan du skicka henne upp till mig! :angel:

Och ja, det är verkligen krut i min dam. Hon har väldigt mycket energi.. ;)

Oj, ett Orri-sto! Grattis till det, det är inte det lättaste att få tag på :D

*kl*

Sitter och tragglar genom lite juridikfall. Patientdatalag, patientsäkerhetslag, osv... Allra mest längtar jag ut till min galna svarta donna som gick kanonfint i tömmen igår och jag hoppas hon kan hålla kvar det under ryttare utan att bli spänd. Hon fick ett nytt bett, ett Pessoa magic system- rakt med kopparkulor som snurrar. Tydligen mumsigt!

Duktig du är, kämpa på!

Insåg att vi bor väldigt nära, så jag får komma och ha lektion för dig sen när jag ridit in min lille :-) Det här med islandshästar är relativt nytt för mig.

Tack :D Hästen VAR duktig! Praise the lord! Nu slänga i sig köttfärssås och dra till skolan med huvudet fullt av paragrafer :P

Du är så välkommen så! Hade varit görkul att se Rigel också. Du får gärna komma ut och säga hej innan det är lektionsdags också!

Vad söt du är. Ja det hade varit kul att hälsa på dig och se din gigantiska paddock :D

Rigel tas hem i April och kommer sen finnas i Södervidinge :) Hittat ett jättemysigt stall med fina hagar men tyvärr inga islandshästkompisar.

KL

Ödet tvingade mig att köpa nya ridstövlar idag. Iofs inte den modell jag tänkt. Men 30 procent rabatt och att de passade mina 37:or perfekt trots att det var märkta 39 säger ju allt!
320934_10151424580049612_1446570440_n.jpg

Trampade sönder klacken på de förra (på nått vis):
561706_10151331760479612_2032798716_n.jpg

KL

Det var visst ganska länge sedan det hördes någonting härifrån... Jag har varit och jobbat på Island nu på hösten, och det skulle ju vara elakt att inte visa lite bilder därifrån. ;)

8367527061_c23ec0a7ec_b.jpg

Vattenfall på bakgården
8367533091_8627e178b4_b.jpg

8367538673_8273b61dd0_b.jpg

8368604094_5e8cc3321f_b.jpg

Mer bilder... De två sista är fotade med telefonen, så kvalitén är sådär.

8368609072_53ccc29dc3_b.jpg

8368611210_7167025df2_b.jpg

8367530683_c3ac99498c_b.jpg

8368597456_60ed405ee1_b.jpg

:love:

Jag ber om ursäkt för bildbomben. :)

Nu blev det visst spam här... Någon (Gimlan?) bad oss att lägga upp bilder på Rebbi, men eftersom mamma inte fått det gjort (som hon lovade) så gör jag det nu.

Förra våren:
8368637784_81a72b4709_b.jpg

8367574281_6c99f62f8e_b.jpg

Här om dagen då vi provade sadel (därav tejpen):
8368573910_0a639230d6.jpg

8367517769_5da667dc74.jpg

8368587978_3499b3fc14.jpg

8368575892_bfc5aac9e8.jpg

SÅ kul att se, jag blev SÅ kär i honom när han stod i "mitt" stall. Till salu redan då, men inte en häst för mig.
Hoppas allt går bra och att ni trivs med honom :) Ser jättefin ut!

Men gud va gullig :D Vikket charmtroll hon är!!

Det är hon verkligen! ;)

*kl*

Fick ett mail från medryttaren idag. Hon ville bara berätta hur tacksam hon är för att få rida Filipus och så skickade hon med en bild när hon och hennes 3-åriga bror sitter på hans rygg. Älskade Filen min hade varit hur snäll som helst mot hennes bror och knappt vågat gå när han var i närheten. :love: Åh vad jag älskar den hästen, han är helt underbar! :love:

Kl

Är så innerligt trött på sadlar! :( min tjej ändrar sig mycket i ryggen och dom glider fram , är för bred/trång osv... Så nu har jag snöat in på top reiters bomlösa! :) är det nån som har erfarenhet av den? Hur lång den är osv?

Ha det kan jag svara på! Jag har nämligen bott där i två åt, fast det var 94-95 och andra ägare än nu. Sansko kan ju få berätta själv vad den heter men de är väldigt flitiga annonsörer på hästar (många fina) både på fb och här.

Obegripligt vackert är det där i alla fall, nära platsen som Gunnar på Hlidarenda i Njáls saga kommer ifrån.

Då vet jag, jag har varit i kontakt med dem angående lite saluhästar, bland annat en fantastisk svartskäck som försvann till Holland på ett litet kick....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka