Den trevliga Snack och updateringstråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden

Kl

Syrran o jag roade oss med kamera o hästar idag!

akerunderba.jpg

akergalopmin.jpg

staminusgul.jpg

Jag har världens schysstaste lilla häst! Hon bara är med på alla knasiga idéer...

snacka om vit ulltuss:love:

Jag som inte hänger med i svängarna men varför har du inte ridit han på år och dar??

Planerna skulle varit att jag skulle åkt utomlands nu och att Hnokki skulle varit hos min mor redan i höstas eftersom jag började jobba i stort sett hela veckorna i Norge. Därav blev han helt avställd i princip förutom promenader och lite markarbete.

KL

Idag ska jag och Mackan iväg och rida lektion här i stan :)

Uppdatering kommer!

/Anna

Vad fina ni är :love: Har ni kvar Viggan hos er?

Japp, går besiktningen igenom så har syrran bestämt behålla henne! Blev bilder på dom två igår oxå, men ni får kolla bloggen för det, vill inte slänga upp bilderna här :)

Då var jag en som idkade dålig hästskötsel för jag duschade inte av min häst varje gång hon var svettig.

Du får göra precis som du vill med din häst, jag tycker inte att du är dålig hästägare och jag skulle aldrig skriva det eller påstå det.

Japp, går besiktningen igenom så har syrran bestämt behålla henne! Blev bilder på dom två igår oxå, men ni får kolla bloggen för det, vill inte slänga upp bilderna här :)

Åhh, gud vad roligt :laugh: Så fin hon är på bilderna på bloggen :)

KL

Idag hade någon glömt sätta på grimma på Lokkis (hon har grimma i hagen då hon kan vara lite svårfångad) och det tog sin lilla tid att fånga busfröt. Hon var helt tokig haha, sprang runt och bockade och fick med sig sina kompisar också. Så där stod jag och tittade på medans hon sprang runt runt runt i hela hagen. Tillslut kom hon på att jag kanske ville ta in henne också, så då stannade hon och tittade undrande på mig "men hallå, ska du inte ta in mig dåååå?" :D

Bilderna är värdelösa, jag filmade och tog bilderna ur filmen.

1_50e9b519e087c30a54f55bc3.png

2_50e9b51ce087c30aa4587588.png

Känns så skönt att hon står hos er, hon ser ut att trivas super :) Tack för ni tar hand om henne så bra :D

*kl*

Idag såg vi ut såhär:

DSC_0157_zpsdb5473b3.jpg

DSC_0308_zpsa7f81167.jpg

DSC_0275_zps48045ee2.jpg

DSC_0236_zps07520061.jpg

DSC_0352_zpsc978a730.jpg

Min sits har blivit bättre. Yey! Men jag anstränger mig som attan :p Och hästen har blivit mjuk som smör. Han gick med nova-bettet idag, och var kanonfin. Börjar varje ridpass med slutor, öppnor och bakdelsvändningar. Speciellt växlingen öppna-sluta är guld. Nu är det bara den där envisa tölten kvar, han blir så lätt travtaktig. Men det är bättre! Och så ska vi lära oss att öka utan att tappa bärighet och form i trav och galopp :)

Ni är verkligen jättefina! Han ser stor ut, hur hög är han?

Så fint! Dina hästar ser alltid så stolta ut tycker jag. Maffig är han. :)

Åh, jag har börjat kolla upp mina gamla ridvägar på karta/satellitbild. Vid stallet gick det att få street-view också, helt underbart att sitta och drömma sig tillbaka medan man traskade fram på vägen. Tyvärr fanns det inte street-view upp på småvägarna runtom, hade varit helt underbart!

När Sol är friskförklarad så SKA jag åka tillbaka dit!!

Vi kollar lite smått på andra stall eftersom vårat får nya ägare i vår och vi är fortfarande osäkra på hur det kommer bli. Plus att jag är rätt så trött på våra ridvägar och på att inte ha någon stans att förvara sakerna.
Hade varit helt underbart att hitta ett stall uppåt skogen igen. Håller tummarna att vi hittar något fint ställe.

Saeta: Tack :) Han är 142 ca, och jag är 155 :D

Lobelia: Jag älskar vår ridbana. Den är grymt väldränerad, den kan bli lite slaskig på ytan när det spöregnat länge.... Annars ser den mest ut så här hela tiden. Den är nästan bättre än mitt eget hus :p

Elina8: Åh, tack! Det var snällt sagt. Jag hoppas hästarna känner sig som de ser ut, jag vill att vi ska vara glada båda två :)

Nästa gång är det Nínas tur att vara fotomodell. Snart kommer valvis och inspekterar oss, det ska bli spännande.......

Vår är också väldränerad (men mycket mindre), men vad hjälper det om ett snölager smälter och sedan fryser det....
Red en välplogad travbana idag, YIPPIE sa hästen, men dressyrarbete blev det inte direkt....men skänt att kunna låta hästen sträcka ut. Stenhård gropiga vägar och stigar är inget vidare.

Knapplån!
Idag blev det travträning!! Han har en sjujäkla fin trav när man väl får till den :D
Travade åttor, på volt och slalom runt kompisarna och han behöll traven hela tiden, matte är sååå stolt idag :)
Som belöning drog vi ut på fältet i galopp vilket han fullkomligt älskar :D
Min duktiga kille!!
Han överraskar mig gång på gång den här filuren ;) Han kan så mycket mer än jag tror, så roligt när vi får det att funka och han bara går klockrent!!

En bra dag!!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka