Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden
Nördfråga: är det ett Astund träns?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det har jag funderat på, sitsen när man jobbar travtaktig häst? Jag försöker sitta ordentligt för att inte lätta och komma i framvikt, utan få med rumpan ordentligt. Ser på bilder att ett stort problem är att han inte tar låååånga steg med bakbenen utan kortar sig och samlar "på stället" och då blir det travtakt. Därför är det mycket skrölt-arbete.
Men kanske funkar det att lätta som du gör för att hjälpa ryggen komma upp? Hur har du kommit fram till det?
Min hovis skor med o tar in hästarna o släpper ut om jag vill men jag vill vara med i stallet han är då trevlig att prataed o jag vill kunna lägga mig i o vara en medveten hästägare o år så allt ser bra ut direkt.
Jorunn var travtaktig förr å jag fick bukt med problemet genom att köra mkt, flytta ut baken i tölten, tempoväxlingar. Men mkt travarbete för traven va svag även om den var ren så var den svag vilket speglade sig i tölten. Så mkt samling i trav, flytta in å ut baken, öppna å slutor , massor av halt- rygga- trav. Jag gjorde tvärtemot vad folk säger, att man ska lägga bort traven en period på travtaktiga tölthästar. Ja la bort tölten å jobbade upp skritt, trav å galoppen å började träna högre samlingar i dressyren som faktiskt är snarlik den samling som krävs för en bra tölt. Jag har haft extremt mkt nytta av all passageträning i utvecklingen av tölten tex.
Nu när hon lärt sig å orkar samla sig väldigt mkt har tölten verkligen blommar ut. Trots minimalt med tölt de senaste året. Det är typ nu som jag börjar töltat igen regelbundet för nu är tölten ren å fin å travtakten är helt borta. Detta upplägg funkade för oss å inte säkert de funkar för andra.. men ville delge min resa å hur jag gjort för att ösa travtaktsproblem i tölt.: