Sv: Den trevliga Snack och updateringstråden
Tack för kommentaren!
Hon rinner lätt iväg, anledningen till att jag red i ridhuset var för att hon var så grymt pigg att hon inte gick att rida vettigt ute, hon bara taktade och trippade. Så jag blev rätt förvånad när hon gick såpass bra där inne.
Det har blivit mycket lugnare sen jag fick börja trava henne, det var anledningen till att jag fick börja trava henne också. Hon var hemsk att rida, taktade hela rundan, dansade runt och hoppade på snedden. Nu är hon i alla fall kontrollerbar, även om hon gärna vill öka.
Tempoväxlingar svarar hon jättefint på, hon går som bäst när hon fått gasa på lite och sen plocka ner, då känner jag att hon kommer upp lite. För största problemet är att hon är framtung. Innan har det inte funnits nån form alls att utgå ifrån, hon var inte framma vid tygeln alls så det var svårt att fånga upp henne. Det började släppa i somras när kattis hjälpte oss. Nu är det mycket lättare.
Jag vågar inte rida för mycket böjt spår, men jag brukar rida lite serpentiner eller stora volter och byta varv ofta med fokus på rakriktning och att hon ska behålla formen genom
hela vägen. Och halter har vi äntligen börjat behärska, så nu blir det massa övergåmgar också. Så grymt kul att komma igång!
Du är varmt välkommen när du vill att komma och skrika på mig