Filou står också högt på min lista, både som tik och han-namn
Åhåå, det var riktigt bra.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Filou står också högt på min lista, både som tik och han-namn
Jaaa! Det kommer (i mitt fall) från Gavaldas bok "Tillsammans är man mindre ensam" där Philou förekommer Fast jag tycker Filou är mer neutralt medans Philou känns manligareÅhåå, det var riktigt bra.
Jaaa! Det kommer (i mitt fall) från Gavaldas bok "Tillsammans är man mindre ensam" där Philou förekommer Fast jag tycker Filou är mer neutralt medans Philou känns manligare
Som @attheedges Pästen?Jag kom plötsligt på att Pest vore ett ganska bra hundnamn. Så där helt apropå.
Ja Pästen är perfekt som hundnamn! Funderar på om nästa ska få heta KoleraSom @attheedges Pästen?
Jag röstar för Kolera!Ja Pästen är perfekt som hundnamn! Funderar på om nästa ska få heta Kolera
Haha tanken har faktiskt slagit mig. Men fick inget gehör för det hos sambonJag röstar för Kolera!
Digerdöden är inte heller fel!
Jag hävdar återigen att namngivning inte bör vara en demokratisk processHaha tanken har faktiskt slagit mig. Men fick inget gehör för det hos sambon
Ja Pästen är perfekt som hundnamn! Funderar på om nästa ska få heta Kolera
Marco Polio som jag trodde att upptäckaren hette när jag var liten - också ett utmärkt namnPolio är väl gulligt?
Att jag inte tänkt på det men funkar det på en tik?Polio är väl gulligt?
Nu har tiken börjat löpa och det har filats på namnlistan. Känns som vi har namn så det räcker men man vet aldrig. Vissa tiknamn är lite snarlika så där kommer något att falla bort. Tips mottages. Som vanligt korta, användbara namn som passar bruksschäfer. Inte människonamn typ Elsa och Emil. Är heller inte intresserad av namn som poppis Elda mm.
Bokstaven är alltså E.
Hittills har vi:
Emir
Epic
Epok
Elit
Ergo
Emika
Etta
Ekka
Ettra
Era
Eika
Shoot
Åh jag kom på en annan kombination!Ja Pästen är perfekt som hundnamn! Funderar på om nästa ska få heta Kolera
Att jag inte tänkt på det men funkar det på en tik?
Haha klockrentÅh jag kom på en annan kombination!
Pästen och Pandemin!
Ser hussen stå i skogen när valpen tagit upp en älg och ska rapportera på radion till passkyttarna "Klamydia tog precis upp älg, det går norrut" eller när han ska be någon koppla henne "Kan Bosse koppla Klamydia om hon kommer dit?"Klamydia är ju feminint och fint annars... Eller Ebola!
Ser hussen stå i skogen när valpen tagit upp en älg och ska rapportera på radion till passkyttarna "Klamydia tog precis upp älg, det går norrut" eller när han ska be någon koppla henne "Kan Bosse koppla Klamydia om hon kommer dit?"
Bosse: "Det är lugnt, jag har Klamydia här!"