Åh!@attheedge Jag kände tidigare en Springer som hette Virus, lite gulligt
Mina två sista katter hette Virus och Spyware
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Åh!@attheedge Jag kände tidigare en Springer som hette Virus, lite gulligt
Vi fick idag veta vilken tikvalp vi får från vår Tyske uppfödare. Hon heter Jarla. Är inte jätteförtjust i namnet. Kombon rl i namnet gör det lite klumpigt att använda. Vi brukar inte ändra namnen men på Lilla S gjorde vi en försvenskad variant av hennes namn (hon kom ju också från Tyskland).
Klurar på vad vi ska kalla henne. Skippa L:et bara och kalla henne Jara?
Framförde det hela lite försiktigt.... undrade såklart vart jag fått det ifrån "Kom på det bara " han börjar genast googla "Aldrig, det kommer aldrig på tal"@attheedge Annars kanske du lite oskyldigt kan föreslå namnet Nocturia?
Eller Jalla? Känns som ett passande namn för en bruksschäfer även om det inte är vare sig svenska eller tyska.
Tyvärr rätt vanligt. Känner två. Jara kanske också är vanligt iofs
Fanns så fina namn i kullen, varför skulle våran ha tristaste namnet?
Tyckte det var väldigt fint
Jaja?Bara så klumpigt att sägar med R och L i följd, man snubblar med tungan om man ska säga det snabbt. Annars var det inget större fel på namnet.
Jaja?
Framförde det hela lite försiktigt.... undrade såklart vart jag fått det ifrån "Kom på det bara " han börjar genast googla "Aldrig, det kommer aldrig på tal"
Tycker han är lite kräsen, kom på nåt bättre själv liksom
Jura? Jubla?Vi fick idag veta vilken tikvalp vi får från vår Tyske uppfödare. Hon heter Jarla. Är inte jätteförtjust i namnet. Kombon rl i namnet gör det lite klumpigt att använda. Vi brukar inte ändra namnen men på Lilla S gjorde vi en försvenskad variant av hennes namn (hon kom ju också från Tyskland).
Jura? Jubla?
Hur långt bort från stamtavlenamnet kan ni gå?Vi fick idag veta vilken tikvalp vi får från vår Tyske uppfödare. Hon heter Jarla. Är inte jätteförtjust i namnet. Kombon rl i namnet gör det lite klumpigt att använda. Vi brukar inte ändra namnen men på Lilla S gjorde vi en försvenskad variant av hennes namn (hon kom ju också från Tyskland).
Så likt som möjligt.Hur långt bort från stamtavlenamnet kan ni gå?
Mitt förslag är Jira Eller Jora!
"Haru hund eller?"
"Jo'ra"
"Vad heter den?"
"Jora"
Blir ju svårt om man inte ska ha med rl, eftersom det är så stor del av namnet o:Så likt som möjligt.
Äh, kalla henne ArlaVi fick idag veta vilken tikvalp vi får från vår Tyske uppfödare. Hon heter Jarla. Är inte jätteförtjust i namnet. Kombon rl i namnet gör det lite klumpigt att använda. Vi brukar inte ändra namnen men på Lilla S gjorde vi en försvenskad variant av hennes namn (hon kom ju också från Tyskland).
Äh, kalla henne Arla
På smålandska är kombon rl inga bekymmer eftersom man ändå inte säger r:et. Så Jala eller Ala
PerfektSkickar henne till dig så behöver jag inte bry mig om namnet